Onko ok? Tyttö 15,5 v ja poika 18v. kun alkoivat seurustelemaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23209525]Ap taitaa todellakin olla kateellinen sinkku?[/QUOTE]

En ole. Älkää nyt sentään ihan kaikkea paskaa kaatako niskaani :D

Pointtini oli se, että serkkuni oli alle 16 v. kun alkoi olemaan täysi-ikäisen kanssa.

Mutta älkää enää please ampuko, myönnän että olen kukkahattutäti!!!!

Itse olin 15 ja mieheni 19 kun aloimme seurustella.Täytän kohta 23 ja edelleen olemme yhdessä vaikka jos jonkinlaista kommenttia sai kuulla.
Meillä on puolitoista vuotias lapsi ja häät tulossa ;D
Eipä se ole kiveen hakattua että ne jotka nuorena alkavat seurustella eroavat pian.

Sori, mutta olet vasta 23 v, etkä tiedä oikeastaan vielä mitään. :D Minä en kyllä mitenkään väitä, että kaikki nuorena seurustelun aloittavat eroaisivat, mutta ero on tooooooooooooosi todennäköistä, vaikkei siitä tässä keskustelussa ollutkaan kyse. Lisäksi, 23 vuotias ei oikeasti tiedä vielä paljoakaan asioita... Toiset on tietysti kypsempiä kuin toiset, mutta kyllä sinäkin tulet (toivonmukaan) huomaamaan joidenkin vuosien kuluttua, kuinka paljon enemmän älyä sinulle on sitten kertynyt. :)

[QUOTE="vieras";23209581]Siis piti jatkaa, että mennyt on mennyttä. Siitähän on 6 vuotta kun serkkusi oli 16. Älä nyt tollasia enää vatvo!![/QUOTE]

En vatvo, tuli vain mieleen, kun näistä seurustelujutuista on puhuttu.

Mutta kuten sanoin, asia oli/on ok ja minä olin väärässä. Kukkahattutäti vaikenee

[QUOTE="Piika-äiti";23209685]Minä olin 17 ja mies 17 vuotta minua vanhempi kun aloimme seurustella.

Olemme olleet yhdessä vuodesta 1990 ja meillä on viisi lasta. Olemmeko me outoja?[/QUOTE]

Minun mielestä olette, mutta en tiedä, olet minun mielipiteeni tarpeessa :)

Juridisesti ei väärää, moraalisesti ei(minun mielestäni siis 17 v. ja 34 v. suhde on moraalisesti outoa)

[QUOTE="a p";23209592]En vatvo, tuli vain mieleen, kun näistä seurustelujutuista on puhuttu.

Mutta kuten sanoin, asia oli/on ok ja minä olin väärässä. Kukkahattutäti vaikenee[/QUOTE]

Eli sä haluut että aletaan vaatia linnaa tälle miehelle, kun aikoinaan alaikäiseen sotkeutunut.

Alkuperäinen kirjoittaja sitä tää;23209773:
Eli sä haluut että aletaan vaatia linnaa tälle miehelle, kun aikoinaan alaikäiseen sotkeutunut.

En tietenkään! Ja ei menisi varmaan edes läpi, koska heillä ei ollut seksiä ja ikäero pieni.

Kunhan hei pohdin asiaa. On tämä taas palstaa....Kuten sanoin, olin väärässä, ja liian kukkahattutäti asian suhteen.

[QUOTE="vieras";23209823]No ihan normaalilta kuulostaa. Ite menin naimisiin 22v:nä ja kymmenen vuotta sitä ollaan jo oltu naimisissa. Ja hyvin pyyhkii:D[/QUOTE]

Tuokin on ihan ok, en pidä pahana, jos menee 22 v. naimisiin, vielä vähemmän pidän pahana, jos on ollut jo 10 v. naimisissakin :) Onnea kovasti :)

Itse olin 14v kun aloin seurustelemaan lasteni isän kanssa, hän oli tuolloin 18v. Naimisiin mentiin kun olin 23v....yhdessä oltiin 18 vuotta ja kolme ihanaa lasta yhdessä saatiin.
Ero tuli sitten ihan muista syistä, ei suinkaan tuon ikäeron takia, tai siksi että oltaisiin nuorena alettu olemaan yhdessä.

Korostettakoon vielä, etten pidä pahana, jos nuorena on alettu olemaan yhdessä ja en tarkoita, että sellaiset pariskunnat eroaisivat helposti. Tiedän monia pareja, esim. omat vanhempani, jotka olivat molemmat 18v. kun alkoivat olemaan ja ovat yhä yhdessä. Nyt ovat siis 50 v. Samoin tätini oli 18 v. ja hänen miehensä, kun alkoivat olemaan, ja ovat yhä yhdessä, täti miehineen nyt 56 v.

Ei kahden vuoden ikäero ole tuossa kohtaa mitenkään paha. Jos toinen olisi vaikkapa 12 ja toinen 14, silloin se kaksi vuotta on aika merkittävä, koska toinen on vielä alakoululainen ja ehkä "lapsempi" kuin se 14-vuotias, joka on jo yläkoulussa ja todennäköisesti kiinnostuneempi seksistä kuin se 12-vuotias.

Niin mikä tän jutun pointti oli? Siis nytkö pitäis alkaa kauhisteleen jotain vuosia sitten alkanutta seurustelua? Vai kaden nuoren aikuisen suhdetta? Vai mitä helvettiä? En ymmärrä nyt ollenkaan...

Täysin ok ja minusta heillä ei ole edes ikäeroa.

Joskus 12-vuotiaana en voinut tykätä kuin samana vuonna syntyneistä pojista, mutta sittemmin ikä ei ole ollut kovin tärkeä asia...ja mitä vanhemmaksi tulen, sen vähemmän ikäerolla olisi merkitystä.

Seurustelu on ok, mutta seksi ei. Seksi olisi tuossa tapauksessa laitontakin. Jos seksiä haluavat, niin odottakoon kiltisti, että on tullut tytöllä 16 vuoden ikä täyteen.

Sori, mutta olet vasta 23 v, etkä tiedä oikeastaan vielä mitään. :D Minä en kyllä mitenkään väitä, että kaikki nuorena seurustelun aloittavat eroaisivat, mutta ero on tooooooooooooosi todennäköistä, vaikkei siitä tässä keskustelussa ollutkaan kyse. Lisäksi, 23 vuotias ei oikeasti tiedä vielä paljoakaan asioita... Toiset on tietysti kypsempiä kuin toiset, mutta kyllä sinäkin tulet (toivonmukaan) huomaamaan joidenkin vuosien kuluttua, kuinka paljon enemmän älyä sinulle on sitten kertynyt. :)

Mitä pitää tietää että suhde voi kestää? Minä olin 14 ja mies 19 kun alettiin seurustella ja osataan hoitaa parisuhdetta hyvin (ollaan siis vieläkin yhdessä eikä loppua näy). Uskon jopa että nuorena vakavan seurustelun aloittaneet pysyvät todennäköisemmin pitkään yhdessä kuin ne jotka vähän "katselevat tarjontaa" ensin.

Yhteistyössä