Onko sushi hyvää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rice ice baby
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rice ice baby

Vieras
Olen aina halunnut maistaa sushia, ja huomenna ajattelin raahata ukon Marusekiin. Siellä näyttäisi olevan erilaisia sushivaihtoehtoja vaikka millä mitalla, minkälainen sushi on teidän lempparianne vai pidättekö ylipäätään sushista ollenkaan?

Hyvää on!! Mutta kaikki ei tykkää.. Mä tykkään makirullista ja nigireistä. Soijan ja wasabin kera :p

Ottakaa joku sellainen setti, missä on kaikkea erilaista ja maistelkaa.

Ai niin, ja Marusekin Sakurajäätelö (kirsikka-vanilja) on aivan ihanaa! Teen ystävän kannattaa kokeilla Japanilaiseen teeseremoniaankin kuuluvaa Macha-teetä, itse pidän siitä.

Ja vielä yksi juttu.. Marusekiin kannattaa tehdä pöytävaraus!

Viimeksi muokattu:
Hmm.. Jännittää, että tilaan ison sushiannoksen, joka onkin ihan puppua :-) Kai se pitää pienellä aloittaa, vaikka sisäinen ahneuteni nostaa päätään..

No, jos ette tykkää, niin oottepahan senkin aukon täyttänyt sivityksessä sitten, eikä tarvi enää mennä.

Itse tykkään käydä silloin tällöin, harvakseltaan. Siihen kyllästyisi, jos kovin usein kävisi.

Kävin juuri viime viikolla sushiravintolassa, jossa söimme hihnalta annoksia. Oli hauska nähdä, kuinka ilmeetön sushikokki teki annoksia ja miettiä mahtuisiko vielä pari palleroa vatsaan. Hyvän sushin syöminen muutaman kerran vuodessa on ihanaa. Mutta ymmärrän hyvin, ettei se ole kaikkien herkkua. Suosittelen silti kokeilemaan.

Tyhmä kysymys, mutta kysympä kuitenkin: Mikä on etiketti syömisen kanssa? Saako sitä sushia haukkata parina haukkapalana vai pitääkö koko annos työntää suuhun kokonaan? Tuntuu että annos on niin iso, mutta kuitenkin aikas helposti mureneva. Muistelisin, että jossain aasian maassa ruoka-annos piti ottaa suuhun kokonaisena, muu oli huonoa käytöstä? *nolona*

Yhteistyössä