Onko sosiaalitoimistolla velvollisuus auttaa yli täysi-ikäistä koditonta saamaan koti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
... Vaan sinne Ouluun. Et moi moi nyt vaan!

Ehkä mä kuolen, päädyn kadulle tai jotain en tiedä. Mut nyt ekana matkaan sinne, meen jäljellä olevilla rahoilla johonkin halpaan hotelliin pariks päiväks ja sen jälkeen lampsin sosiaalitoimistoon ja sanon että auttakaa, oon 18-vuotias tyttö ja täysin hukassa elämäni kanssa, mulla ei oo enää kotia ja vanhemmilleni en voi/halua palata... että_mitä_teen. ja valmis oon tekemään jotain pientä työtä sen eteen esim. aamusiivousta tai lehtien jakoa mitä saa kuitenkin tehdä itse rauhassa ja työajat ei oo sellaset et pistäis mun vatsan toiminnan täysin sekasin et saan kuitenkin syötyä omassa kodissa kohtuu hyvissä ajoissa sitten. Että olen valmis tekemään tukirahojen eteen jotakin, enkä vain pummimaan. Ja tarvitsen myös mielelleni terapiaa.

Katotaan mitä tekevät.

Onnea sun elämään, ap! Toivottavasti saat mielen ja sitä myöten myös vatsan kuntoon, ja löydät oman paikkasi maailmassa! Elämä osaa olla joskus tuossa iässä hankalaa. Iän myötä se sitten helpottuu, tai ei ehkä helpotu, mutta olo helpottuu kun "oppii elämään" ja stressaamaan vähemmän :)

[QUOTE="vieras";29045542]Eheeeeeei. No niinhän sulle kuule tuossa vastattiin.

Joo ja se ei taida päättyä koskaan. Paitsi sitten kun kuolet, niin sillä ei ole enää mitään merkitystä, eikä millään muullakaan.[/QUOTE]
No ei kuule vastattu.
Nyt ilmeisesti vastasit, että kuollut on yli täysi-ikäinen. Kiitos.
On sitten eri asia millaisen kodin kuollut tarvitsee.

[QUOTE="vieras";29045636]Toiminnalliset vatsavaivat eivät ole sairaus vaan ihmisen suoliston ominaisuus :)
Voithan toki kokeilla hakea lääkärinlausuntoa työkkäriin em. "sairauden" perusteella jos sun ei vaikka tarvi enää ikinä mennä töihin :kieh:[/QUOTE]

Joo jauha vielä enemmän paskaa...

Mun ei kato tarvii todella kuunella tätä. Mulla oli ennen tuota stressaamista täysin terve suolisto. Ilman allergian allergiaa!

Kyllä se oli henkinen epätasapaino mikä tuon sairauden aiheutti ja ei ihme, että olenkin saanut luontaistuotteista sitten apua. Koska siellä ne ymmärtävät tämän asian päälle, normaalissa lääkärissä eivät, kuhan määräävät jotain kolmiolääkkeitä jotka eivät kunnolla edes toimi tai paranna koko sairautta. Ennen lääketieteellä ihmisen tarkoitus oli paraneminen, nykyään vaan rahastaminen.

Mut kuten sanoin: älä tappele mun kanssa tästä asiasta, koska kyllä mä itse tiedän. Kun sä oot 3v eläny tämän kanssa, niin sä oot kerenny kyllä käydä joka helvetin nettisivun läpi kyseisestä asiasta ja ehtiä tietoa ja tullut tulokseen mikä voi sut parantaa/mistä ihmiset ovat saaneet avun, mistä taas eivät todellakaan ole.

Tää oli nyt loppuun käsitelty. Usko jo.

Niin, ja kun olet menossa sinne sossuun, mene ajoissa. Tarkoitan aamulla klo 6 tms. En tiedä miten se on siellä Oulussa järjestetty, mutta muistan että joskus mun nuoruudessa täällä ainakin sinne otettiin joka päivä esim. 10 päivystystapausta saapumisjärjestyksessä > tarkoitti sitä että ekat jotka jonotti ovella ennen avaamista pääsi. Seuraavat sitten seuraavana päivänä uudestaan.

Työtä sun kannattaa mennä suoraan kysymään sieltä Oulun työkkäristä, JA SOITELLA esim. Itellaan tai SOLille ym. siivousfirmoihin. Ei ne sossusta anna töitä :)

[QUOTE="Siis";29045661]Luultavasti ohjaavat työkkäriin ja antavat lippurahat takas kotio vanhempien luo.[/QUOTE]

No kun ei sinne enää voi mennä:

ALKKIS - isä

MIELENTERVESONGELMAINEN - äiti

JA NIIDEN RIITELYT.

