Onko se nyt jumaliste yhtään parempi käydä sossun luukulla vuositolkulla sen takia että saa hoitaa lapset kotona???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Toisaalta mä olen ap:n kanssa samoilla linjoilla, mutta toisaalta taas ihmetyttää se asenne, että vain työtä tekemällä saavuttaa onnen ja arvostuksen ja mitä vielä? Thaimaan matkan päälle.

En jaksanu lukea koko ketjua, mutta ensinäkään jos toinen käy töissä niin tuskin saa sossusta mitään ja toiseksi kaikki jotka hoitavat lapsiaan kotonaan eivät käy sossun luukulla vaikkakaan ei siinä mitään pahaa ole vaikka käykin.

Sitä oon aina sanonu ja sanon nytki että menot pitää sovittaa tulohin ja elää sen mukaan. Oma asunto, tupakan poltto, alkoholi, merkkivaatteet ei kuulu tärkeimpiin asioihin ja jos näistä ei ole joustettu niin ei voi puhua että ei ole rahaa..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
minusta sossun luukulla kävijät ovat niin ala-arvoisia ihmisiä että huh huh... joka kerta nauran paskasta naurua mun audista, kun ajan sossun ohi ja sinne kiitää yh äitejä rööki suussa tai muita köyhimyksiä.... pthyi mä sylkäsen niiden suuntaa, en tietenkään mun audiin...

No voi hurjaa, taidat itse olla kelan rahoilla ja ajelen opelilla, sekös sua vituttaa että toiset saa sossusta rahaa :) Näkee kirjoitustavasta että sivistymätön ja tyhmä olet!

ei tässä nyt mistään sivistyksestä kyse ollutkaan, vaan siitä että rikkaat ovat parempia ihmisiä...

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:
No tää on tätä nykyaikaa. Kun kaikilla pitää olla oikeus tehdä lapsia ja kaikilla pitää olla oikeus niitä hoitaa kotona, vaikka sitten valtion rahoilla. Kaikilla aina vaan on oikeuksia, mutta kellään ei ole mitään velvollisuuksia...

tää on muuten niin asiaa. varmaan fiksuinta mitä kukaan on koskaan täällä sanonut.

Miten niin nykyaikaa? Kyllä niitä lapsia on syntynyt ihan joka sosiaaliluokkaan iaät ja ajat joten samoilla mennään kun aina ennenkin. Erona on se, että nykyään kaikille yritetään saada samat lähtökohdat sosiaalisesta asemasta riippumatta.
Itseä on alkanut nyt vast nyppimään ihmisten itsekeskeisyys näissä asiossa. Ei mennä töihin, ei kiinosta, kotona saa yhtä paljon rahaa tai sossusta.
Sitten me mieheni kanssa käydään töissä, maksetaan veroa ja maksetaan näiden kotona olo kun niitä ei vaan huvita.
Meillä on tälläisiä kaveripiirissä ja joskus väsyneenä työpäivän jälkeen alkaa hieman sapettamaan.

Juuri näin. Kaikilla on vaan oikeuksia, mutta ne velvollisuudet ei jaksa kiinnostaa.

Ja nykyaika on juuri sitä, että kaikilla pitäisi olla samat lähtökohdat. Että paskan väliä että toiset puurtaa töissä ja tienaa itse rahansa kun kotiäitien pitää saada samat rahat siitä hyvästä, että hoitavat lapsiaan kotona...

minusta sossun luukulla kävijät ovat niin ala-arvoisia ihmisiä että huh huh... joka kerta nauran paskasta naurua mun audista, kun ajan sossun ohi ja sinne kiitää yh äitejä rööki suussa tai muita köyhimyksiä.... pthyi mä sylkäsen niiden suuntaa, en tietenkään mun audiin...

No voi hurjaa, taidat itse olla kelan rahoilla ja ajelen opelilla, sekös sua vituttaa että toiset saa sossusta rahaa :) Näkee kirjoitustavasta että sivistymätön ja tyhmä olet!

Ai, että oikein saa sossusta rahaa...hienoa. Ymmärrän itse sossusta rahan pyytämisen jos on oikeasti hätä esim. äkillinen elämänmuutos jossa joutuu kummatkin työttömiksi tjms.

ps. ajele ihan rauhassa vaan sillä opelilla.... kateeksi ei käy... :-)

ei tässä nyt mistään sivistyksestä kyse ollutkaan, vaan siitä että rikkaat ovat parempia ihmisiä...

