Onko penisilliini ja antibiootti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja porilainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

porilainen

Vieras
sama asia? Poikani sai amoxin penisilliinistä pahan nokkosrokon tällä viikolla ja nyt määrättiin Ditrim Dublo nimistä antibioottia. Tuoteselosteessa sanottiin, että pitää olla erityisen tarkkana, jos antibiootti on aiheuttanut nokkosrokkoa... meillä sitä aiheutti tuo amoxin penisilliini... kai tämä sitten on turvallista, kun lääkäri sitä antoi...

Penisilliini on yksi antibiootti, eli eivät ole sama asia. Antibiootteja on muitakin, kuten tuo Ditrim Dublo. Amoxin on penisilliinijohdannainen ja Ditrim sulfaa, joten ovat eri antibiootteja. Lapsi on todennäköisesti siis yliherkkä/allerginen penisilliinille ja nyt koitetaan sulfaa. Tässä linkit noihin lääkkeisiin: Amoxin http://www.laakeinfo.fi/\Medicine.aspx?m=499&d=15959&i=RATIOPHARM_AMOXIN+COMP_AMOXIN+COMP+500+mg ja Ditrim http://www.laakeinfo.fi/\Medicine.a...IM+DUPLO_DITRIM,+DITRIM+DUPLO+oraalisuspensio

Minä oon ite allerginen penisiliinille ja lääkäri määräsi sitten just tuota ditrim duploa ja siitä tuli ihan samanlainen paha allergia kuin penisiliinistäkin. Nyt sit olen sekä penisilliini että sulfa-allerginen. Kannattaa varoa sen lääkkeen kanssa ja seurata tarkasti. itelläni alkoi sillain että tuli yksi näppy käteen ja siitä se sitten parin päivän jälkeen levisi vaikka lopetin lääkkeen oton ja loppujen lopuksi päivystykseen ja viikon kortisonikuurille.

Alkuperäinen kirjoittaja mimmi06:
Minä oon ite allerginen penisiliinille ja lääkäri määräsi sitten just tuota ditrim duploa ja siitä tuli ihan samanlainen paha allergia kuin penisiliinistäkin. Nyt sit olen sekä penisilliini että sulfa-allerginen. Kannattaa varoa sen lääkkeen kanssa ja seurata tarkasti. itelläni alkoi sillain että tuli yksi näppy käteen ja siitä se sitten parin päivän jälkeen levisi vaikka lopetin lääkkeen oton ja loppujen lopuksi päivystykseen ja viikon kortisonikuurille.

Meidän likka on just tolle amoksisilliinille allerginen,voi hurja minkänäköinen likka silloin oli :(

Noi on muuten aika haasteellisia noi antibiottiallergiat. Mä oon ite neljälle allerginen niin lääkärit sitä sitten päivittelee mitä voivat määrät. Ja sit viel ku raskaana tai imettäessä tarttis kuurin.

Uusimmat

Yhteistyössä