Onko se outoa jos oma lapsi ei halua tulla häihin, vaan haluaa mennä isälleen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Morsian...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kyseessä siis 5v poika :)

tää on aika kinkkinen asia.. no mun täytyy kysyä voiko la poika olla koko päivän mummilla ja tulla mummin kanssa häihin ja sitten iskä hakee... tiettyyn kellon aikaan...

no mun poika ei ollut meidän häissä paikalla.. ja nimenomaan mun tahdosta.. toki kyse oli vain maistraatti tilaisuudesta ja ravintola ruokailusta..
mutta ei se ole sellaienn juhla joka niin kauheasti kiinnostaisi lapsia, eikä sitä myöskään aikuisena muista... :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
No lapsi menee tietenkin isälleen jos on isäviikonloppu ja lapsi itse sinne haluaa.

Jos lapsi on uuden miehen perheessä täysivaltainen jäsen, hän on mukana häissä!
Tottakai!

No mun mielestä, jos hän on täysivaltainen perheenjäsen, niin silloin häät järjestettäisiin niin, ettei ole isä-viikonloppu. :) Ja siksi toisekseen: jos häissä on tarkoitus käyttää alkoholia ja lapsi olisi muutenkin siellä vain muutaman tunnin, niin pitääkö hänet sinne "pakottaa" jos häntä itseään tilaisuus ei kiinnosta? En ymmärrä miksi pitäisi.

Alkuperäinen kirjoittaja minna:
Ihanko oikeasti teillä 5-vuotiaat päättää kaiken itse. Mua ei nyt huvita lähteä kauppaan: Joo no ei sitten mennä.

No ei, mutta jos on isäviikonloppu, ja lapsi haluaa isälleen, niin mun mielestä on väärin "pakottaa" lapsi olemaan kotona. Jos on juhlia, joihin lapset välttämättä haluaa, niin ne voi järjestää silloin, kun lapsi muutenkin olisi kotona. Ja no joo, ei mun mielestä 5-vuotiasta ole mikään tarvis kauppaankaan pakottaa jos on olemassa vaihtoehto, että hän jää esim. isänsä kanssa kotiin siksi aikaa.

Ilman muuta lapsi häihin mukaan ja pyhävaatteet päälle. Otetaanhan juhlissa yleensä paljon valokuvia, niitäkin on sitten myöhemmin mukava katsoa. Meidän lapset olivat pienenä enonsa häissä morsiuslapsina ja se oli hieno kokemus (poika oli tosin silloin vasta 3v, mutta kantoi tärkeänä sormustyynyä). Olisiko mahdollista järjestää pojalle joku tärkeä pikku homma? Perhejuhlat (häät, isovanhempien syntymäpäivät ym.) ovat kyllä sellaisia, ettei lapsilta kysytä, haluaako tulla.

itse en olisi halunnut mistään hinnasta olla isäni häissä läsnä, eikä myöskään veljeni. saatika isän vaimokkeen tytär. no meidät kaikki pakotettiin sinne.. ei tullut kovin kiva juhla kun tämä kolmikko pisti tuulemaan..... no eipä se liittokaan kestänyt kuin 14kk.

Mutta luulen että ap tapauksessa on kyse siitä että lapsi ei ihan ymmärrä mitkä ne häät on. voisiko sopa että lapsi pääseekin isän lue edellisenä viikonloppuna kun ei hää viikonloppuna saakaan olla koko viikonloppua isällään?

Ei nyt ihan täysin aiheeseen, mutta kun vähän vanhempana lapsena kuulin, että olin ollut hoidossa vanhempieni häiden ajan (en siis lainkaan häissä mukana ), tuli mulle tunne, että en ole ollut heille tärkeä... Tottakai tiesin olevani vanhemmilleni tärkeä ja se kerrottiin usein, mutta silti se pienen mieli ajatteli sellaisia. Ja vanhempani menivät naimisiin, kun olin 9kk vanha =)

Yhteistyössä