Onko se nyt jumaliste yhtään parempi käydä sossun luukulla vuositolkulla sen takia että saa hoitaa lapset kotona???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mä en tajua teitä!!!! Sanooko teille järki yhtään mitään,jos ihmisiä todella on sellaisessa tilanteessa että se yhden ihmisen palkka EI RIITÄ perheen elättämiseen? Mä oon niin kypsä tuohon hokemaan,että raha on muka tärkeämpää kuin lapset,jos lapset laitetaan hoitoon alle kolmevuotiaina. Kyllä se raha aika helkkarin tärkeää osaa näyttelee tässä elämän oravanpyörässä.

Miten jotkut ei voi tajuta että kaikki ei halua asua missään spurgulähiössä kolmiossa viisihenkisen perheen kanssa? Ostetaan kaikki käytettynä,koskaan ei ole varaa tehdä mitään kun eletään kädestä suuhun sen takia,että lapset pidetään kotona sinne eskariin asti. Mitä luulette,minkäköhän takia työssäkäyvät vanhemmat niitä töitä tekee? Varmaan sen takia että voisivat taata jälkikasvulleen mahdollisimman huolettoman ja hyvän elämän. Että on se nyt hitto vieköön aika alhaista väittää että työssäkäyvät vanhemmat ovat itsekkäitä,eiköhän enemmän itsekästä ole se jos ei viitsi elääkseen mitään tehdä,sossu elättää ja plaaplaa.

Ihmiskohtaloita ja elämäntapoja on ihan yhtä monta kuin on ihmisiäkin,se mikä sopii jollekkin toiselle,ei sovi toiselle. Ymmärrän niitä,joilla on koulut ja työelämää takana,säästöjä sen varalle että voi halutessaan olla kotona tai jonka mies tienaa niin hyvin että riittää reilusti perheen elättämiseen eikä naista häiritse elää miehensä rahoilla.

Törkeää tuomita niitä,jotak ihan tosissaan ponnistelevat elämässään eteenpäin. Mä haluan valmistua nykyisestä koulustani aikataulun mukaisesti,että pääsen töihin ja saan elämän kunnolla raiteilleen,ei ainaista kituuttamista ja penninvenytystä tai miehen kukkarolla käymistä.

Että miettikääpä uudestaan ennen kuin alatte noita viisauksianne laukoa,että MINKÄKÖHÄN/KEIDENKÖHÄN takia vanhemmat siellä töissä käyvät???

Kiitos ja anteeksi,mutta hihat palaa kerta kaikkiaan tuon jatkuvan vänkäämisen takia.

Ja nyt kun joku tulee tähän sanomaan että mitäs teit lapset niin nuorena että jäi koulu kesken,niin mä voin sanoa että olis varmaan sit pitänyt tehdä abortti. Ja siihen joku tulee sanomaan että abortti on syntiä. jooh..

Aikalailla samoilla linjoilla mutta ehkä en ihan noin ärhäkästi.. Ja jokainen tekee niinku tykkää mä en ymmärrä sitä että haukutaan jos oot kotona tai haukutaan sitä jos oot töissä jokainen tyylillään.

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
|O Tuntuupa asia vaivaavan sinua paljon. :whistle: Ja pitkän sepustuksenkin olet jaksanut raapustaa....
Elä niinkuin elät ja anna muiden elää.

Noh,tää oli vähän niinkuin vastine noille iänikuisille taisteluketjuille mitä täältä saa joka päivä lukea. Sama pointti se mullakin oli,että kaikki tyylillään.

minusta sossun luukulla kävijät ovat niin ala-arvoisia ihmisiä että huh huh... joka kerta nauran paskasta naurua mun audista, kun ajan sossun ohi ja sinne kiitää yh äitejä rööki suussa tai muita köyhimyksiä.... pthyi mä sylkäsen niiden suuntaa, en tietenkään mun audiin...

Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
No tää on tätä nykyaikaa. Kun kaikilla pitää olla oikeus tehdä lapsia ja kaikilla pitää olla oikeus niitä hoitaa kotona, vaikka sitten valtion rahoilla. Kaikilla aina vaan on oikeuksia, mutta kellään ei ole mitään velvollisuuksia...

Aivan. Tärkeimmät velvollisuudet ovat lasta kohtaan. Ei ole mikään pakko päästä etelään lomalle.

No tää on tätä nykyaikaa. Kun kaikilla pitää olla oikeus tehdä lapsia ja kaikilla pitää olla oikeus niitä hoitaa kotona, vaikka sitten valtion rahoilla. Kaikilla aina vaan on oikeuksia, mutta kellään ei ole mitään velvollisuuksia...

tää on muuten niin asiaa. varmaan fiksuinta mitä kukaan on koskaan täällä sanonut.

Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
minusta sossun luukulla kävijät ovat niin ala-arvoisia ihmisiä että huh huh... joka kerta nauran paskasta naurua mun audista, kun ajan sossun ohi ja sinne kiitää yh äitejä rööki suussa tai muita köyhimyksiä.... pthyi mä sylkäsen niiden suuntaa, en tietenkään mun audiin...

Ja mä toivon että joku rääkyvä lokki paskois vaikka sun audin tuulilasin täyteen tavaraa... Jotkut osaa olla omahyväsiä, ja sulta ei ainakaan se taito puutu...

