Onko sinulla suosikkilapsi jota lellit enemmän kuin muita lapsiasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "lellikki"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"lellikki"

Vieras
Asiahan ei minulle sinällään kuulu ja mitään varmaan vielä tiedä edes lapsista kun vasta itse esikoistani odotan.
Olen huomannut ystäväni kokoajan puhuvan ja kirjoittelevan facebookkiinkin vain suosikki lapsestaan.
Toki kiistää että olisi suosikki mutta jatkuvasti kehuu
4kertaa päivässäkin vaihtuu päivitys mitä tämä ihanuus nyt on tehnyt tai jättänyt tekemättä.
Puhelimessa jos puhutaan
aina saan kuulla mitä tuo ihanuus nyt on tehnyt tai sanonut,
kun kysyn muista lapsista on vastaukset ympäri pyöreitä että tuossahan nuo leikkivät ja taas aletaan ylistämään suosikkiaan kuinka hän on niin välkky ja ihana.
Hänellä on 3 lasta ja puhuu aina vain kuinka tämä yksi on niin välkky ja huomaavainen ja kuinka hänestä tulee vielä jotain suurta.
Olen ollut kylässä heillä ja lapset leikki vierellämme
ja huomaa kyllä että tuo lapsi osaa jo jalon taidon kietoa äitinsä pikkusormen ympäri.
Tämä äidin lellikki otti toiselta sisarukseltaan lelun kädestä ja toinen kun halusi sen takaisin puuttui äiti heti siihen että lellikin piti saada pitää lelu.
Kun tapaus kävi toisinpäin alkoi äiti jälleen sättimään sisarusta kuinka hänen pitää oppia jakamaan ja tämän lellikin oli myös saatava sillä leikkiä.
Koetin puuttua tilanteeseen sanomalla totuuden mutta äiti oli päättänyt asian näin, lellikkiä ei saa loukata.
Ajattelin vain onko tuo normaalia että yksi lapsi nostetaan noin jalustalle?
Itsekin saanut omassa lapsuudessani kokea syrjintää toiselta puolen isovanhemmista kun pikkuveli nostettiin aina jalustalle kun hän sentään jatkaa sukua oli vastaus.
Joten kai sitä siksi herkästi tulee huomattua moinen syrjiminen.
Pelottava ajatuskin jos noin alkaa yhtä suosimaan ja muut kasvaa siinä rinnalla katsoen kuinka toinen saa tehdä mitä haluaa.
Toivon mukaan itse en moiseen koskaan sorru jos näitä lapsia nyt enemmänkin tulee kuin yksi.
Kuinka saada kaveri huomaamaan että hän nostaa aivan liikaa tuota yhtä jalustalle :/

Ei todellakaan ole. Kaikki lapseni ovat erilaisia ja kaikissa aivan mahtavia puolia, joita toisessa ei ole. Ei voi mihinkään paremmuusjärjestykseen laittaa. Esikoinen on jo teini ja tietty väittää, että nuorin on lellikki. Keskimmäiseltä ei tälläisia lellikkiväitteitä ei tule.

Yhteistyössä