Onko paha, jos en mene ristiäisiin (miehen siskon lapsi)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alkuper.

Vieras
Olen sopinut ystävän kanssa sen viikonlopun että tulee meille ja tehdään jotain kivaa, syödään, käydään teatterissa... Nyt sitten kävi ilmi että miehen siskon lapsen ristiäiset on samana viikonloppuna. Ystävä tulee lauantaina, ristiäiset on sunnuntaina ja sinne pitäisi lähteä ajamaan jo aamusta.

Suututtaa. Näen ystävääni kerran, kaksi vuodessa :( Voinko jäädä pois? MIes menisi lapsen kanssa kyllä.

Ristiäisiä on vain yhdet elämässä, sinä näet ystävääsi sentään joka vuosi. Ota rauhallisemmin lauantaina, jos päivää ei voi siirtää, niin olet sunnuntaina ristiäiskuosissa.

Ristiäisiä on vain yhdet elämässä, sinä näet ystävääsi sentään joka vuosi. Ota rauhallisemmin lauantaina, jos päivää ei voi siirtää, niin olet sunnuntaina ristiäiskuosissa.

Olen kunnossa kyllä, olenhan absolutisti :) Takana on vain vaikka mitä ja ystävän kyläily piristäisi, en haluaisi katkaista sitä heti aikaisin aamusta ja lähteä jonnekin muualle.

Olen kunnossa kyllä, olenhan absolutisti :) Takana on vain vaikka mitä ja ystävän kyläily piristäisi, en haluaisi katkaista sitä heti aikaisin aamusta ja lähteä jonnekin muualle.

Ymmärrän kyllä ettet halua. Mutta itse ajattelen asiaa miehesi ja miehesi siskon näkökulmasta. Meillä miehelle tulisi paha mieli jos en ajattelisi hänen siskonsa tunteita miehen siskolle varmasti tulisi paha mieli, jos skippaisin hänen silmäteränsä ainoan kastejuhlan oman ilotteluni vuoksi. Olisin itsekin ihmetellyt, jos miehen veljen vaimot olisivat olleet humputtelemassa esikoisemme kastejuhlapäivänä. Mutta toki, jos ette ole kovin läheisiä, niin miehen sisko ei välttämättä edes huomaa.

Ratkaisisin tämän vaikka sillä perusteella, että kuinka kauan sinulla on aikaa ennakoida noita menojasi. Useimmat ihmiset ilmoittavat vieraille hyvissä ajoin lapsensa ristiäisistä ja esittävät kutsun. Ehkä sinullekin on jäänyt aikaa junailla ystäväsi kanssa uusi ajankohta?

Itse jätin menemättä juurikin miehen siskon lapsen ristiäisiin, kun sunnuntaina olleista ristiäisistä kerrottiin neljä päivää aiemmin eli torstaina. Ja jos nyt joku sanoo, että kai tiesimme odottaa ristiäisiä, vastaisin, että ei, emme tienneet, sillä lapsellakin oli ikää jo lähes neljä kuukautta eikä meillä ollut aavistustakaan, kastetaanko koko muksua.

En todella mene sukulaisten pakollisiin nimenantotilaisuuksiin, jos on muuta ohjelmaa jo itselläni sovittuna. Enkä ole mennytkään. Nykyaika on siitä kiva, että enää ei ole noita pakkoja.
Jos sinua harmittaa peruuttaa omat suunnitelmasi sukulaisen järjestämän ohjelman hyväksi, se tarkoittaa sitä, että sisäinen äänesi on juuri puhunut sinulle.
Kuuntele sitä, älä ympäristöä, joka haluaa jatkuvasti määritellä sinua.
Kukaan ei sinua siellä kaipaa, ja aikuinen ihminen todellakin päättää itse lähteekö peruuttamaan omia suunnitelmiaan.
Nimenantotilaisuus on tärkeä sen "nimettömän" vanhemmille.
NIitä ristiäisiä on vieraiden kannalta todella liikaa eikä todella vain yhdet elämässä.
Aina saisi jossain hippaloissa kulkea, jos alkaisi muita kuuntelemaan.

Hyppään kaikki aina yli, mihin ei huvita mennä. Ja ainakin, jos olen jo ITSE sopinut jotain.

Ratkaisisin tämän vaikka sillä perusteella, että kuinka kauan sinulla on aikaa ennakoida noita menojasi. Useimmat ihmiset ilmoittavat vieraille hyvissä ajoin lapsensa ristiäisistä ja esittävät kutsun. Ehkä sinullekin on jäänyt aikaa junailla ystäväsi kanssa uusi ajankohta?