No mutta sinä et ainakaan ole. Aika vastenmielinen ja luoltaan työntävä hyypiö tulee mieleen kirjoituksen perusteella :)

Alkuperäinen kirjoittaja Eeeva:
Sitä oon aina sanonu ja sanon nytki että menot pitää sovittaa tulohin ja elää sen mukaan. Oma asunto, tupakan poltto, alkoholi, merkkivaatteet ei kuulu tärkeimpiin asioihin ja jos näistä ei ole joustettu niin ei voi puhua että ei ole rahaa..

No tämäkin on ihan totta.

Täällä pk-seudulla vuokrakulut ovat aivan yhtä korkeat, kuin oman maksaminen. Joskus saattaa velanhoito- ja yhtiövastikekuluissa päästä jopa vähemmälläkin.

ps. ajele ihan rauhassa vaan sillä opelilla.... kateeksi ei käy... :-)

Aijaa sä olet niitä ihmisiä jotka kadehtii esineitä, jooei käy muakaan kateeksi ajelitpa ladalla tai mersulla, ei ole ikinä merkannut niin mitättömät asiat mulle :)

En jaksanu lukea koko ketjua, mutta ensinäkään jos toinen käy töissä niin tuskin saa sossusta mitään ja toiseksi kaikki jotka hoitavat lapsiaan kotonaan eivät käy sossun luukulla vaikkakaan ei siinä mitään pahaa ole vaikka käykin.

Voi saadakin, jos on pienet tulot/suuret hyväksyttävät menot.

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Toisaalta mä olen ap:n kanssa samoilla linjoilla, mutta toisaalta taas ihmetyttää se asenne, että vain työtä tekemällä saavuttaa onnen ja arvostuksen ja mitä vielä? Thaimaan matkan päälle.

En sanonut että VAIN työtä tekemällä. Yrittäkää nyt ymmärtää,että tää avaus oli viitaus noihin muihin ketjuihin,jossa vatvotaan tätä samaa ikuisuuskysymystä "lapset kotona vai hoidossa". Kyseenalaistin niiden näkökulman,jotka jankkaavat sen puolesta että rahalla ei ole mitään merkitystä kunhan lapset vaan saavat olla kotona. kaikilla kun ei ole tätä mahdollisuutta. Mun tulot tällä hetkellä ovat opintotuki ja lapsilisä ja mies on töissä. Ollaan onnellisia ja pärjätään ihan ok,mutta kyllä jossain vaiheessa haluaisimme oman asunnon,mielellään kolmion,sillä nykyinen on kaksio.

Ja tarinan alkulähteelle palatakseni;sen vuoksi alle kolmevuotias poikani on hoidossa,että joskus edes valmistuisin,pääsisin töihin,olisi varaa siihen asuntoon. En halua havahtua kolmekymppisenä ja huomata,että olen yhä ammattikoulussa opiskelijana eikä mulla ole päivääkään kokemusta oman alani töistä.

Alkuperäinen kirjoittaja k:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
No tää on tätä nykyaikaa. Kun kaikilla pitää olla oikeus tehdä lapsia ja kaikilla pitää olla oikeus niitä hoitaa kotona, vaikka sitten valtion rahoilla. Kaikilla aina vaan on oikeuksia, mutta kellään ei ole mitään velvollisuuksia...

tää on muuten niin asiaa. varmaan fiksuinta mitä kukaan on koskaan täällä sanonut.

Miten niin nykyaikaa? Kyllä niitä lapsia on syntynyt ihan joka sosiaaliluokkaan iaät ja ajat joten samoilla mennään kun aina ennenkin. Erona on se, että nykyään kaikille yritetään saada samat lähtökohdat sosiaalisesta asemasta riippumatta.
Itseä on alkanut nyt vast nyppimään ihmisten itsekeskeisyys näissä asiossa. Ei mennä töihin, ei kiinosta, kotona saa yhtä paljon rahaa tai sossusta.
Sitten me mieheni kanssa käydään töissä, maksetaan veroa ja maksetaan näiden kotona olo kun niitä ei vaan huvita.
Meillä on tälläisiä kaveripiirissä ja joskus väsyneenä työpäivän jälkeen alkaa hieman sapettamaan.

