onko se niin kamalaa jos ei sitä rinsessaa synnykkään??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja millinka:
Alkuperäinen kirjoittaja onneksi vain tyttöjen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja sairaita muka äitejä:
Kaikille jotka pettyvät kuultuaan sukupuolen, täytys tapahtua jotain nöyryyttävää, jotta oppisivat häpeämään noita ajatuksiaan.

Nöyryyttävää ja kovaa elämää on eletty, mutta silti toivon saavani tyttölapsia. Kyllä mä pojatkin kiitollisina ottaisin vastaan, huolehtisin ja rakastaisin. Mutta silti toivon tyttöjä jos itse saisi valita.

Peesi!
Tytöt on vaan mun juttu. Ei ne räkänokkaiset, riehuvat pojat.
JA mulla on oikeus mielipiteeseeni, vaikka se teitä poikien äitejä miten ärsyttäisi. :)

Ja tytöillähän ei ole koskaan räkänokkaa :snotty:

Mielipiteeseen on jokaisella oikeus, mutta tuo ehdottomuus on aika säälittävää.
Tytöt on vaan mun juttu :headwall:
Mitäs jos tytöstäsi kasvaa sellainen räkänokkainen poikamainen autonrassaaja (jollainen mielikuva sulla on ilmeisesti pojista)?

Mutta joo, toivoa saa tottakai jompaa kumpaa. Ehdottomuus ja toisen sukupuolen väheksyminen on sitten asia erikseen.

Mutta mun tytöilläpä ei ole ikinä ollut, varsinaisia pieniä hyväkäytöksisiä prinsessoja ovat olleet aina. Ja ei, eivät ole kiinnostuneet autonrassauksesta myöhemmälläkään iällä. :)

Ja sori vaan mutta mun kokemuksellani hankaluuksia ovat aina päiväkodissa ja koulussakin aiheuttaneet vain ja ainoastaan aina poikalapset, he ovat vilkkaampia, väkivaltaisempia ja riehuvat enemmän.

Yhä edelleen, minä pidän prinsessani ja olen tyytyväinen heihin. Repikää siitä, lällläslää! :D

Voi hyvää päivää mikä keskustelu ja että ihan oikeasti jotkut ihmiset ajattelee noin.

Itselläni kaksi poikaa joita en mihinkään vaihtaisi, en kyllä vaihtaisi tyttöäkään jos sellaisen saisin. Lapset ovat omia yksilöitään, oli se sukupuoli sitten mikä tahansa..

Oma esikoispoikani on rauhallinen ja siisti kaveri, jolla tietenki joskus myös se räkänokka ;) Ja sitten taas kummityttöni on aivan uskomaton villikko johon ei tehoa mikään :D Suloisia ovat kummatkin :heart:

Mutta ei voi alkaa eritellä että tytöt ovat muka aina hyväkäytöksisiä ja siistejä ja pojat villejä räkänokkia..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kaikille jotka pettyvät kuultuaan sukupuolen, täytys tapahtua jotain nöyryyttävää, jotta oppisivat häpeämään noita ajatuksiaan.

Nöyryyttävää ja kovaa elämää on eletty, mutta silti toivon saavani tyttölapsia. Kyllä mä pojatkin kiitollisina ottaisin vastaan, huolehtisin ja rakastaisin. Mutta silti toivon tyttöjä jos itse saisi valita.

Peesi!
JA mulla on oikeus mielipiteeseeni, vaikka se teitä poikien äitejä miten ärsyttäisi. :)

Mitäs jos tytöstäsi kasvaa sellainen räkänokkainen poikamainen autonrassaaja (jollainen mielikuva sulla on ilmeisesti pojista)?

Mutta joo, toivoa saa tottakai jompaa kumpaa. Ehdottomuus ja toisen sukupuolen väheksyminen on sitten asia erikseen.

Mutta mun tytöilläpä ei ole ikinä ollut, varsinaisia pieniä hyväkäytöksisiä prinsessoja ovat olleet aina. Ja ei, eivät ole kiinnostuneet autonrassauksesta myöhemmälläkään iällä. :)

Ja sori vaan mutta mun kokemuksellani hankaluuksia ovat aina päiväkodissa ja koulussakin aiheuttaneet vain ja ainoastaan aina poikalapset, he ovat vilkkaampia, väkivaltaisempia ja riehuvat enemmän.

Yhä edelleen, minä pidän prinsessani ja olen tyytyväinen heihin. Repikää siitä, lällläslää! :D

:laugh: Onneks et ole yhtään putkiaivoinen...
Joillakin on poikia SEKÄ tyttöjä jotka ovat ihania persoonia jokainen, aivan riippumatta sukupuolesta :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Sara:
Siis haista pas.ka! Mistä näitä tyyppejä putkahtelee? Minä en tekaise itselleni ostosseuraa, mutta mitä vitun pahaa on siinä, että mä toivon tulevaisuudessa käyväni tyttäreni kanssa ostoksilla. Sinä tässä uskomaton olet! Oksettava! Hel.vetti, että alkaa suututtamaan!

