Onko ok? Tyttö 15,5 v ja poika 18v. kun alkoivat seurustelemaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
onko se nyt jumaliste niin, että maks 1kk ikäeroa vai mitä tässä haetaan? 2v ikäero on ihan normaaliakin normaali. MElkein niin normaali, että vituttaa.

JA sekös apta vituttaa kun jonkun ihmissuhde on kestänyt jo 6 vuotta...

[QUOTE="vieras";23209374]Seksiä tuli vasta, kun tyttö oli 16 v. ja poika 18v. Kyseessä serkkuni(tuo tyttö)

Itse en oikein tiedä, miten suhtautua...Tottahan on, että tytöt kehittyvät aiemmin(pari vuotta) mutta kuitenkin. Kummatkin tuossa suhteessa seurustelevat ensimmäistä kertaa. Nyt tyttö on 21 ja poika 23. Menevät naimisiin ensi kesänä. Olenko tiukkis kun mietin suhtautumistani?[/QUOTE]

Siis mitä mietit?
Että onko avioituvilla liian pitkä ikäero vai sitä että onko ok avioitua ensimmäisen kumppaninsa kanssa?

*ei oikein tajua*

Siis mitä mietit?
Että onko avioituvilla liian pitkä ikäero vai sitä että onko ok avioitua ensimmäisen kumppaninsa kanssa?

*ei oikein tajua*

Siis, vielä kerran, minä tuota ajattelin, kun tyttö oli 15,5 v. eli puoli vuotta vielä 16v. ja poika oli 18v. kun alkoivat olla yhdessä, seurustella siis. Että onko se ok, kun kuitenkaan tyttö ei vielä ollut 16v. Seksiä ei heillä vielä ollut silloin, kun tyttö oli 15,5 v. vaan sitten kun tyttö oli jo 16v.

Mutta kuten sanottua, olen jo sanonut, että ehkä olen tiukkapipo ja kukkahattutäti, koska kukaan ei ole ollut kanssani samaa mieltä :D

Siitä ei siis kyse, että jos nuorena alkaa seurustelemaan, niin että luulisin, että se ei kestä. En luule, ja kuten kerroin tuolla aiemmin, äitini ja isäni ovat olleet 18 vuotiaista asti yhdessä, samoin täti miehineen ja ovat nyt 5-kymppisiä kumpikin pariskunta jo.

Myöskään en pidä pahana, jos menee 2-kymppisenä naimisiin.

Minäpä järkytän ap:ta omalla tarinallani :D Olin 16-vuotias, kun tapasin mieheni, joka oli silloin 26! Seksikin tuli kuvioihin aika pian ja menetin vieläpä neitsyyteni hänelle. Nyt olen 23 ja ollaan vieläkin yhdessä ja sylissä minulla tässä tuhisee kolme viikkoinen esikoisemme. Naimisiinkin olisi tarkoitus piakkoin mennä :) Yhtään ei tuntunut/tunnu oudolle suuri ikäero. Nuorempana lukiokaverit vähän kauhisteli, mutta minua itseäni kauhistutti ajatus oman ikäisestä teini-pojasta.

[QUOTE="a p";23210482]Siis, vielä kerran, minä tuota ajattelin, kun tyttö oli 15,5 v. eli puoli vuotta vielä 16v. ja poika oli 18v. kun alkoivat olla yhdessä, seurustella siis. Että onko se ok, kun kuitenkaan tyttö ei vielä ollut 16v. Seksiä ei heillä vielä ollut silloin, kun tyttö oli 15,5 v. vaan sitten kun tyttö oli jo 16v.

Mutta kuten sanottua, olen jo sanonut, että ehkä olen tiukkapipo ja kukkahattutäti, koska kukaan ei ole ollut kanssani samaa mieltä :D

Siitä ei siis kyse, että jos nuorena alkaa seurustelemaan, niin että luulisin, että se ei kestä. En luule, ja kuten kerroin tuolla aiemmin, äitini ja isäni ovat olleet 18 vuotiaista asti yhdessä, samoin täti miehineen ja ovat nyt 5-kymppisiä kumpikin pariskunta jo.

Myöskään en pidä pahana, jos menee 2-kymppisenä naimisiin.[/QUOTE]

Aah ok.
Minä luulen että itse katsoisin olevan ok, jos tyttöni 15,5 v seukkaisi 18 v kanssa. Riippuu toki tietenkin kummankin persoonasta.
:)

Ehkä asenteeni riippuu siitä, että vanhempani ovat aina sanoneet, että seurustelukumppanin pitää olla täysin samanikäinen ja molempien pitää olla 16 v. täyttänyt. Emme ole uskovaisia kuitenkaan, jos joku epäilee :D Mutta nyt katoan, asia tullut jo moneen kertaan selväksi, olen kukkishattutäti :)

Sori, mutta olet vasta 23 v, etkä tiedä oikeastaan vielä mitään. :D Minä en kyllä mitenkään väitä, että kaikki nuorena seurustelun aloittavat eroaisivat, mutta ero on tooooooooooooosi todennäköistä, vaikkei siitä tässä keskustelussa ollutkaan kyse. Lisäksi, 23 vuotias ei oikeasti tiedä vielä paljoakaan asioita... Toiset on tietysti kypsempiä kuin toiset, mutta kyllä sinäkin tulet (toivonmukaan) huomaamaan joidenkin vuosien kuluttua, kuinka paljon enemmän älyä sinulle on sitten kertynyt. :)

