Onko reilua, lapsista ja kummista kyse.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minulla on kaksi lasta 3,5v ja 2v. Nuoremman kummi käväisi tuossa viime viikolla kahden lapsensa kanssa. Lapsilla oli pillimehut mukanaan ja äidillään oli mehu myös kummipojalleen. Vanhempi poikani siis jäi ilman mehua, minusta tuntui aika pahalle. Tuskinpa ainakaan rahasta tuossa oli kyse ettei voinut "ei-kummilapselle" ostaa! Mitään tämä tuttavamme ei edes sanonut, kun poikamme kyseli miksei hänelle ole pillimehua. Onneksi meillä sentään oli muuta mehua, mutta kyllä se tuon ikäisestä tuntuu kun muut saavat ja jopa oma velikin muttei itse. Mitään en koko vierailun aikana sanonut, mutta kyllä se asia minua häiritsi. Tiedän tuttavamme luonteen perusteella, että hän loukkaantuisi pahemman kerran jos tekisin samoin. En tiedä, voiko hän olla niin tyhmä ettei moista tajua. Ei ehkä tee mieli tehdä vastavierailua!

Olisit avannut suusi ja kysynyt eikö kaikille olekaan pillimehua. Ei yhdestä mehusta tappelemaan tarvitse ryhtyä mutta musta huumori jossa pieni piikki ei ole koskaan pahitteeksi tollaiselle tollolle.

Musta hän teki väärin kyllä mä kun menen kummilapsta kattoo niin jos olen ostanu jotain syötävää/juotavaa niin kyllä jokaikinen lapsi saa. ja joa sielä on jotain muita lapsii käymäs ja ite en tiedä asiasta mitään jätän antamatta lapsille annan syömän/juoman äidille ja sanon että anna kun ovat kaksin.

Joskus ihmiset ovat ajattelemattomia! Meillä lasten mummo (anoppini), joka muuten on täysin fiksu ja filmaattinen, mokasi kun tuo meidän kuopus syntyi. Tulivat katsomaan vauvaa ja toivat vauvalle tuliaisen. Toivat tuliaisen myös minulle ja miehelleni. Toivat myös tuomisia esikoiselle. Mutta keskimmäiselle lapsellemme eivät tuoneet mitään!! Onneksi tuo meni ohi hulinassa eikä lapsi itse huomannut jääneensä osattomaksi, mutta mua kyllä pisti sydämeen. Omalle äidilleni sit jo ilmoitin, että jos tuo jotain isommalle niin tuokoon sitten keskimmäisellekin..

Alkuperäinen kirjoittaja minnukka82:
Musta hän teki väärin kyllä mä kun menen kummilapsta kattoo niin jos olen ostanu jotain syötävää/juotavaa niin kyllä jokaikinen lapsi saa. ja joa sielä on jotain muita lapsii käymäs ja ite en tiedä asiasta mitään jätän antamatta lapsille annan syömän/juoman äidille ja sanon että anna kun ovat kaksin.

näin myös.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minulla on kaksi lasta 3,5v ja 2v. Nuoremman kummi käväisi tuossa viime viikolla kahden lapsensa kanssa. Lapsilla oli pillimehut mukanaan ja äidillään oli mehu myös kummipojalleen. Vanhempi poikani siis jäi ilman mehua, minusta tuntui aika pahalle. Tuskinpa ainakaan rahasta tuossa oli kyse ettei voinut "ei-kummilapselle" ostaa! Mitään tämä tuttavamme ei edes sanonut, kun poikamme kyseli miksei hänelle ole pillimehua. Onneksi meillä sentään oli muuta mehua, mutta kyllä se tuon ikäisestä tuntuu kun muut saavat ja jopa oma velikin muttei itse. Mitään en koko vierailun aikana sanonut, mutta kyllä se asia minua häiritsi. Tiedän tuttavamme luonteen perusteella, että hän loukkaantuisi pahemman kerran jos tekisin samoin. En tiedä, voiko hän olla niin tyhmä ettei moista tajua. Ei ehkä tee mieli tehdä vastavierailua!

Hän ei varmaankaan vain hoksannut! Ei kai kukaan noin tee tahallaan, eikä varmasti ole kiinni rahasta! Luulen, että vahinko oli!

No olisin vienyt mehut kaikille lapsille. Mutta yksi kummilapsistani on 3-lapsisen perheen kuopus. Pari kertaa olen vienyt pienen ulkomaan tuliaisen vain kummilapselle, isommat ovat marisseet, kun he eivät saaneet. Eli entä tuliainen ja esim.joululahja? Meillä on monta kummilasta, ei oikein voi vielä sisaruksillekin kaikkea viedä.

Lahja tai tuliainen voi hyvin olla vain sankarille / vain kummilapselle. Lasten on hyvä oppia, että kaikki eivät aina saa samoja asioita. Pillimehut tms. tarjoilut on syytä olla jokaiselle lapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Lahja tai tuliainen voi hyvin olla vain sankarille / vain kummilapselle. Lasten on hyvä oppia, että kaikki eivät aina saa samoja asioita. Pillimehut tms. tarjoilut on syytä olla jokaiselle lapselle.