Huh. Ja minä kun pelkäsin, että sinä saattaisit pettyä kun ei siitä tytöstä kasvakaan sellaista aivotonta bimboa jota hänestä odotat. Mutta eihän sulla toki ole mitään hätää, kun noinkin hyvin kykenet kohtaamaan epämieluisat faktat..

...Saanko kuitenkin pitää toiveeni tyttövauvasta ilman, että tuut haukkumaan typeräksi?

Tottahan sinä saat mun puolestani toivoa vaikka joulupukkia, eihän se multa ole pois millään tavalla.

En ole (julki)lausunut, että olet typerä. Kirjoitin, että sulla on stereotypiset, typerät ja naivit jutut. Kuten onkin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaana:
Siis haista pas.ka! Mistä näitä tyyppejä putkahtelee? Minä en tekaise itselleni ostosseuraa, mutta mitä vitun pahaa on siinä, että mä toivon tulevaisuudessa käyväni tyttäreni kanssa ostoksilla. Sinä tässä uskomaton olet! Oksettava! Hel.vetti, että alkaa suututtamaan!

Huh. Ja minä kun pelkäsin, että sinä saattaisit pettyä kun ei siitä tytöstä kasvakaan sellaista aivotonta bimboa jota hänestä odotat. Mutta eihän sulla toki ole mitään hätää, kun noinkin hyvin kykenet kohtaamaan epämieluisat faktat..

Oi, kiitos.
Bimboja en toivo tytöistä enkä pojista, enkä varsinkaan aivottomia, siihenhän kuolee ja mä haluan pitää jopa ne kamalat räkänokkapojat elossa, että pääsen muovaamaan niistä neitejä äidin ostosseuraksi.

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:

Peesi!

:laugh: Onneks et ole yhtään putkiaivoinen...
Joillakin on poikia SEKÄ tyttöjä jotka ovat ihania persoonia jokainen, aivan riippumatta sukupuolesta :heart:

Tuo Margea edeltävä kirjoittaja on kyllä todellinen putkiaivo.
Meidänkin lapset ovat ihania persoonia, sekä tytöt että pojat. Löytyy sekä poikatyttöä että prinsessatyttöä, rauhallista ja ajattelevaista poikaa ja sit sellaista vähän villimpää poikaa. Mut jokainen ihana, omanlaisensa persoona. Ei se sukupuoli katsos ;)

no meillä tehtiin yhdessä tuumin päätös että kolmonen saa tulla. tietty sitä salaa toivoi että olisi mukavaa jos olisi tyttö. no poika sieltä tulla plupsahti. ja meille hyvä näin. enempää lapsia meille ei tule ja ajatuksena lähinnä oli "toivoessa " se että olisi ollut kumpaakin sukupuolta lapsissa.

eihän tyttöjä kannata tehdä!
ei niillä miestä pidetä eikä saada kunnioitusta. No menettelee se tyttökin JOS on perheessä edes se yksi poika, se se on kuitenkin jolla arvostusta saadaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei tyttöjä:
eihän tyttöjä kannata tehdä!
ei niillä miestä pidetä eikä saada kunnioitusta. No menettelee se tyttökin JOS on perheessä edes se yksi poika, se se on kuitenkin jolla arvostusta saadaan.

t. VAAN poikien äiti :laugh:

mulla tyttö ja 2 poikaa
mun tyttöni on oikea poika tyttö joka leikkii poikien kans ja rymyää saa vaattensa rikki ja muutenkin oikea rasavilli

sitten nämä pojat onkin enkeleitä rauhallisia,kilttejä (no joo välillä menee meno vähän yli äänekkääksi) mutta jos käsken siivoon huoneen pojat siivoovat kun tyttö hyppii tasajalkaa ja kiukkuaa pääpunasena

ja onhan näitä mein yttö on pikku piru ja pojat enkeleitä =)

...Mä haluan olla lpsilleni tärkeä myös sitten kuin ne on isoja ja pojat on usein sellaisia itse pärjääviä aikuisena. Ei ne soittele äidille, että kuinka teen makaronilaatikon.
Äh, en jaksa enää yrittää selitellä, mä nyt vain haluan tytön ja sillä sipuli. En koe olevani mitenkään vajaaälyinen sen takia.

Tuo silläsipuli on minusta kans aina yhtä aukoton peruste.
Mutta erityisen hieno ja painava peruste on minusta kyllä tuo makaronilaatikko. Siinä on jotain mykistävää.

