Onko ok lopettaa imetys kun vauva on 7kk-8kk?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hmmmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hmmmm

Vieras
menen iltatöihin kun vauva on 9-10kk eli 2-3krt viikossa miehen pitää nukuttaa vauva ja tällä hetkellä ei pulloa huoli. Nyt aikaa on vielä ja suunnittelin jos lopetan kokonaan imetyksen 7-8kk koska ainakin aiemmat lapset eivät pulloa hyväksyneet ennen kuin imetys loppui kokonaan ( 8kk ja 12kk). Ja en muutenkaan imetyksestä ole koskaan tyk'nnyt. Sanokaa nyt että on ihan riittävästi imettää se 7-8kk :)

Vastahan aiheesta on monessa eri ketjussa keskusteltu! On oikein, jos itsestä tuntuu siltä ja vauva ottaa korviketta tarpeeksi muuten. Itse lopetin imetyksen kun vauva oli yhdeksän kk, ystäväni lopetti kun omansa oli 7kk ja kumpikin lapsi ihan terve ja tasapainoinen. :)

Minusta sille vauvalle voi 9-10kk iässä isä antaa illalla kiinteitä ja nokkamukista vettä tai maitoa. Mihin se vauva sitä tissiä tai pulloa enää illalla tarvitsee tuossa vaiheessa?

no ei tietenkään ole (vaikka tiedät sielläpienessä pikkusieluisessa mielessäsi. kuinka niin paljon paremmin, useammin ja pidempään osasit imettää ja vauva oli maailman tyytyäisin ja tervein) imetä imetä imetä ja muista tulla oman erinomaisuuden, pystyvyyden ja harmonisuuden kera jatkamaan tätä kertomusta, mukanasi puolihuolimattomat moitteet ja viisaudet siitä, kuinka JOKA NAISEN maito riittää, se on vain itsestä kiinni, laiska, mukavuudenhaluinen, imbeslilli on se äiti, joka ei kykene vuoden imetysmaratonisuoritukseen!!

No eihän se suositeltavaa ole. Mutta sä olet tainnut jo päätökses tehdä? Mun mielestä on todella sääli jos on saanut imetyksen alkamaan hyvin ja sitten lopettaa sen "varmuuden vuoksi".

Miksei vauva voisi juoda vaikka mukista silloin, kun sinä olet töissä? Omani alkoi 8kk ikäisenä juomaan vettä mukista, en tiedä olisiko maito kelvannut, mutta jos sinä et ole paikalla niin kai se lapsi tajuaa ettei tissiäkään saa. Sitten vaan kiinteitä reippaammin niinä iltoina. Veikkaisin, että parin illan jälkeen lapsi tottuu ja osaa syödä tarpeeks.

no ei tietenkään ole (vaikka tiedät sielläpienessä pikkusieluisessa mielessäsi. kuinka niin paljon paremmin, useammin ja pidempään osasit imettää ja vauva oli maailman tyytyäisin ja tervein) imetä imetä imetä ja muista tulla oman erinomaisuuden, pystyvyyden ja harmonisuuden kera jatkamaan tätä kertomusta, mukanasi puolihuolimattomat moitteet ja viisaudet siitä, kuinka JOKA NAISEN maito riittää, se on vain itsestä kiinni, laiska, mukavuudenhaluinen, imbeslilli on se äiti, joka ei kykene vuoden imetysmaratonisuoritukseen!!

Äärimmäisen lapsellisesti kirjoitettu ja huomaa selkeästi, että sinua(kin) asia kaihertaa. Tokihan tuossa totuudensiemenkin piilee; jokainen* voi imettää ja riittävällä tiedolla, tuella ja taidolla, ei tasan kellään maito kesken kaiken lopu. Mutta vuosi ei kyllä ole pitkä aika - nykyihmisen arvioidusta eliniästä se ei ole kuin prosentin verran.

*Poikkeus vahvistaa säännön; esim rintasyövän vuoksi poistetut rinnat jne. Ja jokaista _lasta_ ei esim vamman vuoksi voi imettää (huulihalkio tms).

Kuule, senkus lopetat :D niin minäkin tein vauvan ollessa vajaan 7 kk (nyt 8kk)
Eikä mulla käyny mielessäkään kysyä mielipidettä palstalaisilta:heart:
Oo vain itestäs ylpeä kun oot noinkin kauan imettäny, minäki oon :D

Oliko tää kysymys vitsi? Itse imetin 2 kk ja riitti ihan mainiosti sekin.
Itseäni on imetetty saman verran myöskin.

Mitään katastrofia ei ole tapahtunut kummankaan kohdalla, toistaseks.

menen iltatöihin kun vauva on 9-10kk eli 2-3krt viikossa miehen pitää nukuttaa vauva ja tällä hetkellä ei pulloa huoli. Nyt aikaa on vielä ja suunnittelin jos lopetan kokonaan imetyksen 7-8kk koska ainakin aiemmat lapset eivät pulloa hyväksyneet ennen kuin imetys loppui kokonaan ( 8kk ja 12kk). Ja en muutenkaan imetyksestä ole koskaan tyk'nnyt. Sanokaa nyt että on ihan riittävästi imettää se 7-8kk :)

Kuopukseni lopetti itse imetyksen 7kk, joten hän oli ainakin saanut riittävästi :D.

Minusta on aivan järjetöntä antaa korviketta sen takia, että äidin on pakko päästä töihi. Jos kerran ihan aitoaki tavaraa hyvin tulee.
Jokaisen oma valinta tietysti.

Yhteistyössä