Onko sektio nyt muodissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahaa

Vieras
Kaksi kaveriani saanut nyt vauvat kahden kk sisällä. Molemmat sektiolla.
Lisäksi täälläkin tuntuu kaikki saavan vauvoja sektiolla?
Onko sektio siis nyt taas muodissa?

Kyllä sä oletkin melkoinen älykkö.

Niin kyllähän ne munkin tuntemat sektioäidit ovat vaatineet sen sektion siitä syystä, että se on muotia. Ei mitenkään voi olla kyse siitä lapsen turvallisuudesta ja että tilanne vaatii sen sektion.

on, siksi myös minä olen sillä synnyttänyt = ) en tahdo olla epämuodikas sivu seikkana se että ölapseni olisi luultavasti kuollut ilman sektiota mut muodikkuus ennen kaikkea

Alkuperäinen kirjoittaja Rubik:

Niin kyllähän ne munkin tuntemat sektioäidit ovat vaatineet sen sektion siitä syystä, että se on muotia. Ei mitenkään voi olla kyse siitä lapsen turvallisuudesta ja että tilanne vaatii sen sektion.

Suomessa kyllä tehdään myös näitä leikkauksia mukavuussyistä. Asiakas vaatii leikkausta itselleen, vaikka ei tarvitsisi. Mikä on hassua, koska mukavaa se ei varmasti ole. Ainakaan niille, joilla vauva on jossain vaarassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ahaa:
Kaksi kaveriani saanut nyt vauvat kahden kk sisällä. Molemmat sektiolla.
Lisäksi täälläkin tuntuu kaikki saavan vauvoja sektiolla?
Onko sektio siis nyt taas muodissa?

voi morjens. olisin itte antanut mitä vaan kun oisin jommankumman ees voinut synnyttää alakautta. Mutta katos maailma on sellanen ettei kaikki mee aina suunnitellusti. mun lähipiirissä on vauvoja syntynyt sektiolla ja alateitse, mikä ihmettelyn aihe se on jos 2 ystävää samoihin aikoihin synnyttää sektiolla?

Joo koska sektiohan on oikea riemuparaati, etkö tiennyt?

Varsinkin hätäsektio mihin lähetään pari vuorokautta kestäneiden synnytystuskien jälkeen..
Siinä viimestään on voittaja-olo, mulla ainakin.
Annoinpas itseni provosoitua, harvinaista :D

Suomessa tehdään vielä aika vähän sektioita verrattuna esim. amerikkaan. Kummatkin tavat kokeneena niin en yhtään ihmette miksi jotku haluaa sektion. Suosittelen sitä myös omille tytöilleni kun lapsia joskus saavat :)

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Rubik:

Suomessa kyllä tehdään myös näitä leikkauksia mukavuussyistä. Asiakas vaatii leikkausta itselleen, vaikka ei tarvitsisi.

Saahan sitä vaatia mutta ei tässä maassa sitä mukavuussyistä tehdä!

Jos on ihan helvetinmoinen synnytyspelko joka ei muutoin hoidu niin niillehän tehdään mutta en minä ainakaan sanoisi että nuo äidit saavat sen mukavuussyin! Eihän alatiestä mitään tule jos äiti on pelon vuoksi psykoosissa, silloin on kyllä turvallisinta leikata.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No toinen kaveri ei uskaltanut synnyttää alakautta. Siksi sektio.

Ja mikä nykyajan vauvoja vaivaa jos kaikki on tulossa pyllytarjonnalla?

Oletko noin yksinkertainen? Ei se pyllytarjonta nyt herran jumala ainoa syy ole!

Parempi se pelkosektio kuin hysteerinen äiti alatiesynntyksessä eikä ponnistamisesta tule mitään.

Kyllä muodillakin on tavallaan tekemistä asian kanssa. Katsokaapa vaikka Latinalaisen Amerikan sektiotilastoja. Tuskin siellä naiset ovat niin olennaisesti erilaisella anatomialla varustettuja kuin täällä.

Joten voisi sanoa, että Suomessa sektio nimenomaan ei ole muotia, vielä ainakaan. En sitten tiedä, tuleeko se sitten tänne kun brasilialainen vahaus on jo vanha juttu...

mikä vauvoja vaivaa???!!! ootko tosissas vai onko tää provo?

