Onko mielestänne lapsen etujen mukaista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jamie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
ja tiettyjen miesten puheissa naiset on Aina miehiä vastaan..

no sen oon huomannu et miehet on aika hyviä ottaa sen uhrin roolin. :whistle:

Ja minä tiedän kokemuksesta että naiset kaivavat maata isien alta. Ei siihen paljoa tarvita: oieniä ohimeneviä huomautuksia ym.[/quote]

Ja minä tiedän kokemuksesta että isä käskee lasten valita itsensä ja lasten muiden sukulaisten väliltä. Tiedän kokemuksesta että isä mustamaalaa äitiä lapsilleen ja tiedän kokemuksesta ettei äiti tee näin. Mutta silti en oleta että jokainen isä on tällainen...

Alkuperäinen kirjoittaja wenla:
Alkuperäinen kirjoittaja r u u s a:
Onkohan kukaan miettinyt paljonko äiti on mahdollisesti tehnyt myyräntyötä isää vastaan? Missään ei sanota että mies olsi huono isä vaikka ilmiselvästi kaikki niin olettaakin.

Sama tuli mulle mieleen. :D Huokaileva mutsi "voi, kun et ole kotona jouluna" ja jo on lapsi lojaalisti jäämässä.

Tai isä joka valittaa joulun jälkeen kuinka hänellä oli niin huono joulu kun lapset ei olleetkaan hänellä eikä äiti antanut lapsia hänelle jouluksi (itse ei ottanut). Näistä on minusta kuitenkin turha jutella ja epäillä heti, että onko äiti yrittänyt vaikuttaa lapseen. Itse yritän aina lähteä siltä pohjalta, että vanhemmat toimii niinkuin heidän kuuluu, enkä epäile heti pahaa.

Yrittäisin selvittää syytä miksei lapsi halua isälleen ja sen kautta lähteä liikkeelle.

No joo, onhan se mahdollista, ettei halua.

Itse en käynyt kertaakaan (siis en yhtä ainutta kertaa) tapaamassa isääni.

Mutta jos lapsi muulloin menee ja juuri jouluna haluaakin olla kotona, on kyse varmasti muusta kuin siitä ettei haluaisi tavata isäänsä.

Onkohan kukaan miettinyt paljonko äiti on mahdollisesti tehnyt myyräntyötä isää vastaan? Missään ei sanota että mies olsi huono isä vaikka ilmiselvästi kaikki niin olettaakin.

Isä on hyvä isä, vaikka ei äidin kanssa synkannutkaan.
Ja äiti, kuten miehensä ja siskonsa on yrittänyt puhua jo kauan lapselle että on kiva kun hän viettää joulun isänsä luona.
Mutta kun ei lapsi kuitenkaan tahdo!

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Lapsen etu olisi olla useammin isänsä luona, ettei tämä tunnu vieraalta.

Mä ajattelen kans näin. Lapsi vieraantuu isästään aika nopeasti, jos tapaa vain pari kertaa kuussa.

mun tytöt käy isälleen joka toinen vloppu ja näkee sitä kerran viikossa pari tuntii.silti on ongelmia ton vanhimman tytön kaa. kun se ei aina haluis mennä. :whistle:

Aika hauskaa miten täälläkin tämä ennakkoasetelma toimii: jos lapsi ei halua isän luokse niin sehän on ihan ok että sitten on äidin (perheen!) kanssa, koska isä on ilmeisen sopimatonta seuraa. Mutta jos joku erehtyy ehdottamaan että voisiko siinä olla jotain muuta kenties taustalla, vaikkapa äidin puheita, niin heti alkaa tulla paskaa niskaan!

Jos toisessa paikassa on kaveri, joulupukki, ym ym ja toisessa paikassa isä ja "tylsää ohjelmaa", ei tarvita kenenkään mustamaalauksia. ;) Tämä siis vain oma arvailuni, en tiedä ap:n tilannetta.

Periaatteessa olen sitä mieltä, että koska on sovittu isän luo menemisestä, isän luo mennään.

Aika hauskaa miten täälläkin tämä ennakkoasetelma toimii: jos lapsi ei halua isän luokse niin sehän on ihan ok että sitten on äidin (perheen!) kanssa, koska isä on ilmeisen sopimatonta seuraa. Mutta jos joku erehtyy ehdottamaan että voisiko siinä olla jotain muuta kenties taustalla, vaikkapa äidin puheita, niin heti alkaa tulla paskaa niskaan!

Mutta kuten jo kerroin, tällaista ei todellakaan ole taustalla joten turha jaaritella.

Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:
Jos toisessa paikassa on kaveri, joulupukki, ym ym ja toisessa paikassa isä ja "tylsää ohjelmaa", ei tarvita kenenkään mustamaalauksia. ;) Tämä siis vain oma arvailuni, en tiedä ap:n tilannetta.

Itse asiassa isän luona olisi joulupukki, kotona ei :)

onko sulla joku oma keskustelu siellä mitä luet? siis mitä paskaa niskaan? miksi pitäis kummastakaan vanhemmasta ajatella heti jotain negatiivista?

jos tietäisit millaista on ollu eron jälkeen niin ei tulis sullekaan ylläriks. :whistle: |O ja aika usein saa lukea näistä täältä. en silti väitä että syy olis jommassakummassa..vaan ihan sitä että lapsellakin on aikoja kun vaan haluu olla kotona.

Hmm..

