onko palstan mielestä liikaa joululahjoja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
2 vuotta täyttävälle

-leikkikeittiö, astioita, 2 kirjaa, ruokailuvälineet, legopakkaus (pieni) nukelle sänky

6 vuotiaalle

- pleikkari 2 + 4 peliä, poliisiasemalegosetti, taikurisetti, kirja, karkkia, 2 uutta autoa autorataan

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
2 vuotta täyttävälle

-leikkikeittiö, astioita, 2 kirjaa, ruokailuvälineet, legopakkaus (pieni) nukelle sänky

6 vuotiaalle

- pleikkari 2 + 4 peliä, poliisiasemalegosetti, taikurisetti, kirja, karkkia, 2 uutta autoa autorataan

Riippuu siitä, onko tuossa sun osuus vai useammalta. Meillä ainakin kertyy kauhea kasa lopulta, kun sukulaiset ja ystävät lahjovat myös. Yksi isompi lahja yleensä ollaan pukinkonttiin itse hommattu.

Jokainen tekee niin kuin tykkää, myös lahjamäärän kanssa. Meillä ostetaan 1 lahja per lapsi, MUTTA mummot ostaakin sitten senkin edestä lahjoja. Ne höperöityy ennen joulua ihan mahdottomiksi lahjakoneiksi :D

Muoks* Joo, ja toisen lahjan saavat kun vietetään loppiaisena espanjalaista "lasten joulua".

Ei ole liikaa. Mä oon semmonen hörhö noiden lahjojen suhteen, et mun mielestä oikeen mikään ei oo liikaa... Itse tykkään ostella lapsille lahjoja niin paljon kun vaan rahavarat antaa myöden, ja tuntisin varmasti suurta pettymystä jos en sais ostettua montaa lahjaa... Vaikka pienempikin määrä riittäs tietenkin.

Mutta ap:lla siis hyvä määrä kivoja lahjoja! =) :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
2 vuotta täyttävälle

6 vuotiaalle

Riippuu siitä, onko tuossa sun osuus vai useammalta. Meillä ainakin kertyy kauhea kasa lopulta, kun sukulaiset ja ystävät lahjovat myös. Yksi isompi lahja yleensä ollaan pukinkonttiin itse hommattu.

Mun osuus, muilta tulee n. 2 lahjaa / lapsi

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Ei ole liikaa. Mä oon semmonen hörhö noiden lahjojen suhteen, et mun mielestä oikeen mikään ei oo liikaa... Itse tykkään ostella lapsille lahjoja niin paljon kun vaan rahavarat antaa myöden, ja tuntisin varmasti suurta pettymystä jos en sais ostettua montaa lahjaa... Vaikka pienempikin määrä riittäs tietenkin.

Joo. Varsinkin jouluna sillä vaan ei ole meillä niin merkitystä, montako pakettia lapsi saa vanhemmilta, koska pukkihan ne tuo kuitenkin :) Ja niitä tulee paaaaaljon joka tapauksessa. Kyllä meillä on puhuttu, ettei pukkikaan ihan kaikkea voi tuoda. Vaikka mukavahan se olisi ostella, mutta on tuota rompetta jo ennestäänkin vintit pullollaan..

Musta on vaan hassua, että täällä "haukutaan" ne jotka ostaa kasan lahjoja lapsille vaikka ne ois aika halpoja mutta kun määrä on iso niin se liikaa. Mutta mun lahjamäärä onkin sopiva vaikka rahaa noihin menee n. 400 euroa :D

2 vuotta täyttävälle

6 vuotiaalle

Mun osuus, muilta tulee n. 2 lahjaa / lapsi

On aika paljon mun mielestä! Meilläkin tulee muilta lahjoja noin 3kpl ja isän kanssa ajateltiin osta yksi lahja. Mutta kukin tavallaan...?

Siis anteeks, mutta olenkohan jotenkin väärässä ajassa? Mä olen kuvitellut että nyt on lokakuun alkua, ja kuitenkin tällä palstalla jo kysellään joululahjojen määristä ja joulukalentereista ja jouluvaloista ja? Että mitäköhän kuuta te muut mahdatte elää? Joko se aatto on kohta?

