Onko se kestoilu kovin työlästä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Siiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Siiri

Vieras
Juttelin juuri yhden ystävän kanssa, hän odottaa toista lastaan ja minä ensimmäistä. Kerroin hänelle, että olen ajatellut kokeilla kestovaippailua. Hänen mielestään se on ihan äärimmäisen työlästä ja pesukone pyörii joka päivä ilman kakkavaippojakin, ei kuulemma suosittele. Miten on?

Mun mielestä ei ole työlästä. Pesukone pyörittää vaippoja noin kolmen päivän välein. Enemmän mun mielestä on työläämpää se, kun sattuu käyttämään enemmän kertisvaippoja, niin jatkuvasti on vaipparoskis täynnä ja saa raahata niitä vaippoja kaupasta parin viikon välein.

kestoilu tosiaan on mukavaa! eikä yhtään työlästä. pesukoneessa pyörii samalla kertaa ne vaipat ku aikki muu. siihen kestoiluun on jotenkin jäänyt koukkuun, siitä saa mielihyvää. En myöskään stressaa täyskestoilusta. Joinain päivinä voi olla että käytän vain yhden keston, jonain päivänä lähes kaikki vaipat on kestoja.

Ei oo työlästä ei.Eikä se kone koko ajaa joudu pyörimään.Kestothan voi pestä muun pyykin seassa tai sit vaik joka toinen/joka kolmas päivä pyörittää vaippoja koneellisen.Kivaa se on ja kun on asenne kohdallaan niin muutkin saattaa kokeilla ja hurahtaa kestoiluun=)

Esikoinen meni kertiksillä, ja oli oikeasti h:tin rasittavaa. Sitä kaupasta roskiin kantamista oli aivan älyttömästi. Nyt toisen vauvan kanssa enimmäkseen kestoillaan ja se on huomattavasti mukavampaa. Ja laiska olen kuin mikäkin, sen voin tunnustaa.

Alkuperäinen kirjoittaja minkku:
kestoilu tosiaan on mukavaa! eikä yhtään työlästä. pesukoneessa pyörii samalla kertaa ne vaipat ku aikki muu. siihen kestoiluun on jotenkin jäänyt koukkuun, siitä saa mielihyvää. En myöskään stressaa täyskestoilusta. Joinain päivinä voi olla että käytän vain yhden keston, jonain päivänä lähes kaikki vaipat on kestoja.

Miten olette hoitaneet 60 asteen pyykkäyssuosituksen, eli pyöritättekö kestot 40 pesussa vai muut pyykit kovemmassa lämmössä. Itse olen kestoillut esikoisen kanssa ja nyt on sylissä uusi kestojen käyttäjä.

Suosittelen sitä, koska se on taloudellista, luontoystävällistä ja kaikinpuolin järkevää.

Ei ole työlästä. Meillä käytetään taskuja ja onhan siinä oma hommansa täytellä niitä. Mutta mä olen kans peruslaiska ja tykkään vaipattamisesta, siihen jotenkin koukuttui. Nautin vaippojen pesusta, täyttämisestä ja taittelusta. Aluksi meillä oli kertikset, mutta roskapussia piti olla päivittäin tyhjentämässä niin siirryin kestoihin. Ja peseytyy siinä samalla kuin muukin pyykki. Vaippojen määrästä riippuu tietty pesutiheys.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja minkku:

Miten olette hoitaneet 60 asteen pyykkäyssuosituksen, eli pyöritättekö kestot 40 pesussa vai muut pyykit kovemmassa lämmössä. Itse olen kestoillut esikoisen kanssa ja nyt on sylissä uusi kestojen käyttäjä.

Suosittelen sitä, koska se on taloudellista, luontoystävällistä ja kaikinpuolin järkevää.

Meillä pestään kestot muiden 60 pestävien kanssa, esim. pyyhkeiden ja lakanoiden. Monet vauvanvaatteet on myös 60 pestäviä.

kuudessäkympissä pyrin pesemään, muut pyykit saavat mukautua, tuleehan sitä kaikenlaista vauvapyykkiä joka on kans 60asteen. ja sit lakanat, pyyhkeet mukaan kuuteenkymppiin.

Yhteistyössä