Onko täällä ketään joka on käyttänyt/käyttää rauhoittavia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Puran van vähän omia ajatuksiani ja kyselen onko muita vastaavan kokeneita?

Itse olen melkein vuoden käyttänyt xanoria ja jos olisin lääkäriä uskonut niin käyttäisin varmasti vieläkin isoa annosta ja olisin ihan muumio.
Pahimmillaan nimittäin käytin 1mg x 3 päivässä ja nyt olen saanut annoksen omasta aloitteestani pienennettyä kuudesosaan tuosta, nykyään menee enää 0.25mg x 2 päivässä.
Ihan helvetillistä se riippuvuus rauhoittavista! Tuntui kuin olisi narkkari, pakko saada annos tai alkaa tykyttämään ja iskee vieroitusoireet. Enää ei ole ollut sellaista koska annos on hyvin pieni. Aloin voida paljon paremmin kun sain annoksen pienennettyä ja ne vieroitusoireet pois.
En tajua miten joku lääkäri voi nykyään määrätä tuollaista ja tahallaan koukuttaa ihmisen rauhoittaviin! Kyseessä oli kuitenkin vain paniikkihäiriön hoito, oireet olivat kyllä pahat joten tarvitsin nopeasti auttavan lääkkeen, mutta rauhoittavat olisi pitänyt määrätä vain ensiavuksi/tarvittaessa otettaviksi.
No, nyt olen todella tyytyväinen siihen että olen saanut näin paljon pienennettyä annosta, ja tästä ei ole enää pitkä matka siihen, että voisin ottaa vain tarvittaessa.

Joo, kyllä Xanor on rauhoittava keskushermostoon vaikuttava lääke.
Mä kätinDiapameja kaikkiaan noin 40 kpl ja kun lopetin ne olin kyllä jo melko koukussa, kyllä ne rauhoittavat koukuttaa, paljon pahemin mitä läkärit potilaalle kertoo!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tajua miten joku lääkäri voi nykyään määrätä tuollaista ja tahallaan koukuttaa ihmisen rauhoittaviin! Kyseessä oli kuitenkin vain paniikkihäiriön hoito, oireet olivat kyllä pahat joten tarvitsin nopeasti auttavan lääkkeen, mutta rauhoittavat olisi pitänyt määrätä vain ensiavuksi/tarvittaessa otettaviksi.

Mulla oli ahdistuksen hoitoon Cipralex ja paniikki tilanteisiin Diapam tarvittaessa, mutta kun mä aloin ottaa sitä Diapamia varmuudenvuoksi :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Samperi; mikä on olo ja vointi? Olet päässy kotiin ainakin :hug:

Huomattavasti parempi :D Paljon tasaisempi olo
Lääkitystä lisäiltiin ja paljon keskusteltiin
Loppukuusta alkaa terapia

Uudet lääkkeet väsyttää aika paljon, mutta se on pientä verrattuna siihen, minkä hyödyn niistä saan

Mm. cipralexiä mullakin

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:

Huomattavasti parempi :D Paljon tasaisempi olo
Lääkitystä lisäiltiin ja paljon keskusteltiin
Loppukuusta alkaa terapia

Mulle ainakin se terapia oli tosi tarpeen. Kun alkoi hiukan selvitä, tajus että lääkityksen tartti, jotta pystyi ottamaanvastaan sen terapian, kun ennen lääkitystä sitä kapinoi vastaan kaikkea sellasta, mikä terapiassa kohdistu itseen. Oli kova paikka tunnustaa, ettei koko maailma olekkaan muo vastaan vaan mä itse olen se, joka on eniten itseään vastaan, että mä olen itse vastuussa olostani. Jos mulla oli vilu, mä en voinu huutaa muille ja syyttää että teidän takia palelen, kun ette oo lämmittäny, vaan piti hakea puita, tehdä tuli ja pukea päälle, noin kärjistettynä esimerkkinä.

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mulle ainakin se terapia oli tosi tarpeen. Kun alkoi hiukan selvitä, tajus että lääkityksen tartti, jotta pystyi ottamaanvastaan sen terapian, kun ennen lääkitystä sitä kapinoi vastaan kaikkea sellasta, mikä terapiassa kohdistu itseen. Oli kova paikka tunnustaa, ettei koko maailma olekkaan muo vastaan vaan mä itse olen se, joka on eniten itseään vastaan, että mä olen itse vastuussa olostani. Jos mulla oli vilu, mä en voinu huutaa muille ja syyttää että teidän takia palelen, kun ette oo lämmittäny, vaan piti hakea puita, tehdä tuli ja pukea päälle, noin kärjistettynä esimerkkinä.

joo, tarpeeseen tulee
kognitiivistä terapiaa kuulema ja siinä opetetaan mulle uusia käytösmalleja
:whistle:
Suuri luottamus tällä hetkellä, että terapia auttaa
Sitä ennen käyn siellä sairaalassa juttelemassa kerran viikossa

Alkuperäinen kirjoittaja samperi:

joo, tarpeeseen tulee
kognitiivistä terapiaa kuulema ja siinä opetetaan mulle uusia käytösmalleja
:whistle:
Suuri luottamus tällä hetkellä, että terapia auttaa
Sitä ennen käyn siellä sairaalassa juttelemassa kerran viikossa

Mun terapeutin "mainoksessa" lukee ratkaisukeskeinen psykoterapia, mutta tuota sama uusie toimintamalien opetteluahan se on paljolti...

Mä käytin joskus oxepamia sos. tilanteiden pelkoon (ero, juhlinta jne.... aiheuttajana). Jäin pahasti koukkuun, mutta itse pikkuhiljaa vähensin lääkettä ja nyt käytän vain tarvittaessa eli siis erittäin, erittäin harvoin.

Yhteistyössä