L
läski
Vieras
Kysymys tulikin kokonaisuudessaan otsikossa. Olen kohta kymmenen vuotta syönyt masennuslääkettä (erilaisia kokeiltuja, nyt toimivalla viimeiset kolme vuotta). Näiden vuosien aikana olen myös lihonut melkein 40kg. Joo, tiedän, aivan järkyttävä määrä! Moni (ei tosin lääkäri) on minulle sanonu, että lääkkeet aiheuttavat painonnousua. Jotenkin on vaikea sitä uskoa. Silloin vuosikymmen sitten, kun minulla oli vaikea masennus (sairaalahoitoonkin jouduin moneksi kuukaudeksi) syömiseni riistäytyi totaalisesti käsistä. Söin melkeinpä mitä vain ja milloin vain. Masennuskausia on tullut muulloinkin ja syöminen on lisääntynyt runsaasti aina näiden kausien aikana. Vaikka näihin vuosiin mahtuu paljon hyviäkin kausia, on syömiseni kuitenkin tosi epäterveellistä ja liikkuminen tosi vähäistä. Nyt olen yrittänyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja tehdä asialle jotain. Helppoa se ei todellakaan ole, monen vuoden lihaavuusajan jälkeen.
Mutta siis. Itse en usko, että nykyajan (ainakaan ssri-lääkkeet) lihottaisivat, vaan kyllä se suurin syy on epäterveelliset elämäntavat. Korjatkaa, jos olen väärässä.
Mutta siis. Itse en usko, että nykyajan (ainakaan ssri-lääkkeet) lihottaisivat, vaan kyllä se suurin syy on epäterveelliset elämäntavat. Korjatkaa, jos olen väärässä.