Onko rakkautta sittenkään edes ollut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja umpikuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

umpikuja

Vieras
8 yhteistä vuotta takana, ja olen alkanut epäillä, onko mies koskaan edes rakastanut minua. Minä iskin miehen, minä pidin huolen, että suhde jatkuu. Minä ehdotin kihloja, häitä, yhteistä lasta. Minä ehdotin taloprojektiakin.

Minä teen kotityöt, minä hoidan lapset, minä hoidan raha-asiat ja paperiasiat. Minä teen aloitteen seksiin, jos en tee niin selibaattia kestää helposti kuukausia, vuosia.

Mies ei halua käydä kanssani kahdestaan missään, emmekä ole olleet juuri tuntia pidempään kahdestaan ainakaan 4-5 vuoteen.

Mies haluaa vain olla rauhassa telkkarin ääressä, nukkua ja olla omilla menoillaan. Mies ei osallistu oikein mihinkään perheen juttuihin, ei edes matkustele kanssamme tms. Mies ei halua puhua kuin pinnallisista asioista, hän ei ole ainakaan viiteen vuoteen sanonut rakastavansa tai mitenkään osoittanut tunteitaan. Hääpäivän aamunakin hän sanoi äidilleen, että "no kokeillaan nyt että tuleeko tästä mitään".

Mies on sanonut, etten tule koskaan tuntemaan häntä kunnolla ja että hänen ei tarvitse ajatella muita, koska hänellä oli vaikea lapsuus. Hän on jotenkin ulkoistanut itsensä tästä perheestä, ainoa jonka kanssa hän haluaa olla edes hetkiä päivässä, on oma tytär.

Olen aina odottanut, että kun astumme askelen eteenpäin häiden, lapsen tai talon muodossa, niin sen jälkeen asiat ovat paremmin. Mutta mitä nyt, kun kaikki on "valmista"? Nytkö odotan sitä, että lapset muuttavat kotoa - sittenkö meillä on parisuhde...

ei tuo todellakaan narsistilta kuulosta! -ainakaan tuon kuvailun perusteella.

ennemmin masentuneelta tms, kun haluaa olla yksin ja "ulkoistanut" ittensä perheestä. Narsisti haluaa yleensä hallita, keinoilla millä hyvänsä. ja siinä on ero.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei tuo todellakaan narsistilta kuulosta! -ainakaan tuon kuvailun perusteella.

ennemmin masentuneelta tms, kun haluaa olla yksin ja "ulkoistanut" ittensä perheestä. Narsisti haluaa yleensä hallita, keinoilla millä hyvänsä. ja siinä on ero.

Olet oikeassa tuosta narsistista.Jotenkin sekoitin

Alkuperäinen kirjoittaja kaikinmokomin:
Äkkiä parisuhdeterapiaan.

Lähtisin heti, jos mies suostuisi. Miehen mielestä meillä on kuitenkin kaikki hyvin. Joskus vuosi tai pari sitten puhuin, että joskus on avioerokin käynyt mielessä raskaina aikoina, ja mies otti sen niin verisenä loukkauksena, että irvailee siitä joskus vieläkin. Parisuhdeterapian mainitseminenkin taitaisi aiheuttaa saman.

ehkä sun mies on vaan "ajautunut" teidän elämään. ja ei osallistu ku elämä jatkuu kuitenkin samanlaisena. ei ehkä ole koskaan ehtinyt tai ajatellut pohtia mitä hän haluaa ja miksi? joskus on ihan hyvä herätellä itseään ja toista.
onko tämä se suhde jonka haluan? entä avioliitto? parisuhteen/naisen malli ja esikuva lapsille? ja olenko minäkin vai urautunut tähän kaikkeen, koska tutujuttu on helppoa elämää(joka ei kuitenkaan anna tarpeeksi tai ei anna mitään)? olenko onnellinen ja rakastanko minä?

Alkuperäinen kirjoittaja kaaleppi:
ehkä sun mies on vaan "ajautunut" teidän elämään. ja ei osallistu ku elämä jatkuu kuitenkin samanlaisena.

Kaalepilla oli hyviä pointteja, meille osuvia.

On jotenkin niin vaikeaa, kun itse pohdin näitä kysymyksiä, asetan elämälleni tavoitteita ja suunnittelen tulevaisuutta, mutta mies ei tunnu tekevän samoin. Hän jotenkin ajelehtii päivästä toiseen. Yksi haave taitaa olla, mutta ei mitään yritystä toteuttaa sitä.

Yhteistyössä