Onko sinulla hyviä ystäviä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olen vähän hämmästyneenä lukenut viime päivinä palstalta viestejä, joissa sanotaan, että aikuinen parisuhteessa oleva ihminen ei kaipaa ystäviä kenen kanssa jakaa iloja ja suruja, ystävä ei ole merkityksellinen henkilö elämässä tai että on ahdistavaa, jos ystävä haluaa jutella tai tavata usein.

Minun mielestä ystävät ovat yksi elämän tärkeimmistä asioista ja todellakin kaipaan ystävää kenelle voin puhua kaikenlaisista asioista. Toki niistä asioista voin puhua myös mieheni kanssa, mutta se ei riitä minulle vaan kaipaan myös ystäviä.

Ei mies ja parisuhde ystävyyttä korvaa vaikka se mies ja parisuhde olis kuinka hyviä. Mun mielestä kummallista ajatella, että parisuhtees olles ei tarvitte läheisiä kavereita.

Tottakai tarvii ystäviä. Ei kait nuo palstalaiset jotka tuollaisia puhuu vain oo parisuhteessa jonkun mustasukkaisen tapauksen kanssa joka on puhunut ne ympäri ettei ketään muuta saa olla elämässä... Sitten jos niille tulee joskus ero tai muita ongelmia, niin koko elämä kaatuu kun ei ole yhtään ystäviä, vaan se mies ja perhe on ollut koko elämä

Ei ole hyviä ystäviä, tai niitä huonojakaan, ei minkäänlaisia kavereita. Kyllä mulle riittäisi hyvin mies, ja on riittänytkin, mutta nyt ei ole sellaistakaan.
Minkäs mä sille voin ettei kavereita ole yläasteen jälkeen löytynyt.

Kyllä minä haluaisinkin paljon hyviä ystäviä mutta en jostain syystä vaan saa :( Yksi bestis löytyy, mutta muut kaverit ei niin läheisiä. Löysin mieheni teininä ja silloin olin todella epäsosiaalinen kun vietin kaiken ajan miehen kanssa, nyt jälkikäteen harmittaa.

Minun rakas mieheni ei ole minun rakkain ystäväni. Rakkain ystäväni on nainen, joka ymmärtää asiat naisen näkökulmasta, ja on myös eri luonteinen , kuin mieheni.
Miehen kanssa jaetaan ilot ja surut, ystävän kanssa myös, mutta erilailla.

Mun mielestä aikuisiällä on vaikeeta solmia ystävyyssuhteita. On ihan lottovoitto, jos sattuu joku ihana uusi ystävä kohdalle. Mulla on aina ollut vähän ystäviä. Elän parisuhteessa, mutta ei se todellakaan niitä ystäviä korvaa. Mulla on oikeastaan vain yksi varsinainen ystävä. Kolme muutakin löytyy, mutta ihan niin läheinen en heidän kanssaan ole, että kaikki salaisuudet jaettaisiin.

Mä olen kaikki nykyiset ystäväni tavannut aikuisiällä. En ole facebook-yhteyttä kummemmassa kontaktissa lapsuus- tai nuoruusiän ystäviini. Paras ystäväni löytyi työpaikalta ja pari muuta oikein hyvää ystävää lasten kautta.

Lisään vielä, että mä tarvitsen ystäviä myös siihen, että mulla olisi joku jonka kanssa mennä esim. teatteriin. Mulla ja miehellä on hyvin vähän yhteisiä kiinnostuksen kohteita, multa jäis paljon elämyksiä väliin jos ei olis kaveria jonka kanssa mennä :).