...Mä haluan olla lpsilleni tärkeä myös sitten kuin ne on isoja ja pojat on usein sellaisia itse pärjääviä aikuisena. Ei ne soittele äidille, että kuinka teen makaronilaatikon.
Äh, en jaksa enää yrittää selitellä, mä nyt vain haluan tytön ja sillä sipuli. En koe olevani mitenkään vajaaälyinen sen takia.

Tuo silläsipuli on minusta kans aina yhtä aukoton peruste.
Mutta erityisen hieno ja painava peruste on minusta kyllä tuo makaronilaatikko. Siinä on jotain mykistävää.

Sä nyt selvästi haluat vain ärsyttää ja tuottaa pahaa mieltä. Oikein hienoa! Olet varmasti hyvä äiti. Tapu tapu!

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
...vaikkakin tulevaisuudessa poika viettää luultavasti enemmän aikaa isin kanssa crossiradalla kuin äidin kanssa ostoksilla, mutta...

"Tekaisenpa itselleni ostosseuraa ja voidaan ehkä myös jutskaa vähän kampauksista jne..."

Mistä näitä tyyppejä putkahtelee?

Miksei pojan kanssa vois käydä???

Voi toki, jos se suostuu, mutta aika harva teini-ikäinen tai vanhempi poika suostuu varsinkaan äitinsä kanssa lähtemään kaupungille.

No sama pätee useampaan teinityttöön kenet tiedän, eivät siis lähde äidin kanssa mielellään kaupungille pyörimään.
Jos on porkkana, että äiti maksaa kaiken silloin sinne useimmiten lähtee sekä pojat että tytöt.

En siis väheksy toivettasi tytöistä, mutta perustelut on vähän erikoiset. :xmas:

No mä en osaa perustella paremmin. Mä tässä juuri yritän itsekin miettiä, että MIKSI loppujen lopuksi haluan tytön. Itse, kun ajattelen omaa suhdetta äitiini, niin se on mulle sellanen tuki ja turva ja mä käyn usein sen kanssa kaupungilla. Samanlaisen suhteen haluaisin itsekin lapsieni kanssa, niin poikien kuin tyttöjen. Mutta mulle on vain sellainen käsitys, että tytöt esim. pitää enemmän yhteyttä aikuisenakin vanhempiinsa kuin pojat. Mä haluan olla lpsilleni tärkeä myös sitten kuin ne on isoja ja pojat on usein sellaisia itse pärjääviä aikuisena. Ei ne soittele äidille, että kuinka teen makaronilaatikon.

Mä sulle jo sanoin, etten väheksy sitä että haluat tytön. =)

...Sä nyt selvästi haluat vain ärsyttää ja tuottaa pahaa mieltä. Oikein hienoa! Olet varmasti hyvä äiti. Tapu tapu!

Mähän vaan yritän tässä parhaani mukaan kiteyttää sitä mesitsiä, jota yrität meille markkinoida. Tähän mennessä olen saanut kasaan sen, että haluat tytön, koska haluat olla lapsellesi tärkeä. Piti olla shoppailuseuraa... ainiin, piti jutella kampauksista ja synnytyksistä myös. Ja että vaikka näin toivoo, niin ei silti tartte olla latvakakkonen. Jotenkin näin.

Minusta tuntuu, että saatat joskus joutua nielemään parikin pettymystä. Mutta sähän käsittelit ne niin hyvin, joten eipä huolta!

Peesi!

eihän kukaan ole sanonut, ettei saisi olla omiin lapsiinsa tyytyväinen :o

Alkuperäinen kirjoittaja tinni:
...ajatuksena lähinnä oli "toivoessa " se että olisi ollut kumpaakin sukupuolta lapsissa.

Tämä on ihan ymmärrettävää kyllä, joskin minusta tuntuu, että helpommalla pääsisi, jos olisi vain toista sukupuolta. Ja ystävättäreni (hänelläkin yksi kumpaakin - toisin päin vain eli esikoinen on tyttö) kanssa ollaan todettu, että poikalapsi on kyllä helpompihoitoinen. Kuulemma se on jokin sanontakin, että kolme poikaa hoitaa siinä missä yhden tytön. Mene ja tiedä. Meillä pätee ainakin. Esikoinen nukkui hyvin heti vauvasta ja tämä tyttö taas on ihan toivoton nukkuja. Vaateliaampi monessa suhteessa ja väliin oikea hermosaha, mutta on kyllä ihan supersuloinenkin tietysti. Jännä nähdä miten noiden luonteet tulee kehittymään, pojasta jo vähän näkee, että aika temperamenttinen kaveri on, mutta toi pienempi on niin pieni vielä... Mut prinsessaa siitä ei tule jos on yhtään minusta kiinni. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Kokenut:
Minulla on neljä poikaa ja olen raskaana. Jos tämä viides ei ole tyttö, niin olen rehellisesti sanottuna vihainen ja pettynyt. Haluan tytön ja teen vaikka kaksikymmentä lasta että sen saan.