Juuri näin. Kaikilla on vaan oikeuksia, mutta ne velvollisuudet ei jaksa kiinnostaa.

Ja nykyaika on juuri sitä, että kaikilla pitäisi olla samat lähtökohdat. Että paskan väliä että toiset puurtaa töissä ja tienaa itse rahansa kun kotiäitien pitää saada samat rahat siitä hyvästä, että hoitavat lapsiaan kotona...

Tämä saattaa kuulostaa rankalta, mutta mielestäni ne voivat hoitaa lapsiaan kotona joilla on siihen varaa. Mies esim. tienaa senverran ettei tarvitse sinne sossulaan pennejä mennä nostattamaan.
Ne joille se ole mahdollista pitäisi mennä töihin... elämä ei ole reilua ja joskus toiset voi tehdä asioita enemmän kun toiset. Pitää itse yrittää saada elämään joku tolkku ja sisältö joka on muutakin kuin lapsien teko.
Nykyään ihmiset on kasvatettu siihen ettei tarvitse tehdä mitään jos ei huvita kun sitä rahaa tulee kuitenkin.

Jos nostais (varsinki perusduunarien) palkkoja ja ruoka halpenis, ois vähemmän sossun asiakkaita. Vaikka toisaalta, joku ei sit edelleenkään osais käyttää rahaa ja loppus aina kesken.

Käyppä joskus vilkaisemassa minkalaisia ihmisiä siellä sossun luukulla käy niin voit yllättyä.

Juu, lapsille on hyväksi nähdä, että rahan eteen tehdään töitä ja kun tehdään töitä, niin vielä ihan hyvä, jos siitä saa jotain luksusta, jotta niitä jaksaa tehdä. Mun mielestä lapsille ja yhteiskunnalle tekisi hyvää, jos lapset näkisivät mistä raha tulee ja mihin menee eikä tässä kodin se raha tulisi lahjoituksina, vaan työn teolla. Toisaalta, jos lapsi näkee, että vanhemmat raatavat työtä pitkää päivää, eikä elintaso nouse siitä vuokrakolmiosta mihinkään, eikä lapset pääse näkemään mihin se raka siitä raatamisesta menee... saako sekään lapsia innostumaan työteosta :/
Tällä tarkoitan vähän isompia lapsia, kuin niitä alle 3 vuotiaita, joille se koti vielä on tärkein, mutta ehkä siinä perheessä on myös niitä isompiakin lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Wide :
Samaa mieltä, mitä tämä yhteiskunta olisi jos (kaikki) äidit ja osa isistä jäisi kotiin?
työttömiä olis paljon vähemmän jos toinen vanhemmista pitäis huolta jälkikasvustaan, mutta mutta...kaikkien pää ei sitä kestä. tiedetään.

Hyvä kirjoitus ap!
Olen samoilla linjoilla. Mulle on kotona aina opetettu,että koulutus ja työ eka sit lapset ja kotiäitiys ei ole ura. Tämän siis opetti oma äitini. Hän hoito meidät kaikki 3 kyllä kotona 1,5 vuotiaaksi asti ja tämän jälkeen menimme perhepäivähoitajalle. Äiti on antanut minulle hienon esimerkin ja peruarvopohjan. On opetettu että jos ei ole varaa niin silloin ei osteta..sama koskee lapsia; jos ei olee varaa niin sitten et hanki. Työttömyys ei ole vaihtoehto,koska aina on töitä ja jos ei oo ni oma yritys pystyyn. Peruskoulun jälkeen oli käytävä lukio tai ammattikoulu ei ollu vaihtoehtona keskeyttää,kiitos äidille siitä. Mutta jokaisella on omat arvonsa ja mitään en vihaa niin paljon kuin toisen arvojen tunkemista toiselle. Jokaisella on oikeus tehdä omat valintansa,mutta niin pitkään kun kotiäidit vailla koulutusta ry väittää minua huonoksi äidiksi kun palaan töihin ja lapsi menee tarhaan niin minulla on oikeus kutsua heiti yhteiskunnan eläteiksi ja sossun luukkua kuluttavia sossupummeiksi. Ei tää ole mikään jamaica missä elämää vaan rullaa "relax" kyllä valtio maksaa ja kotona voi olla loppuelämän. Scandinaavinen työyhteiskunta ja tämänkin valtion ylläpito joka maksaa sen kotiäitinä olemisen vaatii työtä,veronmaksajia ja lisää niitä veronmaksajia.

