Onko täällä ketään kellä olis keittiön lavuaarissa sellainen nipusta vedettävä ritiläsuodatin systeemi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zxc
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zxc

Vieras
aaah, miten tän selittäisi.... muutettiin taloon ja keittiön lavuaarissa on sellainen vedettävä roskafiltteri, eli kun haluisi, että lavuaari täytty vedellä, niin se painetaa alas, muuteen nostetaan pikkasen. Mutta nyt ongelmana on se, ettei se pysy ylhäällä, vaan siis "putoa" siihen asentoon että vesi ei siitä pääse läpi...
Jos joku ymmärsi mikä mulla on hätänä...mitä mä teen väärin? miten sen saa pysymään "ylhäällä"?

Kokeile olisiko kiristämisestä apua. Ota molemmista päistä tappia ja kiristä pyörittämällä, se kierre löystyy välillä. Tosin tuo löysyy saa yleensä veden vähitellen valumaan, vaikka tulppa olisi olevinaan kiinni. Ja sen painaa helposti jollain astiallakin alas vahingossa.

[QUOTE="vieras";28338673]Kokeile olisiko kiristämisestä apua. Ota molemmista päistä tappia ja kiristä pyörittämällä, se kierre löystyy välillä. Tosin tuo löysyy saa yleensä veden vähitellen valumaan, vaikka tulppa olisi olevinaan kiinni. Ja sen painaa helposti jollain astiallakin alas vahingossa.[/QUOTE]

kiitos, toisen ka se auttoi, mutta toisessa ei oo mitään mistä kiristää, siin tapissa on va reikä sivusta, olisko tähänkin ideoita?:)

Siis... onko sulla kaksi allasta? Meillä ne tappisuodatinsihtisysteemit on allaskohtaisia eli kokeile onkos vaihtunut keskenään? Meillä tää ratkas ongelman.

yks allas ja kaksi suodatinta, toinen oli siinä tiskipöydällä ja toinen altaassa...
se mikä oli altaassa on nyt kiristetty ja toimi ihan ok, toisessa ei oo mitään kiristettävä, mutta sen tappi on tosiaan vähän eri näköinen, mutta sekin mene ihan nätisti altaaseen, mutten saa sitä pysymään ylhäällä.

Meillä oli vanhassa kodissa kaksi allasta ja molemmissa tuollaiset. Toinen oli kans sellainen, ettei se pysynyt ylhäällä ja vaihdoin sen vähemmän käytettyyn altaaseen. Mun mielestä siinä oli joku vika.

Nyt uudessa kodissa on altaan reunassa nuppi mistä väännetään ja mekanismi nostaa la laskee sihtiä. Toimii kyllä ihan kädelläkin manuaalisesti.

Yhteistyössä