Mieheni haluaa myös tytön, mutta hän sanoo että viisi lasta saa riittää koska kuulemma noille pojille ei jää aikaa. Siltikin haaveilen tytöstä.

Meidän pojat on kyllä kovin rakkaita, mutta juuri niitä peruspoikia, likaisia ja villejä räkänokkia. Kaverini tytöt ovat kauniita, kilttejä ja heillä on ihastuttavat tavat. Minäkin haluan!

Ystäväni sai neljän pojan jälkeen tytön, jos meille ei sitä suoda, niin en halua nähdä tätä ystävää enää. En vain kestäisi, olen todella kateellinen.

Rakastan kuitenkin lapsiani, mutta olen ikäni halunnut tyttöä!

No ei kyllä kaveriesri tyttjen tavat johdu siitä että ovat tyttöjä!! vAAN HEIDÄT ON OPETETTU TAVOILLE !

Kuinka moni on joutunut valitsemaan joko "oikean" sukupuolen lapselleen ja terveyden väliltä?
Sulkeeko ne toisensa pois? Miksi tuo terveysasia vedetään mukaan sukupuoli keskusteluun? Miksi on väärin toivoa toista sukupuolta? Aika harvassa on ne tapaukset jotka lastaan ikänsä syrjivät sukupuolen takia, mutta jos on 5 poikaa niin saa sitä tyttöä toivoa tai sitte toisinpäin.
Typerää yrittää sulkea toisten suu siksi vain että tämäkin asia saatais pysymään tabuna!

Ja typerää on myös puhua että tytöt sitä ja pojat tätä. Molemmista sukupuolista löytyy kaikenlaisia ja eri asioista kiinnostuneita.

Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:
Kuinka moni on joutunut valitsemaan joko "oikean" sukupuolen lapselleen ja terveyden väliltä?
Sulkeeko ne toisensa pois? Miksi tuo terveysasia vedetään mukaan sukupuoli keskusteluun? Miksi on väärin toivoa toista sukupuolta? Aika harvassa on ne tapaukset jotka lastaan ikänsä syrjivät sukupuolen takia, mutta jos on 5 poikaa niin saa sitä tyttöä toivoa tai sitte toisinpäin.
Typerää yrittää sulkea toisten suu siksi vain että tämäkin asia saatais pysymään tabuna!

Mun ymmärtääkseni kukaan ei tuomitse sitä, että etukäteen vähän TOIVOO jompaa kumpaa sukupuolta - olivatpa ne syyt nyt patterissa tai patterin välissä. Jos ei se toivominen mene pakkomielteen puolelle niin asia ok.

Ongelmaa pukkaa vasta siinä vaiheessa, jos oikeasti PETTYY - ja kuten tuolla sanottiin VIHASTUU - kun vauva ei olekaan se toivottu poika tai tyttö.

Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:

Mun ymmärtääkseni kukaan ei tuomitse sitä, että etukäteen vähän TOIVOO jompaa kumpaa sukupuolta - olivatpa ne syyt nyt patterissa tai patterin välissä. Jos ei se toivominen mene pakkomielteen puolelle niin asia ok.

Ongelmaa pukkaa vasta siinä vaiheessa, jos oikeasti PETTYY - ja kuten tuolla sanottiin VIHASTUU - kun vauva ei olekaan se toivottu poika tai tyttö.

Jep, kuten aiemmin kirjoitin: Pettymyksen aluksi ymmärrän (en valitusta), mutta vihaa en.

Näillä jotka poikia räkänokkaisiksi haukkuvat, on varmastikin oma mies sellanen rasvainen autorassaaja, kun ei noin tyhmät eukot mitään intellektuellimiehiä voi saada. ;)

esikoisen kohalla en toivonu kumpaakaan sukupuolta, kuhan ois kaikki ok. poika tuli. kuopuksen kohalla toivoin palavasti tyttöä! ja poikaa kuulin oottavani rakenne ultrassa, pari viikkoa sulattelin asiaa ja selvä, tulee toinen poika. en halua alkaa tekeen/yrittään kolmatta koska toivon tyttö. yritän sitte ku haluan lapsen, ilman sukupuolta syntymään asti. nuo kaks pikku riiviötä on ihanimmat räkänokat mitä tiäa :D pois en antais, ehkä heille tulee joskus prinsessa? :)

Yhteistyössä