Mun vauva kuule käännettiin monta kertaa oikeinpäin mutta kääntyi aina takaisin perätilaan. En todellakaan lähde yrittämään alakautta silloin kun on iso riski joutuo hätäsektioon!! ja tiiän mistä puhun.

Kuule ei se pyllytarjonta ole ainoa syy. Synnytksen kuluessa voi käydä ilmi, että on jokin muu "vikatarjonta" ja vauva ei tule ulos edes imukupilla. Mutta voihan sitä tietty muotisektioksi nimittää, kun lääkärit katsovat vauvan parhaaksi katsoa sektion tarpeelliseksi. Ihanaa, että minäkin sain terveen vauvan ja MUOTISEKTION!!! En aiemmin tiennytkään olevani niiiin muodikas;)

Alkuperäinen kirjoittaja Mira:
Suomessa tehdään vielä aika vähän sektioita verrattuna esim. amerikkaan. Kummatkin tavat kokeneena niin en yhtään ihmette miksi jotku haluaa sektion. Suosittelen sitä myös omille tytöilleni kun lapsia joskus saavat :)

Mä en kyllä haluaisi sektiota, siitä jää arpikin. Paljon kivempi, kun näkee, kuinka vauva putrkahtaa ulos ja heti jaksaa ottaa vauvan lähelle ja pitää sitä.

Mitä pahaa siinä on jos joku saa sektion "vaan koska itse haluaa". Eikö se oo saatana jokaisen oma vartalo siinä kyseessä. Siis itse oon yhen alakautta synnyttänyt ja samoin meinasin toisenkin synnyttää mutta ihmettelen vaan mitä toisten sektiot muille kuuluu.

Tuli niitä ennenkin, ennen sektioita... silloin vaan synnytykseen sitten kuoli joko lapsi tai äiti, tai molemmat. Nyt on onneksi vaihtoehtoja.

Mulle tehty kaksi sektiota pakon edessä. Mieluummin olisin synnyttänyt alakautta, mutta vauvojen turvallisuus ja terveys meni mun mielihalujen edelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Mira:

Mä en kyllä haluaisi sektiota, siitä jää arpikin. Paljon kivempi, kun näkee, kuinka vauva putrkahtaa ulos ja heti jaksaa ottaa vauvan lähelle ja pitää sitä.

Eipä arpi ole paha tuskin huomaa kun oli suunniteltu, lääkäri ei suositellu synnytystä alakautta..

Alkuperäinen kirjoittaja Ksantippa S.:
Kyllä muodillakin on tavallaan tekemistä asian kanssa. Katsokaapa vaikka Latinalaisen Amerikan sektiotilastoja. Tuskin siellä naiset ovat niin olennaisesti erilaisella anatomialla varustettuja kuin täällä.

Joten voisi sanoa, että Suomessa sektio nimenomaan ei ole muotia, vielä ainakaan. En sitten tiedä, tuleeko se sitten tänne kun brasilialainen vahaus on jo vanha juttu...

Yks brasilialainen tyttö kertoi, ettei siellä kukaan halua synnyttää alateitse enää. Mutta sen äiti oli neuvonut sitä, että kannattaa synnyttää alateiste, koska sitten on paljon vähemmän sairas. :) Siellä kuulemma naiset käy myös paljon kauneusleikkauksissa.

Alkuperäinen kirjoittaja H:
Mitä pahaa siinä on jos joku saa sektion "vaan koska itse haluaa". Eikö se oo saatana jokaisen oma vartalo siinä kyseessä. Siis itse oon yhen alakautta synnyttänyt ja samoin meinasin toisenkin synnyttää mutta ihmettelen vaan mitä toisten sektiot muille kuuluu.

No eihän sellainen erityishoito ole mitään ilmaista ja siinä on paljon riskejä. Ja siihen on hassua laittaa rahaa palamaan, jos se tehdään vaan siksi, että äiti niin haluaa. Silloin toki, jos se täytyy tehdä se on ok.

Itse en koskaan halua sektiota. Eihän se ole edes luonnollinen tapa synnyttää ja tämän takia äidin ja lapsen välille ei tule sidettä.:( Kaikki tuntemani sektioäidit ovat sanoneet, että tunneside omaan lapseen jäi puuttumaan sektion takia.:(

Yhteistyössä