V
vieras
Vieras
Kyllä etän kuuluu matkat maksaa ellei toisin ole sovittu tai matka on kohtuuttoman pitkä yksin kustannettavaksi.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Onpa ahdistava keskustelu...Minulle ainakaan raha ei ole niin tärkeää, että alkaisin tuosta vääntämään...Se maksaa, joka on AIKUINEN ja osaa ajatella lastaan...Apua. Mutta tsemppiä, se ei aina ole helppoa, tiedän kokemuksesta, mutta ole sinä se fiksumpi...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Kyllä etän kuuluu matkat maksaa ellei toisin ole sovittu tai matka on kohtuuttoman pitkä yksin kustannettavaksi.
Alkuperäinen kirjoittaja Jessi75:Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:Alkuperäinen kirjoittaja Jessi75:Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Shillelagh:Näinhän se käytännössä menee. Lähivanhempi voi muuttaa lapsineen vaikka Kuuhun halutessaan. Yhteishuoltajuus ei toimi käytännön elämässä, se on vain kaunis sana.
ei pysty muuttamaan suomen rajojen ulkopuolelle ilman etävanhemman suostumusta
Turkulaiselle olis Tukholma Rovaniemeä lähempänä.
so? suomen rajojen ulkopuolella
Alkuperäinen kirjoittaja uusivaimo:Lakipykälien mukaan matkat kustannetaan puoliksi. Meillä mies maksaa kaikki matkakustannukset tapaamisiin ja lisäksi täydet elarit, koska äiti on todettu elatuskyvyttömäksi. Äiti on yksinhuoltaja ja uhannut monesti muuttaa mahdollisimman pitkälle, jos ei mieheni maksa lisää ja lisää.. Huoh.. No, siinä vaiheessa jos äiti muutta lapsen kanssa Ivaloon, ei tapaamiset enää onnistu, koska ei miehelläni ole varaa lennättää lasta jokatoinen viikonloppu lentokoneella Helsinkiin, eikä se edes olisi lapsen edun mukaista. Tässä valtiossa yksinhuoltaja voi kyykyttää etävanhempaa mennen tullen..![]()
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:Onhan se.
Ja muutenkin oon huomannut tossa systeemissä pieniä epäkohtia.
Kuten nyt vaikka sen, että sen lisäksi, ett kun maksan elareita, tulee mulle tietysti lapsista kuluja, viettäväthän ne kymmenen päivää kuusta luonani.
Ruoka, asuminen... Ja asumiseenhan mä en saa mitään apuja, koska lapset ovat kirjoilla isällään.
Mulla lapsista on vain rahallisia menoja. Ei tule euron euroa mistään milloinkaan.
Alkuperäinen kirjoittaja ällistynyt:Onpa kivan kuulosta kun äiti toteaa "mulla lapsista on vain rahallisia menoja"
on se kauheeta ja ihan 10 päivää kuussa pitää heitä sitten elättää
Alkuperäinen kirjoittaja ällistynyt:Onpa kivan kuulosta kun äiti toteaa "mulla lapsista on vain rahallisia menoja"
on se kauheeta ja ihan 10 päivää kuussa pitää heitä sitten elättää
Alkuperäinen kirjoittaja Darwinin leski:Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:Järkevintähän ois että se maksaa jonka tykö lapsi on menossa. Eli ko lapsi mennee etävanhemman tykö, etävanhempi maksaa matkan sinne ja sitte ko lapsi lähtee etävanhemman tyköä lähivanhemman tykö niin lähivanhempi maksaa sen matkan. Puoleksi siis. Helppoa.
Juu, tätä mieltä mäkin oon.
Alkuperäinen kirjoittaja haluaa tietää faktan:Mutta mitä siis sanoo laki ??
eikö kellään ole mustaavalkoisella näyttää?
mutu-juttuja vain..
Onhan se.
Ja muutenkin oon huomannut tossa systeemissä pieniä epäkohtia.
Kuten nyt vaikka sen, että sen lisäksi, ett kun maksan elareita, tulee mulle tietysti lapsista kuluja, viettäväthän ne kymmenen päivää kuusta luonani.
Ruoka, asuminen... Ja asumiseenhan mä en saa mitään apuja, koska lapset ovat kirjoilla isällään.
Mulla lapsista on vain rahallisia menoja. Ei tule euron euroa mistään milloinkaan.
Jatkan tähän samaan vanhaan ketjuuni, kun tuli nyt ajankohtaiseksi. Ex on lakannut elatusmaksujen maksamisen heinäkuussa, kahtena kuukautena on pistänyt jotain, mutta neljä kuukautta on ollut täysin maksamatta. Ja minähän muutin lasten kanssa 80km päähän exästä elokussa. Kelalta tuli nyt takautuvasti jotain ja ex sai jonkun perintälaskun, siltä osin asia on mennyt eteenpäin. Mutta. Nyt se sälli soittelee että mun pitäisi vielä lapsiakin kuskata? Eli että hän jättää elatusmaksut hoitamatta ja haluaa että mä vielä ajan ton matkan edes-takaisin kahdesti kuussa? Mitä helevettiä - ei kai mua voi sellaiseen velvoittaa? Siis lain mukaan
Mä nimittäin kyllä totesin heti että ihan turha luulla, sillä on itselläänkin auto käytössä...