En nyt ihan ymmärtänyt tämän kirjoituksen pointtia?
Tottakai mitä vanhempi ihminen on niin sitä enemmän elämänkokemusta hänellä on mutta miten tämä nyt liittyi tähän keskusteluun?
Sain kirjoituksestasi kuvan että koska olen näin nuori niin olen totaalisen tyhjäpää enkä ymmärrä tuon taivallista mistään enkä kykene kantamaan vastuuta mistään koska olen mukamas niin nuori.
Olet todellinen selvännäkijä jos pystyt ihmistä näkemättä sanomaan (pelkän iän perusteella siis) että kuinka naiivi hän on :D

Siis pitäiskö niiden nyt erota, koska aloittivat seukkaamisen liian aikaisin ja 2v on ikäeroa? En oikein tajua, mitä merkitystä tuolla on nyt enää`?

Jos nyt voivoteltais apn just nyt 15 ja puol olevan lapsen kohtaloa ni ymmärtäisin vähän mutta eikös tuo ole jo ollutta ja mennyttä?

[QUOTE="kkkk";23210612]Siis pitäiskö niiden nyt erota, koska aloittivat seukkaamisen liian aikaisin ja 2v on ikäeroa? En oikein tajua, mitä merkitystä tuolla on nyt enää`?

Jos nyt voivoteltais apn just nyt 15 ja puol olevan lapsen kohtaloa ni ymmärtäisin vähän mutta eikös tuo ole jo ollutta ja mennyttä?[/QUOTE]

Lue, mitä olen kirjoittanut 17.37

[QUOTE="a p";23210630]Lue, mitä olen kirjoittanut 17.37[/QUOTE]

No ei se kerro miksi sulla on asennevamma 6v tapahtuman jälkeen. L*uulis että osais olla onnellinen muiden onnen takia. Vaan ei, pitää märehtiä ja valittaa kun muilla on asiat hyvin.

Ja en ole asiaa vatvonut vuosikausia tms. asia tuli mieleeni, kun täällä oli tänään puhetta seurustelusta ja ikäeroista jne. Ja olisiko sadas kerta: olen kukkahattujen kuningas numero 1, koska kaikki ketjussa sanovat niin ja asia heidän mielestään ok. Minä yritän nyt poistua tästä ketjusta.

Case closed

Mitä mieltä olette suhteesta ,ettät tyttö on 15v ja Poika 19v ? Olen itse ihastunut tähän tyyppiin ja mietein ,että voisiko 4v ikäerosta huolimatta seurustelusta tulla mitään ?

[QUOTE="minä vaan";23828740]Mitä mieltä olette suhteesta ,ettät tyttö on 15v ja Poika 19v ? Olen itse ihastunut tähän tyyppiin ja mietein ,että voisiko 4v ikäerosta huolimatta seurustelusta tulla mitään ?[/QUOTE]

No miksei voisi.. :)

Itse olin 14 ja mieheni 17 kun alettiin seurustella.

Aplle: Ja apua.. harrastettiin muuten seksiä ennenkuin olin 16. Ihan omasta tahdosta eikä näin kymmenen vuoden jälkeenkään kaduta lainkaan! :)

Sori, mutta olet vasta 23 v, etkä tiedä oikeastaan vielä mitään. :D Minä en kyllä mitenkään väitä, että kaikki nuorena seurustelun aloittavat eroaisivat, mutta ero on tooooooooooooosi todennäköistä, vaikkei siitä tässä keskustelussa ollutkaan kyse. Lisäksi, 23 vuotias ei oikeasti tiedä vielä paljoakaan asioita... Toiset on tietysti kypsempiä kuin toiset, mutta kyllä sinäkin tulet (toivonmukaan) huomaamaan joidenkin vuosien kuluttua, kuinka paljon enemmän älyä sinulle on sitten kertynyt. :)

Minkä ikäinen itse olet, kun et ole vielä oppinut kirjoittamaan oikein? :D
Ja mitähän pahaa siinä sitten on,vaikka ero tulisikin?
Miksi kaikkien ihmissuhteiden tai parisuhteiden pitäisi kestää ikuisesti?
Usein sille suhteen onnistumiselle on paremmat edellytykset, jos kumpikin osapuoli on joskus aiemmin jo seurustellut ja päässyt näin ns. harjoittelemaan yhdessäoloa ja seurustelua.
Elämä ja etenkin virheet opettavat.
Ja tottakai viisaus yleensä kasvaa iän myötä,mutta niinhän se kuuluu mennäkkin.
Ei 23-vuotiaan vielä TARVITSE "tietää paljoakaan asioita".
Voi käydä niinkin että nuorena seurustelun aloittanut pari kasvaa yhdessä, kumpikin aikuistuu ja muuttuu mutta rakkaus ei häviä mihinkään ja yhdessä halutaan olla silti.

Yhteistyössä