Tää ei kyllä ollu mun pointti tässä kirjoituksessa,tarkoitus oli kyseenalaistaa että mikä siitä tekee PAREMMAN vaihtoehdon kuin työssäkäyminen.

Hommaa sellanen kätevä sylkykuppi niin ei tarvi pakkasella avata ikkunaa. :D

Jokainen tyylillään. Itselleni tärkeämpää on olla lasten kanssa ku elää raharikkaana. Sossun luukulle en menis.

Tosin tiedän semmosiaki jotka on ite kotona ja lapset päiväkodissa ja sossu maksaa päiväkotimaksut.

Juuri näin!

Ei työssä käyvä äiti sen huonompi ole kuin kotonakaan oleva, ei tosiaankaan monella ole vara jäädä kotiin hoitamaan lapsia ei mulla ainakaan ollut esikon aikaan, talolainat sun muut paino niskassa mutta nytten 4 vuotta myöhemmin velattomana aion jäädä kotia hoitamaan lapsi 8kk ja 4 vee. Jokainen ratkaiskoon itse itselleen sopivan tavan eleskellä ja muut olkoon sitä arvostelematta..En minäkään kyllä sossunluukulle lähtisi jos pitäs valita joko se tai töihin meno mutta se on vaan mun mielipide..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Aivan. Tärkeimmät velvollisuudet ovat lasta kohtaan. Ei ole mikään pakko päästä etelään lomalle.

Mitäs jos unohdetaan nyt vaikka ne etelänlomat ja lähdetään siitä,että olisi varaa asua rauhallisella alueella hyväkuntoisessa,perheen kokoon nähden sopivassa asunnossa?

Ei mun mielestä ole järjen hiventäkään siinä, että laskee elämänsä erilaisten tukien varaan. Eli ollaan kotona vaikkei omat tulot riitä. Siksi käyn itsekin töissä, koska periaatteena mun mielestä täytyy olla se, että elättää itse itsensä ja jälkikasvunsa.
Mutta sen ymmärrän, että soskusta hakee apua, jos vaikka sairastuu äkillisesti, joutuu työttömäksi eikä ennakoimattomasta tilanteesta selviä ilman apua.

No juups, kyllä minuakin ärsyttää nuo kommentit, että työhönpaluun valitsevalle olisi raha tärkeämpi kuin perhe, tai etteivät ne lapset materiaa kaipaa (meneehän sitä rahaa muuhunkin, ja raha kyllä osaltaan tuo turvallisuuden tunnetta). Ajattelen kuitenkin, että ne ovat aika mustavalkoisten ihmisten kommentteja; ei ole ehkä välineitä käsittää, ettei elämä ole niin yksioikoista, vaan tilanteita on monenlaisia. :/

No voi hurjaa, taidat itse olla kelan rahoilla ja ajelen opelilla, sekös sua vituttaa että toiset saa sossusta rahaa :) Näkee kirjoitustavasta että sivistymätön ja tyhmä olet!

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

tää on muuten niin asiaa. varmaan fiksuinta mitä kukaan on koskaan täällä sanonut.

Miten niin nykyaikaa? Kyllä niitä lapsia on syntynyt ihan joka sosiaaliluokkaan iaät ja ajat joten samoilla mennään kun aina ennenkin. Erona on se, että nykyään kaikille yritetään saada samat lähtökohdat sosiaalisesta asemasta riippumatta.
Itseä on alkanut nyt vast nyppimään ihmisten itsekeskeisyys näissä asiossa. Ei mennä töihin, ei kiinosta, kotona saa yhtä paljon rahaa tai sossusta.
Sitten me mieheni kanssa käydään töissä, maksetaan veroa ja maksetaan näiden kotona olo kun niitä ei vaan huvita.
Meillä on tälläisiä kaveripiirissä ja joskus väsyneenä työpäivän jälkeen alkaa hieman sapettamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei mun mielestä ole järjen hiventäkään siinä, että laskee elämänsä erilaisten tukien varaan. Eli ollaan kotona vaikkei omat tulot riitä. Siksi käyn itsekin töissä, koska periaatteena mun mielestä täytyy olla se, että elättää itse itsensä ja jälkikasvunsa.
Mutta sen ymmärrän, että soskusta hakee apua, jos vaikka sairastuu äkillisesti, joutuu työttömäksi eikä ennakoimattomasta tilanteesta selviä ilman apua.

Totta,tarkoitinkin sitä että jäädään kotiin koska sossusta saa rahaa.

mutta mitä virkaa joillain sossun luukulla kuolaavilla ihmisillä on? no ei mitää! ne vaan käyttää veronmaksajien rahaa, eikä tuskin itse maksa veroja lainkaan, tai jos jostain joutuvat maksamaan niin hyvin vähän....

Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:
Jokainen tyylillään. Itselleni tärkeämpää on olla lasten kanssa ku elää raharikkaana. Sossun luukulle en menis.

Tosin tiedän semmosiaki jotka on ite kotona ja lapset päiväkodissa ja sossu maksaa päiväkotimaksut.

Sossun luukulle ei yleensä mennäkkään vaan sinne joudutaan kun ei ole enää vaihtoehtoja. Kukapa sinne menis jos ei tarvis :)

Yhteistyössä