Itse jätin menemättä juurikin miehen siskon lapsen ristiäisiin, kun sunnuntaina olleista ristiäisistä kerrottiin neljä päivää aiemmin eli torstaina. Ja jos nyt joku sanoo, että kai tiesimme odottaa ristiäisiä, vastaisin, että ei, emme tienneet, sillä lapsellakin oli ikää jo lähes neljä kuukautta eikä meillä ollut aavistustakaan, kastetaanko koko muksua.

No kaikille lapsille annetaan nimi, riippumatta sitä kastetaanko lasta vai ei. Oli ne sitten ristiäiset tai nimenantojuhlat, eihän sillä ole osallistumisen tärkeyden kannalta eroa.

Ehdin jo sopia kaiken, peruminen olisi inhottavaa ja uusi tilaisuus joskus keväällä sitten. Ristiäisistä sain tietää äsken, ne ovat kahden viikon päästä sunnuntaina.

Auttaisiko asiaa yhtään se, että ei tämä samainen sisko ollut meidän lapsemme ristiäisissä eikä edes häissämme? Kostosta ei nyt kuitenkaan ole kyse, en vain halua mennä.

En minäkäään ollut kun en jaksanut lähteä 2,5h ajamaan ja olin rv 36 silloin. Ei kukaan nottanut nokkiinsa ja minusta sinulla on hyvä syy olla menemättä. Meneehän miehesi sinne kuitenkin. Ei niissä pippaloissa tarvitse koko perheen olla mukana.

No kaikille lapsille annetaan nimi, riippumatta sitä kastetaanko lasta vai ei. Oli ne sitten ristiäiset tai nimenantojuhlat, eihän sillä ole osallistumisen tärkeyden kannalta eroa.

En ihan ymmärtänyt - ehkä en halunnutkaan. Jos ei kutsua tule, menenkö minä siis joka tapauksessa, vaikkei mitään juhlaakaan olisi? Ja jos en mene eikä kutsuakaan tule, montako vuotta lapsen syntymästä minun on oltava valmis singahtamaan, kun käly suvaitsee ilmoittaa?

Miesten kohdalla aina sanotaan, että aikuinen ihminen ei ole tilivelvollinen kenellekään ja saa tehdä, mitä haluaa. Miksi naisia sitovat kaiken maailman säännöt ja se, mitä muut ihmiset ajattelevat?

Aloittajalle sanoisin, että tapaa ystävääsi ja jätä ristiäiset välistä. Ystävyyden ylläpito ja siitä huolehtiminen ovat tärkeitä asioita, tärkeämpiä kuin toisten ihmisten juhlat ja mielipiteet. Täällä kaksplussalla eletään ihan liikaa muiden ihmisten kautta ja muita ihmisiä mielistellen.

Onko erikseen kutsuttu sinne ristiäisiin? Oletko kummi?

Jos kerran miehes voi lasten kans mennä, ni ite en ainakaan näkis niin älyttömän tärkeänä mennä ristiäisiin, jos ei ole kummi (ja varsinki jos ei ole erikseen kutsuttu). Ja jos kerran sitä kastettavaa lasta on helpompi nähdä muulloinkin kuin sitä ystävää.

Viimeksi muokattu:
Mun mielestä sun ei ole pakko mennä, jos ette ole erityisen läheisiä miehen siskon kanssa. Jos siis mies menee yksinään kuitenkin. Voithan ilmoittaa jo etukäteen, että sulla on sovittua menoa, ja että käyt tervehtimässä vauvaa joskus toiste.

Voinko jäädä pois?

tuo lause aloitusviestissä kertoo mielestäni paljon ap.stä.
Toivotan onnea jatkoon, ja toivon, että ymmärrät sen, että sinä voit jäädä pois, ja tosiaan ihan itse sen asian päättää.
ja ripulihan on keksitty, niin kuin tuossa yhdessä viestissä olikin. vvaikka tosiasia on, että sinun ei tarvitse alkaa mitään selityksiä keksimään edes. Lisää assertiivisuutta ap, melkein suutuin, kun luin aloituksesi aikaisemmin. LUPAA ette mene.. :) :)

Itselle ei tulisi mieleenkään jäädä läheisen sukulaisen juhlista pois tai mieheni. Mutta kukin tyylillään. Aina ei pääse ja itse en suuttuisi, jos joku ei tulisi ja varsinkin kun jo etukäteen ilmoittaa. Ennemminkin hermostuisin, jos veljeni sitten ilmoittaisi tullessaan, etti vaimoni päässytkään kun oli jo sopinut jotakin muuta.