Tätä peesaan. Mä en kannata sitä, että mennään kummilapsen synttäreille, viedään hälle lahja ja sisarille kanssa, ettei tule paha mieli. Mutta tuollaiset pienet viemiset, pillimehut ja tikkarit tms. toki vien kaikille.

minä vein kummipojalle synttärilahjaksi ison karkkisäkin niillä on 6 tenavaa ja en saakeli rupea kaikille ostamaan lahjoja jos yksi heistä on kummilapseni !! muutenkin omistan jo 5 kummilasta. Joten järjen käyttö mammat on roki sallittua:) onneksi kyllä siinä talossa oli niin paljon makeaa ettei kellekkään tullut paha mieli mutta ajatelkaa myös tältä kantilta ja opettakaa lapsille etää kummilapset on kummilapsia ja silloin toinen ei saa..sori vaan mutta minusta vaikutatte aika itsekkäiltä aikuisilta:)

Alkuperäinen kirjoittaja kummi:
minä vein kummipojalle synttärilahjaksi ison karkkisäkin niillä on 6 tenavaa ja en saakeli rupea kaikille ostamaan lahjoja jos yksi heistä on kummilapseni !! muutenkin omistan jo 5 kummilasta. Joten järjen käyttö mammat on roki sallittua:) onneksi kyllä siinä talossa oli niin paljon makeaa ettei kellekkään tullut paha mieli mutta ajatelkaa myös tältä kantilta ja opettakaa lapsille etää kummilapset on kummilapsia ja silloin toinen ei saa..sori vaan mutta minusta vaikutatte aika itsekkäiltä aikuisilta:)

Siis kummipoikasi joutui jakamaan lahjansa sisarustensa kanssa? Ei kuulosta sekään kivalta, vaikka itsekäs en todellakaan ole.

mä oisin tossa ap:n tilanteessa laittanut sen kummilapsen pillimehun kaappiin odottamaan ja tarjonnut molemmille omille lapsilleni sitä tavallista mehua. tekemättä asiasta suurta numeroa, mutta silleen kuitenkin että kummitäti huomaa (ja ehkä ottaa opikseen?). sitten myöhemmin oisin vaikka hakenut sille toisellekin lapselle kiskalta pillimehun ja oisivat yhdessä saaneet juoda ne.

Parina jouluna on meillä sattunut niin, että miehen veli on ostanut kaikille meille muille lahjat, mutta ei meidän pojalle. Tyttö on hänen kummi-lapsensa, mutta ei poika. Eihän poika sitä tajua lahjoja kun on muitakin, mutta itseä häiritsee....Ensi jouluna ei meillekään kyllä tarvii ostella lahjoja. Ennemmin jään itse paitsi ja mielellään jäisinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja kummi:

lahja on ehkä eri juttu ku pillimehu...

Alkuperäinen kirjoittaja salla:
vastavierailu ja omille vaan herkkuja. ehkä toiselle lapsista voisi tarjota toiselle ei

Tätä nyt ei ainakaan pidä mennä toteuttamaan. Ei se lapsen vika ollut että äitinsä toimi väärin. Jospa tämä äiti nyt olisi ottanut opikseen, varmasti olo tuntui kurjalta kun ilman jäänyt kyseli oman mehunsa perään ja toivottavasti tuo seuraavalla kerralla kaikille mehut. Lahjat ovat sitten asia erikseen mutta ketään ei vie 30sentin mehu konkurssiin (jos veisi niin sitten tuskin olisi ostanut kenellekään). Jos kuitenkin uusii tämän, sanoisin suoraan ettei nyt jaeta mehuja joita ei riitä kaikille vaan otetaan sitä mitä omasta takaa löytyy ja jos ei löydy niin sitten ollaan kaikki ilman.

Vaikka kummi on vain kummilasta varten eikä muita perheen lapsia, on järjenkäyttö tosiaan sallittu |O Meillä kummit ostaa lahjat vain kummilapselleen, mutta jos kylään tulevat karkkipussin kanssa on pussit myös sisarille.

SEn vielä ymmärtäisin, jos ap:n tilanteessa pillimehu olisi vain kummille, mutta kun sellaiset olivat myös omilla lapsilla. Jos väkisin haluaa pahan mielen jollekulle niin ottaa oppia ap:n lapsen kummilta ;)

No olipa harvinaisen ajattelematon ihminen! Jos nyt ylipäätään viedään vaikka tuttavaperheelle jotain kahvin seuraksi kylään mennessä, niin pitäisikö sitä ostaa pulla vaan äidille, jos ei isän kassa juurikaan tule kaveerattua? Ihan järjetöntä. Itse vien koko perheelle ja jos on jotain vain lapsille, niin sitten tottakai kaikille!

Minulla on kummilapsia 7, osa heistä jo aikuisia. Jos menen kylään niin vien pienen namipussin kaikille sisaruksillekin. Syntymäpäivinä vien vain paketin sankarille, en koko köörille. Näin toimitaan myös toisinpäin. Meillä kun on neljä tenavaa. Mummien jutut on sitten ihan erikseen...

Alkuperäinen kirjoittaja letkukinttu:
Parina jouluna on meillä sattunut niin, että miehen veli on ostanut kaikille meille muille lahjat, mutta ei meidän pojalle. Tyttö on hänen kummi-lapsensa, mutta ei poika. Eihän poika sitä tajua lahjoja kun on muitakin, mutta itseä häiritsee....Ensi jouluna ei meillekään kyllä tarvii ostella lahjoja. Ennemmin jään itse paitsi ja mielellään jäisinkin.

No mie kyllä ostan vain kummilapselle joululahjan, en sisaruksille, mutta tuollaiset pienet tuliaiset niin kuin ap:n tapauksessa, ostan kyllä sit kaikille.

Yhteistyössä