Mä olen varmaan ollut ikävä äiti, mutta kyllä isälle on välillä lähdetty itkunkin kanssa. Pakolla. Ajasta siellä sen sijaan on voitu sitten keskustella: onko se ollut päivä yksi yö vai mitä mutta menty on, koska isäkin on halunnut tavata lasta. Ihan sillä syyllä.

Nykyään isältä tullaan itkun kanssa kotiin, että kaipa mä olen oikein jotain tehnyt... :D

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Hmm..

Mä olen varmaan ollut ikävä äiti, mutta kyllä isälle on välillä lähdetty itkunkin kanssa. Pakolla. Ajasta siellä sen sijaan on voitu sitten keskustella: onko se ollut päivä yksi yö vai mitä mutta menty on, koska isäkin on halunnut tavata lasta. Ihan sillä syyllä.

Nykyään isältä tullaan itkun kanssa kotiin, että kaipa mä olen oikein jotain tehnyt... :D

Näin olen minäkin toiminut, tässä nämä kolme vuotta mitä erosta on. Kolme vuotta aina kun tyttö lähtee isänsä luokse niin itkee, huutaa ja raivoaa eikä tahdo mennä.
Koskaan en ole antaut periksi vaan aina tyttö on lähtenyt loppujen lopuksi. Mutta tuntuu kurjalta pakottaa toista viettämään joulu muualla kun siellä missä tahtoisi olla.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Hmm..

peesi. pahaa silti tekee. :(
luulen kuitenkin että tytöillä on hauskaa kun sinne pääsee. nytkin kun on syykin selviny. mutta sen oon kyllä huomannu ettei ne aina haluu lähtee..olipa sitten menossa kauppaan, isälleen tai mummolaan.

Joo.. eikä siihen tarvita ees mitään puheita keneltäkään, ei tarvita kuin joku tietty ikäkausi tai jotain muuta vastaavaa.

Ja siis niin, kerrottakoon vielä, että olemme päättäneet viettää joulua vasta joulupäivänä kotona, eli aatto meillä on kun mikä tahansa päivä. Tämä siis vain siksi, että esikoinen on aaton poissa.
Kaikki on suunniteltu hvässä hengessä menemään näin. Aikuisena kun sitä ymmärtää että jotkut asiat on vaan kuten sovittu, vaikka ne ei miellyttäisikään. Mutta tuntuu niin kurjalta lapsen puolesta :(

Tiedätkö, että saattaa olla, ettei lapsi tahdo mennä, vaikkei äiti sanoisi sanaakaan isää vastaan.

Esim. meillä mun 11-vuotias poika olisi mielummin minun luonani kuin isänsä luona. Tämä siksi, että lapsi kokee täällä olevan mukavampaa. Täällä lapsi saa enemmän vanhempien huomiota. Täällä lapsi saa enemmän kehuja, kun isän luona asiat alkavat moitteella. Täällä omat kaverit on lähempänä, ja täällä tehdään enemmän asioita yhdessä.

Mutta mun 11-vuotias menee kyllä isänsä luo, sillä en ole antanut vaihtoehtoa olla menemättä. Minusta on tärkeää, että rakentaa koko ajan suhdettaan myös isään.

Lisäksi jouluna lapsi saattaa kadehtia sisaruksiensa viettämää toista joulua. Aikoinaan minulla ei olisi saanut olla elämää aikana jolloin lapsi oli isänsä luona.

Ei erolasten elämä ole helppoa, ei edes silloin kun vanhempien välit toimivat. Helposti on aina ikävä sen toisen vanhemman luokse, juuri se tavara, jota kaipaat on toisessa kodissa jne.

Mutta jos lapsi muulloin menee ja juuri jouluna haluaakin olla kotona, on kyse varmasti muusta kuin siitä ettei haluaisi tavata isäänsä.

Ekassa ap:n viestissä kyllä luki että isälle lähtö on aina yhtä taistelua...

Anteeksi kun kakkasin sun niskaan!!

Miksi pitää tosiaan heti olla miettimässä että siinä onkin jotain muuta taustalla, miksi pitää heti miettiä että äiti yrittääkin myrkyttää lasta isää vastaan. Koska kaikki äidit eivät puhu lapsilleen pahaa isästään...

Periaatteessa olen sitä mieltä, että koska on sovittu isän luo menemisestä, isän luo mennään. [/quote]

LAPSEN SANA JA ETU EI MERKITSE MITÄÄN KUN SOSSUN TANTAT SUN MUUT LAIT ON MÄÄRÄNNYT MISSÄ LAPSI PITÄÄ OLLA. LAPSESTA VIIS,,! NÄIN ON.

Kannattaisiko ajatella, että oltaisiin yhdessä koko loppuelämä? Kun sitoudutaan silloin ensimmäisen kerran, se kestää loppuelämän. Lapset ovat yhteiset ja aina kotona.

Meillä ainakin miehen ex provonnut ja manipuloinut lapsia tahtomaan joulua vain hänen kanssaan!!! Niin väärin tehty mun mielestä, ei edes vissiin yritetty selittää että isän luona olisi joka toinen joulu. Että kyllä nää äidit osaa...

Äiti=perhe, isä=paikka johon ei halua mennä. Näinhän se aina (naisten puheissa) menee.

No jos asuu äidin, pikkusiskojen ja äidin uuden miehen kanssa niin eikö se silloin ole koti? Onko siinä jotain ihmeellistä ettei halua lähteä kotoota pois jouluksi.
Täytyisi isänkin katsoa peiliin jos lapsi ei halua tulla isän luo.
Vai onko vain helpompi jankuttaa että äiti on tehnyt myyräntyötä?

Yhteistyössä