Onko se äitienpäivä nyt niin kauhean tärkeä?

TUNDRA-arjen sankari-

Aktiivinen jäsen
25.03.2006
9 314
0
36
Mulla on aikomus leipoa itse kakku, tai sitten lapset koristelevat. Harrastan kakkuja, niin siksikin tekee mieli tehdä se itse. Miehelle sanoin, että ei mulla nyt mitäan suurempaa lahjan tarvetakaan ole, että ihan turha ottaa stressiä siitä. Eiköhän poika ole jotain väsännyt koulussa.
En näe mitään syytä siihen, että siitä pitäisi tehdä joku tosi iso numero.

Kuinka moni muu ajattelee samoin.

mä tahdoin nyt ekaa kertaa kakun, mies ois ostanu jäätelökakun vaan mutta pistin sen ostaa kunnon tarpeet kun mun mieli tekee mansikkakakkua vaikka normaalisti en edes kakusta piittaa, oiskohan raskaushimoilla osuutta asiaan.. :whistle:

yhdelle mummolle soitin jo tänään, jäi taas kaikki kortit laittamatta.. :ashamed:

ei mielläkään mitään erityistä koskaan ole, minään pyhinä... joulunakin syötiin kermaperunoita ja lohta :xmas:

Minä haluan, että minua muistetaan. Tavalla ei ole väliä ja se kaikkein mieluiten onkin täysin materiatonta.

Mutta muistaa pitää. Kun on pienikin syy juhlaan, miksi sitä juhlaa ei voi pienimuotoisesti viettää, vaan täytyy naama norsunvitulla painaa, että ei varmana juhlita mitään markkinahömpötystä.

Alkuperäinen kirjoittaja ajatuksista tekoihin:
Minä haluan, että minua muistetaan. Tavalla ei ole väliä ja se kaikkein mieluiten onkin täysin materiatonta.

Mutta muistaa pitää. Kun on pienikin syy juhlaan, miksi sitä juhlaa ei voi pienimuotoisesti viettää, vaan täytyy naama norsunvitulla painaa, että ei varmana juhlita mitään markkinahömpötystä.
Miksi se naama pitää norsunvitulla olla, jos ei toivo mitään isompaa?

Alkuperäinen kirjoittaja TUNDRA-pisamapeikko-:
Alkuperäinen kirjoittaja ajatuksista tekoihin:

Miksi se naama pitää norsunvitulla olla, jos ei toivo mitään isompaa?
Siksi, kun pitää vastustaa kaikkia pieniäkin juhlia.

Kyllä se äitienpäivä on mulle ainakin tärkeä juhla. Mut se ei tarkoita että silloin pitäis mitään kauhean erityistä olla. Riittää kun jotenkin muistetaan. Mikä sen ihanampaa kuin olla äiti ja tulla hemmotelluksi äitienpäivänä ja vaikka pienet lapset ei sitä sen kummemmin vielä tajua, niin tulevat laulamaan ja halimaan. Onhan se jotain niiin erityistä jolle ei vedä edes synttärit vertoja :)
Mä en tänä vuonna halua mitään kakkua, ei tee mieli yhtään mitään makeaa. Johtuisko raskaudesta :whistle: Muuta pientä makeaa sitten on, jos tekee mieli. Jos rehellisiä ollaan niin mä toivoisin vain kunnon leivän ja kupin kahvia vuoteeseen ja mun rakkaat mussukat siihen viekkuun :heart:

No ei mullakaan mitään tarvetta siihen ole. Eikä meillä kakkuja tehdä eikä lahjoja anneta. Sen verran varmaan saan, että elokuviin menen (jos jaksan ) itsekseni, mutta muutoin ihan tavallinen sunnuntai.

Minusta pientäkin juhlan aihetta pitää juhlistaa, jos ei sitten muulla, niin herkuttelemalla... :p

Eli toivoisin, et saisin nukkua pitkään, mies hoitais ruuat ja vähän jotain herkkua sais (frödinge onkin ostettuna). Mitään sen kummempaa en kaipaa.

Eipä sitä kotona sen kummemmin tule vietettyä, tyttö oli päiväkodissa laittanu ruukkuun kasvamaan kukan (Ahkeraliisa ) ja tehny kortin :heart:
Tosin mä varmaan ton kukan annan etiäpäin mun omalle äitille (tytön puolesta tietenkin ), jos pitäis miun puolesta siitä huolta :ashamed: Mä meinaa ihan varmasti tapan ton kukan, on paremmassa hoivassa mun äitillä...

Musta taas on ihanaa juhlia ja muistaa ihmisiä. Mummoille on kortit laitettu postissa, yhdessä mummolassa käyty tällä viikolla muistamisten kanssa, toiseen mummolaan menee huomenna lahja siskon mukana. Äiti saa ruoan valmiiksi tehtynä töiden jälkeen ja kahvit, kakut ja lahjat päälle. Se on se antamisen ilo, mikä tänäkin äitienpäivänä on parasta. =)

Ei päivällä mulle juuri merkitystä ole. Äidilleni ja anopilleni tuntuu olevan tärkeää saada lapsenlapset kylään. Niinpä aamulla starttaamme ensin mun vanhemmilleni ja sitten miehen. Parasta huomisessa mulle onkin, että vältyn itse ruuan laitolta. Vanhimmat lapset on askarrelleet jotain kerhossa, muuta lahjaa ei tule, mies kun ei juurikaan muista muitakaan merkkipäiviä.

Meidän perheessä on äidin ja isänpäivä tosi tärkeitä. Perinteisesti toinen tekee, yhdessä esikoisen kanssa, herkkuaamiaisen päivänsankarille. Sitten mennään herättämään juhlakalu jonka jälkeen koko perhe syödään yhdessä. Niin ja lahjat annetaan sinne sänkyyn :). Varsinkin esikoiselle nämä päivät on tosi tärkeitä. Hän on aina aivan mielettömän innoissaan omasta lahjastaan ja odottaa todella saavansa sen antaa.

Eli meidän perheessä ainakin on äitienpäivä ja isien päivä, sekä perheenjäsenten synttäripäivät tosi tärkeitä :)

Mä taas nautin huomisesta todella. Lapset tulee miehen kanssa herättämään, saan nukkua pitkään. Kakku ostettiin kaupasta, jäätelökakku jonka sain itse valita. Ruoan lupas mies tehdä ja mä saan vain olla :) Sama sitten isäinpäivänä miehelle. Lahjoja en odota, mutta lapset ovat tehneet kortit. Tosin lahjankin saan, koska mut ajettiin kaupasta tänään ulos...

Yhteistyössä