Onko Suomessa nettiorpoja?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaikkimulleheti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaikkimulleheti

Vieras
Mitä mieltä olet? Onko Suomessa nettiorpoja? Siis lapsia, jotka jäävät vaille riittävää hoivaa ja huolenpitoa sen vuoksi, että vanhempi/vanhemmat istuvat tietokoneella.
 
Mun taapero on aamuisin telkkarin ääressä mehupullon kanssa, minä orpoutan sitä koneella ehkä vajaan tunteroisen. Tulee surffattua naamakirja, sähköpostit ja joskus täällä. Tulipas huono omatunto, vaikka neiti tuossa metrin päässä just puuhaileekin.
Telkkari menee nyt kiinni :)
 
Kai jokaisesta sortista löytyy ääriesimerkkinsä.
En kuitenkaan usko tuon olevan kovinkaan yleistä vaan pikemminkin pitäisin nettiä pienten lasten vanhemmille yhtenä tärkeänä jaksun avittajana ja aikuisten sosiaalisten kontaktien väylänä. Eli enemmän antaa kuin ottaa.
 
Kyllähän minä liikaa koneella olen, silloin kun lapsi on kotona. Mutta jotenkin en vain saa aikaa kulumaan, kun lapsi (on jo eskarilainen) leikkii itsekseen tässä mun vieressä/edessä ja itse istun sohvalla. Joku ehkä katsoisi tv:tä minun tilallani, tiedä sitten olisiko se sen parempi. Jos lapsi pyytää pelaamaan tai lukemaan kirjaa, toki teen sen, mutta mihinkään taistelu-ukkoleikkeihin minusta ei ole.
 
Nettiorpojen vanhemmat uppoutuvat netin maailmaan niin, että todellinen maailma unohtuu. Lapset jäävät hoitamatta ja myös koti/muut asiat jäävät hoitamatta.
Perheen aikuiset saattavat istua koneella aamuyöhään. Kun tästä tulee normaali tapa, ei voi mitenkään jaksaa hoitaa lapsia hyvin.
 

Kuumimmat

Yhteistyössä