V
vieras hoitaja
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras hoitaja:Alkuperäinen kirjoittaja mii:Osa syy voi olla se että työnantajat vaatii paljon. Saa koko ajan pelätä että kun seuraava irtisanominen tulee se onkin se joka on aina kotona sairaan lapsen kanssa. Esim mun kaverilta jonka lapsella oli korvatulehdus kierre ja se oli kotona sitä sitten kerran hoitamassa, kysyttiin miksi lapsen isä ei hoida lasta. Selitykseksi ei kuulemma kelpaa että vanhemmat näin sopivat.
totta tuokin.
yhden äidin ärsytyksen ymmärränkin tavallaan koska palasi työelämään vasta tammikuussa ja varmaan 3 kokonaista viikkoa ollut töissä kun lapsi sairastaa niin paljon. mun epäilys on se, että lapsi sairastaa paljon kun sen ei anneta rauhassa parantua kunnolla... mutta tokihan voi ihan muutenkin sairastaa paljon. työnantajia varmana korpeaa olla kokoajan järjestämässä sijaista tms, mutta se vaan on karu fakta, et lapsi kun tulee niin se saattaa myös sairastella paljon... vaikka vaikeahan sitä on etukäteen oikeasti ymmärtää jos ei ole kokemusta. tää oli vaan jotenkin niin kamalan raskas päivä, sydäntä särki hoivata toisten ihmisten sairaita lapsia. hellästi heitä hoivasin, silittelin ja juotin mehua yms, mutta tiesin että jokainen heistä olis varmaan halunnut että olisin ollut heidän äitinsä. vaikka olen läheinen kaikkien hoitolasten kanssa, en kuitenkaan vedä vertoja äidille...
Ihanaa, että olet tuollainen hoitaja! Sinulla on hyvä sydän paikallaan.
Olen itse opiskelija ja mies käy töissä. Olen tosi topakka siinä asiassa, että sairaan lapsen ei tarvitse olla hoidossa, vaan kotona saa sairastaa. Olemme miehen kanssa sopineet, että (pääsääntöisesti) mies jää tarvittaessa kotiin, koska hänen työnsä voi hoitaa joku toinen henkilö. Opiskelijana jään oitis jälkeen jos olen poissa.
Miehen työnantaja vaatii sekä hoitohenkilökunnan todistuksen, että leimalla ja allekirjoituksella varustetun todistuksen opiskelupaikastani. Siinä tulee näkyä, että minulla on lähiopiskelua ja että olen estynyt hoitamaan lasta. Raivostuttavaa on miehen lähiesimiesten asenne työntekijöihin. Työntekijää ( ja puolisoa) pidetään jotenkin lusmuna, jos hän jää hoitamaan sairasta lastaan, todistukset revitään käsistä, soitetaan selän takana suuta yms epäasiallisuutta. Eli ei ole vanhemmillakaan helppoa.
kiitos <3
yritän olla. mun motto on, että hoida hoitolapsiasi kuin haluaisit omaasi hoidettavan