Hävetkää! Sitten kaikki pitää olla kuitenkin muka niin viimeisen päälle.
Keneenhän pilkka koski??? :)

Jokainen tyylillään. Itselleni tärkeämpää on olla lasten kanssa ku elää raharikkaana. Sossun luukulle en menis.

Tosin tiedän semmosiaki jotka on ite kotona ja lapset päiväkodissa ja sossu maksaa päiväkotimaksut.

Samoin. Ei tarvii sossun luukulle mennä ja saahan kotiäitikin tukia joten ei siinä pelkästään toisen rahoilla eletä.

Lapsen etu on se joka pitää laittaa edelle. Mietin vaan sellaista että eivätkö ihmiset yhtään suunnittele elämäänsä jos lapsia tehdään tilanteessa jossa niihin ei oikeastaan ole varaa. Se kaksi vuotta sen lapsen ensimmäisen vuoden jälkeen on tärkeää aikaa lapsen kehitykselle ja aika lyhyt aika ihmisen elämässä ja jos etukäteen yhtään suunnittelee niin pari vuotta pärjää pienemmilläkin tuloilla. Tiedän että aina voi tapahtua yllättäviä tilanteita, sairauksia, työttömyyttä, eroja tms. ja ne tietysti muuttaa asiaa.

En mä ainakaan halua tehdä lapsia muiden hoidettavaks vaan teen niin monta lasta kuin talous kestää hoitaa itse kotona vähintään siihen kolmevuotiaaksi. Mun mielestä tää on siis pitkälti arvokysymys. Tää on mun näkemykseni asiasta ja muut tehkööt sit kuten parhaaks näkee.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa:
Hyvä kirjoitus ap!
Olen samoilla linjoilla. Mulle on kotona aina opetettu,että koulutus ja työ eka sit lapset ja kotiäitiys ei ole ura. Tämän siis opetti oma äitini. Hän hoito meidät kaikki 3 kyllä kotona 1,5 vuotiaaksi asti ja tämän jälkeen menimme perhepäivähoitajalle. Äiti on antanut minulle hienon esimerkin ja peruarvopohjan. On opetettu että jos ei ole varaa niin silloin ei osteta..sama koskee lapsia; jos ei olee varaa niin sitten et hanki. Työttömyys ei ole vaihtoehto,koska aina on töitä ja jos ei oo ni oma yritys pystyyn. Peruskoulun jälkeen oli käytävä lukio tai ammattikoulu ei ollu vaihtoehtona keskeyttää,kiitos äidille siitä. Mutta jokaisella on omat arvonsa ja mitään en vihaa niin paljon kuin toisen arvojen tunkemista toiselle. Jokaisella on oikeus tehdä omat valintansa,mutta niin pitkään kun kotiäidit vailla koulutusta ry väittää minua huonoksi äidiksi kun palaan töihin ja lapsi menee tarhaan niin minulla on oikeus kutsua heiti yhteiskunnan eläteiksi ja sossun luukkua kuluttavia sossupummeiksi. Ei tää ole mikään jamaica missä elämää vaan rullaa "relax" kyllä valtio maksaa ja kotona voi olla loppuelämän. Scandinaavinen työyhteiskunta ja tämänkin valtion ylläpito joka maksaa sen kotiäitinä olemisen vaatii työtä,veronmaksajia ja lisää niitä veronmaksajia.

Peesi!!!

nyt mä ymmärrän miks tää maailma menee siihen suuntaan, että kuilut yhteiskunnassa erilaisten ihmisten välillä syvenevät. mä tajuan senkin, ettei se johdukaan kouluttamattomasta rahvaasta vaan suvaitsemattomista rikkaista, joilla on pissa noussu pipoon.

Kukin tyylillään...
Mutta me ei kyllä asuta spurgulähiössä eikä käydä sossussa. Tosin mä teen hiukan töitäkin vaikka lapset kotona hoidetaankin, niin ja opiskelenkin samalla. Mutta noita kahta ei nyt äitiyslomalla tietystikkään :D

Yhteistyössä