Alkuperäinen kirjoittaja lantutkin vielä kaupassa:
Siis anteeks, mutta olenkohan jotenkin väärässä ajassa? Mä olen kuvitellut että nyt on lokakuun alkua, ja kuitenkin tällä palstalla jo kysellään joululahjojen määristä ja joulukalentereista ja jouluvaloista ja? Että mitäköhän kuuta te muut mahdatte elää? Joko se aatto on kohta?

Sehän on vaan todella fiksua ostaa sitä mukaa kun halvalla löytää :)

Musta on vaan hassua, että täällä "haukutaan" ne jotka ostaa kasan lahjoja lapsille vaikka ne ois aika halpoja mutta kun määrä on iso niin se liikaa. Mutta mun lahjamäärä onkin sopiva vaikka rahaa noihin menee n. 400 euroa :D

No mun mielestä ei määrän tarvitse olla suuri, eikä rahaa tartte polttaa kerralla älyttömästi. Elämää on joulun jälkeenkin :wave:

Jokainen saa ostaa vaikka hevosen jos haluaa =) Mutta totta myös se, että inhoan jotain halpahallikrääsää, jossa osat kestää kiinni pyhättömän viikon. Ennemmin sitten vaikka ilman lahjaa, kuin jotain kertakäyttökamaa.

No minusta ei ole mitään järkeä käyttää isoa rahamäärää tusinalahjoihin (jotka yleensä eivät kestä yhtään mitään). Mielummin sitten isompia kokonaisuuksia sillä rahalla ja vähemmän paketteja.

Poitsu saanee meillä joululahjaksi meiltä 2-3 lahjaa ja kokonaisuudessaan toivottavasti alle 10 lahjaa. Kuitenkin tavaraa tulee ympäri vuoden ripoitellen eli ei se leluitta tai kirjoitta jää kuitenkaan :ashamed: Tosin mielestäni on parempi saada leluja ripoitellen kuin kerralla iso kasa. Näin jokainen lelu tulee ahkerammin käytettyä :)

Joo, vuosi vuodelta aiemmin =) Lidlissä oli syyskuussa joulukalentereita, joten taitaa joulu olla lähellä jo =)

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:

Joo. Varsinkin jouluna sillä vaan ei ole meillä niin merkitystä, montako pakettia lapsi saa vanhemmilta, koska pukkihan ne tuo kuitenkin :) Ja niitä tulee paaaaaljon joka tapauksessa. Kyllä meillä on puhuttu, ettei pukkikaan ihan kaikkea voi tuoda. Vaikka mukavahan se olisi ostella, mutta on tuota rompetta jo ennestäänkin vintit pullollaan..

Meilläkin lapset tietää, et kaikkee ei voi saada, vaikka kaikkee voi toivoa toki. Pukkiin eivät enää oikein usko, joten tietävät että me ne hankitaan, eikä kaikkee voi tosiaan ostaa. Ja meillä taas ei tule kovin montaa pakettia muualta, joten sen takia sitten on hiyukan "paineitakin " jopa saada se lahjavuori edes jonkin kokoiseksi... :D

No ei kai "kukaan" osta lahjoja normaalihinnalla kun niitä saa myös tarjouksesta. Fakta se on että joulu tulee. Ei niitä kannata ruuhka-aikaan ostaa riistohinnalla. :whistle:

on mielestäni liikaa.
meillä saavat yhteensä tuon verran, mutta jos tuohon tulee vielä muilta.
meiltä saavat 2 lelua ja suklaata ja kirjan ehkä.k
mummoilta sukat ja yöpaidat.
kummeilta ehkä kirjat.

miksi ostaa 6-vuotiaalle pleikkari?
mitä järkeä? eikö lasten kuulu liikkua ja leikkiä eikä istua pelikoneen edessä?

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

No ei kai "kukaan" osta lahjoja normaalihinnalla kun niitä saa myös tarjouksesta. Fakta se on että joulu tulee. Ei niitä kannata ruuhka-aikaan ostaa riistohinnalla. :whistle:

aivan,joulukuussa tavaroihi alkaa tulla semmonen 5 euroa normaalia ennemmän maksua. huomasins sen viime vuonna kun yks yöpuku makso 15 egee viel lokakuussa ja joulukuussa sen hinta olikin jo 20 egee.

Yhteistyössä