M
"minttu"
Vieras
Löytyyhän niitä - ja allkirjoittanut on tavannut ne ääripäät, ääripäistä. Eli joko ihan "puskassa kasvaneet", kouluttautumattomat joskus omaavat kovin suppean elämänpiirin ja sitä kauttaa ajattelukin on kovin suppeaa. Ja toinen ääripää on "liikaa kouluttautuneet". Teoriassa osataan kaikki, mutta soveltaminen ja erinäkökannat ei ole vahvuus. Toki näistäkin ääripäistä löytyy avarakatseisiakin.
Joskus olen myös miettinyt että miten elämän haasteet vaikuttaa ihmisiin. Jos elämä on suht tasainen ja kokemuskenttä suht "helppo"voi olla helppo ajatella että miksi muut ei tee niin kuin minä. Koska mun elämä on näin helppoa niin pitäshän se muillakin olla. Mutta jos elämä vähän ruimii ja joutuu korjaamaan omia mielipiteitä ja kääntämään ehkä takkiakin niin oppii ettei asiat ole niin yksiselitteisiä.
Mene ja tiedä...
Joskus olen myös miettinyt että miten elämän haasteet vaikuttaa ihmisiin. Jos elämä on suht tasainen ja kokemuskenttä suht "helppo"voi olla helppo ajatella että miksi muut ei tee niin kuin minä. Koska mun elämä on näin helppoa niin pitäshän se muillakin olla. Mutta jos elämä vähän ruimii ja joutuu korjaamaan omia mielipiteitä ja kääntämään ehkä takkiakin niin oppii ettei asiat ole niin yksiselitteisiä.
Mene ja tiedä...