Vedä vittu päähäsi nyt tämä!!!!

Ja kokeile sitä gluteenitonta ruokavaliota, jos et ole vielä kokeillut, et sä siinä mitään häviä. Keliakia aiheuttaa myös mm. masennusta. Sun kokema stressi sit pahentaa sitä. Sä oot kärsinyt vaivasta 3 v. ja luulet tietäväs miten löydät avun. Toivottavasti löydät. Mutta älä dissaa ihmisiä joilla on mahdollisesti yli 20 v enemmän kokemusta aiheesta. Mulla on ollut mm. masennusta, paniikkihäiriöitä yms. ja nyt jälkikäteen mietin että mikä osuus kaikkeen tuohon oli mun jo teini-iässä ilmeisesti alkaneella keliakialla, jota kukaan lääkäri ei ole edes ehdottanut. Itse diagnosoitu ja apu löydetty, VIIMEIN.

Joo vittu blaablaablaa. Toiminnallinen vatsa on lähes joka toisella suomalaisella. Ja voi että kun ei oo lääkäristä tullu apua niin luontaishoitolasta sitten saanu diagnoosin. Pyydä ihmeessä sieltä itsellesi lausunto sossuun :laugh:

Onnea sun elämään, ap! Toivottavasti saat mielen ja sitä myöten myös vatsan kuntoon, ja löydät oman paikkasi maailmassa! Elämä osaa olla joskus tuossa iässä hankalaa. Iän myötä se sitten helpottuu, tai ei ehkä helpotu, mutta olo helpottuu kun "oppii elämään" ja stressaamaan vähemmän :)

Ja se on hienoo, miten sä pystyt elämään niin onnellista elämää noiden asioiden kanssa, mut ymmärrä sitten sitäkin joka ei siihen pysty.

Ja emmä enää stressaakaan. Mut tästä en enää jauha... Se kokemus on niin henkilökohtanen mikä muutti kaiken ja monen summan juttu.

Mut sanotaan lyhyesti loppuun näin: Lapsilla on monesti tapana jännittää ja se jännittäminen näkyy sitten usein esim. mahakipuna. Sitten kun elämääs tulee useamman vuoden ajan sellanen tilanne jolloin sulla sai olla koko ajan maha kipeenä, niin poks puhkes sairaus. Elimistö ylikuormittui.

Aikuiset taas ei niinkään jännitä, vaan reagoi psyykkisellä ahdistuksella ja masentuneisuudella epämielyttäviin tilanteisiin. Koska aikuisilla on enemmän elämänkokemusta ja useimmiten realiteetit hallussa ja ne tietää että jännittäminen on ihan turhaa. Et tärkeintä on et parhaimpansa yrittää ja sit asioilla on tapana järjestyä, ne järjestyy joko hyvin tai huonosti. So simple. Aikuinen myös tietää että jännittäminen on senkin takia turhaa, kun kaikki myö loppujen lopuksi vaan kuollaan... Jos me elettäis täällä ikuisesti, sit ois ehkä jotain syytä jännittääkin? Mutta kun ei. Luojan kiitos. Tai minä en ainakaan haluaisi elää ikuisesti, enkä usko että koskaan tuletaan keksimään sellasta pilleriä mikä lopettaisi ihmisen vanhenemisen ja antaisi ikuisen elämän, tää on vaan tää perus elämänkulku tällänen että synnytään ja kuollaan.

Tälläsiä ajatuksia on minulla.

Ja kokeile sitä gluteenitonta ruokavaliota, jos et ole vielä kokeillut, et sä siinä mitään häviä. Keliakia aiheuttaa myös mm. masennusta. Sun kokema stressi sit pahentaa sitä. Sä oot kärsinyt vaivasta 3 v. ja luulet tietäväs miten löydät avun. Toivottavasti löydät. Mutta älä dissaa ihmisiä joilla on mahdollisesti yli 20 v enemmän kokemusta aiheesta. Mulla on ollut mm. masennusta, paniikkihäiriöitä yms. ja nyt jälkikäteen mietin että mikä osuus kaikkeen tuohon oli mun jo teini-iässä ilmeisesti alkaneella keliakialla, jota kukaan lääkäri ei ole edes ehdottanut. Itse diagnosoitu ja apu löydetty, VIIMEIN.

