Onko paljonkin ihmisiä jotka kuvittelee parisuhde ongelmien häviävän itsestään

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kuulutko sinä niihin jotka esimerkiksi eivät tee seksuaaliselle haluttomuudelleen mitään , ja sitten kuvittelet että se ei vaikuta mihinkään ? Miksi kuvittelet niin?
Usein haluttomalla puolisolla on kumppanina ärtynyt puoliso.mm.
Siitä syystä että jokainen kaipaa hellyyttä ja läheisyyttä, kosketus lievittää stressiä. Mutta kukaan ei kaipaa sitä miltä tuntuu kun ei kelpaa puolisolle.

Niinpä kun tarpeeksi kauan kärsii seksuaalisesta torjunnasta, vetäytyy itse läheisyydestä, koska ei halua ottaa riskiä että itse kiihottuu ja kumppani ei, silloin torjutuksi tulemisen tunne syntyy jo siitä että toinen ei tee aloitetta.

Samalla kun tunnet että et kelpaa puolisolle, tunnet myös että puoliso ei välitä kun ei tee asialle mitään, lisäksi kärsit myös hellyyden ja läheisyyden puutteesta.
Tästä seuraa joko puoliso joka on vihainen ja äksy. Tai puoliso joka mieluummin viettää aikaa kavereiden kanssa, eipä tarvii kohdata sitä että ei kelpaa rakkaalleen. Tämä voi lopulta ajaa parisuhteen jatkuviin riitoihin loppuun , tai siihen että se ihailu haetaan muualta.

Sama se on muissakin parisuhde ongelmissa , ne laajenee koskettamaan koko suhdetta jos niitä ei kohdata/ hoideta.

Mikä saa siis ihmisen esimerkiksi torjumaan sen 100kertaa kumppanin, sen sijaan että hakisi apua ongelmaan, empatiakyvyttömyys? On kiva satuttaa kumppania ja saada tämä tuntemaan itsensä 0 :si toisen arvoasteikolla?

Ei kriisi synny ongelmasta, vaan siitä ettei sille tehdä mitähän

Hyvin kirjoitettu. Mutta entäpä jos haluttomuus johtuu siitä, että toinen osapuoli on vuodesta toiseen laiska ja piittaamaton ja seksin sujuminen riittää hänelle parisuhteeksi. Eikö muutosta pitäisi silloin seksihaluisen kysellä itseltään(kin).

Joskus vaan loputon loputon asioiden vatvominen, velllominen niissä vain pahentaa parisuhdeongelmia. Puhumista ongelmista arvostetaan liikaa. miksi esim. osykoterapioiden alkamisen jälkeen potilaat ovat itse asiassa huonomassa kunnossa kuin ennen niiden aloittamista. Miksei voi vain elää eteenpäin mielummin kuin sorkkia vanhaa paskaa elämässään , joo se rupeaa haisemaan jos ei ole sitä aiemmin tiennyt.

Meillä ex-kunppanin kanssa seksuaalinen haluttomuus johtui suhteen alkuhuuman jälkeen yksinkertaisesti vain niin eri asiaa. Miehen mielestä hyvä seksielämä oli usein ja pikapano. Minun mielestäni taas vaikka kerran viikossa, mutta tunteella ja ajan kanssa.

Eli mua ei huvittanut pyllistää pikapanolle tiistai-iltana töiden jälkeen. Mies ei jaksanut rakastella ajan kanssa lauantai-iltana, vaan oma aika ja olut oli tärkeämpää.

Eikä tuohon ongelmaa keskustelut auttaneet. Molemmilla oli näkemyksensä.

Meillä ex-kunppanin kanssa seksuaalinen haluttomuus johtui suhteen alkuhuuman jälkeen yksinkertaisesti vain niin eri asiaa. Miehen mielestä hyvä seksielämä oli usein ja pikapano. Minun mielestäni taas vaikka kerran viikossa, mutta tunteella ja ajan kanssa.

Eli mua ei huvittanut pyllistää pikapanolle tiistai-iltana töiden jälkeen. Mies ei jaksanut rakastella ajan kanssa lauantai-iltana, vaan oma aika ja olut oli tärkeämpää.

Eikä tuohon ongelmaa keskustelut auttaneet. Molemmilla oli näkemyksensä.

T: Milanna

Yhteistyössä