Joo pistetään korvan taakse. Mutta enköhän mä itse tiedä paremmin. :)

[QUOTE="vieras";29045735]Ja se on hienoo, miten sä pystyt elämään niin onnellista elämää noiden asioiden kanssa, mut ymmärrä sitten sitäkin joka ei siihen pysty.

Ja emmä enää stressaakaan. Mut tästä en enää jauha... Se kokemus on niin henkilökohtanen mikä muutti kaiken ja monen summan juttu.

Mut sanotaan lyhyesti loppuun näin: Lapsilla on monesti tapana jännittää ja se jännittäminen näkyy sitten usein esim. mahakipuna. Sitten kun elämääs tulee useamman vuoden ajan sellanen tilanne jolloin sulla sai olla koko ajan maha kipeenä, niin poks puhkes sairaus. Elimistö ylikuormittui.

Aikuiset taas ei niinkään jännitä, vaan reagoi psyykkisellä ahdistuksella ja masentuneisuudella epämielyttäviin tilanteisiin. Koska aikuisilla on enemmän elämänkokemusta ja useimmiten realiteetit hallussa ja ne tietää että jännittäminen on ihan turhaa. Et tärkeintä on et parhaimpansa yrittää ja sit asioilla on tapana järjestyä, ne järjestyy joko hyvin tai huonosti. So simple. Aikuinen myös tietää että jännittäminen on senkin takia turhaa, kun kaikki myö loppujen lopuksi vaan kuollaan... Jos me elettäis täällä ikuisesti, sit ois ehkä jotain syytä jännittääkin? Mutta kun ei. Luojan kiitos. Tai minä en ainakaan haluaisi elää ikuisesti, enkä usko että koskaan tuletaan keksimään sellasta pilleriä mikä lopettaisi ihmisen vanhenemisen ja antaisi ikuisen elämän, tää on vaan tää perus elämänkulku tällänen että synnytään ja kuollaan.

Tälläsiä ajatuksia on minulla.[/QUOTE]

Mitä helv*ttiä? :) Aamulääkitys ottamatta?

taas taas sinä täällä! miksi tulet koko ajan jauhamaan tätä samaa asiaa tänne! sinulle on sata kertaa annettu ne neuvot mitä pitää tehdä ja taas sinä tulet tänne neuvoja pyytämään. Aina sama shou! milloin vatsa vaivat milloin pää nahka kutiaa ja muuta psykosomaattista. Viimeisen kerran, MIELENTERVEYS TOIMISTO! Siellä suunnittelet ammattilaisen kanssa miten elämää eteenpäin. Kerrot ongelmista ja siitä että vanhempien luona et pysty enää asumaan. Sieltä ovat yhteydessä sosiaalitoimistoon ja auttavat sinua asunnon suhteen ja toimeentulituen yms. kelan tukien hakemisessa. Yhdessä haette tukia ja järjestätte sitä sinun elämää kuntoon. Täällä palstalla vaivoista kinaaminen ei auta sinua. Usko jo!

[QUOTE="vieras";29045726]Joo vittu blaablaablaa. Toiminnallinen vatsa on lähes joka toisella suomalaisella. Ja voi että kun ei oo lääkäristä tullu apua niin luontaishoitolasta sitten saanu diagnoosin. Pyydä ihmeessä sieltä itsellesi lausunto sossuun :laugh:[/QUOTE]

Niin naura vaan. Mun mielestä ei ole mitään naurettavaa siinä jos haluaa luontaistuotteita kokeilla, jos normaalin lääketieteen puolelta ei ole löytynyt apua. Mitä minä siinä menetän, kysympähän vaan?

Eiköhän ole jokaisen aikuisen ihmisen oma asia etenkin, että millä itseään hoitaa. com.

Siinä ei tarvitse sinun mätkättää, eikä kenenkään muunkaan. Hoida sinä itseäsi niin kun haluat hoitaa, minä hoidan kanssa ja samoiten jokainen muu myös tällä palstalla. Aina tietysti löytyy näitä joilla ei oo kokemusta asiasta ja dissaavat. :)

[QUOTE="vieras";29045415]Millasia paikkoja ne yömajat sit on ja kauan siellä joutuu olemaan?[/QUOTE]

No siellä on pajon asunnottomia alkoholisteja. Siellä joutuu olemaan kunnes saa hankittua itselleen asunnon. Sosiaalitoimisto ei asunnonsaannissa auta muulla tavalla, kuin antamalla vähävaraiselle vuokravaakuuden.

[QUOTE="vieras";29045757]No siellä on pajon asunnottomia alkoholisteja. Siellä joutuu olemaan kunnes saa hankittua itselleen asunnon. Sosiaalitoimisto ei asunnonsaannissa auta muulla tavalla, kuin antamalla vähävaraiselle vuokravaakuuden.[/QUOTE]

Eivät siis muka auta vuokranmaksussa? No kun mä oon soittanu ja kysyny nii ovat kyllä sanoneet että auttavat...

Joo mut kuten nyt sanoin, et nyt mä en jaksa näistä asioista riidellä ja tapella täällä, et jos jostain on kiva taas kytistää täällä et millon pääsis vittuilemaan mulle, niin ole hyvä rakas tuttu tai tuntematon, etsi joku toinen vittuilun kohde!!!! :)

Kun mun tuttuna varmaan osaa hyvin jo aavistaa että mulla on menny jo tarpeeksi monta kertaa pää edellä tolppaan. Niin eihän kiduteta ja vittuilla, ihmisraunioille?

Ja tuntemattoman ois pitäny näistä lukuisista ketjuista kanssa tajuta mun tilanne, että ehkä sopii jättää vittuilematta tai kommentoimatta ilkeesti, jos ei oo muuta sanottavaa niin olla sitten hiljaa.

Ps. Kuulostaapa vähän pelottavilta nuo yömajat...

[QUOTE="vieras";29045774]Eivät siis muka auta vuokranmaksussa? No kun mä oon soittanu ja kysyny nii ovat kyllä sanoneet että auttavat...[/QUOTE]

Tietysti auttavat jos toimeentulotukilaskelma osoittaa vajausta. Sossu ei kuitenkaan hanki asuntoa lapsettomille, eikä edes yritä auttaa asunnonsaannissa, vaan se on etsittävä itse.

[QUOTE="vieras";29045755]Niin naura vaan. Mun mielestä ei ole mitään naurettavaa siinä jos haluaa luontaistuotteita kokeilla, jos normaalin lääketieteen puolelta ei ole löytynyt apua. Mitä minä siinä menetän, kysympähän vaan?

Eiköhän ole jokaisen aikuisen ihmisen oma asia etenkin, että millä itseään hoitaa. com.

Siinä ei tarvitse sinun mätkättää, eikä kenenkään muunkaan. Hoida sinä itseäsi niin kun haluat hoitaa, minä hoidan kanssa ja samoiten jokainen muu myös tällä palstalla. Aina tietysti löytyy näitä joilla ei oo kokemusta asiasta ja dissaavat. :)[/QUOTE]

No eipä sulle näy kelpaavan nekään joilla on kokemusta asioista =) HoitoonVaan kertoili ystävälliseen sävyyn omista samantyylisistä ongelmistaan ja niihin löytyneistä ratkaisuista aka. yritti auttaa, niin eipä sekään ollut sulle mieluisaa.

[QUOTE="vieras";29045860]Tietysti auttavat jos toimeentulotukilaskelma osoittaa vajausta. Sossu ei kuitenkaan hanki asuntoa lapsettomille, eikä edes yritä auttaa asunnonsaannissa, vaan se on etsittävä itse.[/QUOTE]

Mitäs tää vajaus sitten meinaa? eihän toimeentulotuella joka on 477e makseta vuokraa..

SUN ON MENTÄVÄ SINNE OMAN PAIKKAKUNNAN SOSSUUN. JA TERVEYSKESKUKSEEN/MIELENTERVEYSTOIMISTOON. JA TYÖKKÄRIIN. JA SIT SOITTELUA OMAN KUNNAN VUOKRA-ASUNNOILLE.

Oulun sossua kiinnostaa lähtökohtaisesti auttaa oululaisia kiireellisessä asunnontarpeessa olevia, ja sen kokoisessa kaupungissa niitä varmasti riittää.

Kaikki ymmärretään että haluaisit sinne nythetitänään, mutta se on käytännössä mahdotonta.

et tajua yhtään miten tässä tukiviidakossa nämä tuet menee. et vaikka näistä asioista asumistuki, työttömyyskorvaus..jne on selvitetty sinulle täällä useaan eri otteeseen. Mikset sinä hae apua? mikset hankkiudu sinne mielenterveys toimistoon jotta sinua ihan kädestä pitäen neuvottaisiin ja autettaisiin, jotta pääsisit eteenpäin?? miksi??? tääällä vaan sekoilet päivästä toiseen