onko täällä laitoshuoltajia tai toimitilahuoltajia? siivoojia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miua

Vieras
millaista teidän työ on? viihdytkö työssäsi? entäs työajat? teetkö viikonloppuja? mitkä on nettotulot kk? oletko koulutettu ja jos olet niin minkä koulutuksen saanut? kiitos jos joku jaksaa vastailla :)

En ole mikään noista. Mut mun ystävä siivoo rappukäytäviä ja talojen saunoja. Nyt jokanen ajattelee et se on sitä paskinta siivoustyötä mitä voi olla. Mutta,mutta hän saa päättää omat työ aikansa kunhan tekee kaikki kerran viikossa ja tunteja viikossa tulee noin 25. Ja hän saa palkkaa vajaa 2000 e/kk. Mun mielestä tosi hyvin.
Itse kaupassa töissä ja en tod. saa tota summaa ees lisien kanssa.

Laitoshuoltajan ammattitutkinto kannattaa suorittaa niin todennäköisemmin pääset julkiselle töihin, jossa maksetaan parempaa palkkaa kuin yksityisellä. Mulla meni kaikkiaan 2 vuotta kun suoritin teoriaopinnot ja tutkintotilaisuudet siihen päälle. Lisäksi ainakin meillä päin saa aiukuiskoulutuskeskukselta "bonuksen" kun on suorittanut tuon tutkinnon ja on vähintään 5 vuotta ollut työkokemusta. Oppisopimuspaikkaa kannattaa kysellä niin ei tarvitse maksella lukukausimaksuja ja tutkintotilaisuusmaksuja.

[QUOTE="hmmm";28940590]En ole mikään noista. Mut mun ystävä siivoo rappukäytäviä ja talojen saunoja. Nyt jokanen ajattelee et se on sitä paskinta siivoustyötä mitä voi olla. Mutta,mutta hän saa päättää omat työ aikansa kunhan tekee kaikki kerran viikossa ja tunteja viikossa tulee noin 25. Ja hän saa palkkaa vajaa 2000 e/kk. Mun mielestä tosi hyvin.
Itse kaupassa töissä ja en tod. saa tota summaa ees lisien kanssa.[/QUOTE]

Oletko varma, että tuolla tuntimäärällä hankkii noin paljon. Laskepa tuntipalkka. En ole koskaan kuullut siitä, että noissa hommissa saisi tunnilta noin 20 euroa!

Toimistosiivoojat saattavat siivota rappuja ja saunoja, eikä palkka taida normaalia korkeampi kaikkialla olla. Likaista remonttisiivousta tekevät saavat n. 15 e/tunti tietääkseni

Mitä laitossiivoojat ansaitsevat? Kouluttamattomatkin toimistosiivoojat saavat siis suunnilleen 9.5 tunnilta bruttona. Jos tekisivät 8 tuntia päivässä, brutto olisi n 1600 kuukaudessa

Koulutetulla alkupalkka n. 1800,00€ kuussa.
Siihen sitten ilta ja viininloppulisät sekä henkilökohtaiset lisät.
Ei mikään huippupalkka, mutta toimeen tulee.
Ota yhteyttä paikalliseen aikuiskoulutuskeskukseen, niin saat lisätietoa
Koulutuksesta.
Voit myös kysellä omasta kunnasta, olisiko sijaisuuksia tarjolla,
Sitä kautta saat kokemusta ja voit vaikka työn ohessa suorittaa tutkinnon.
Tekevälle ja aidosti kiinnostuneelle on aina tällä alalla töitä.

Työvoumpoliittisena koulutuksena laitoishuoltajaksi kävin, koulutuksen kesto n. 9 kk.
Teen tällä hetkellä iltoja j viikonloppujakin, terveyskeskuksen vuodeosastolla.
Peruspalkka on 1784.21.Viikkotyöaika 38.25

millaista teidän työ on? viihdytkö työssäsi? entäs työajat? teetkö viikonloppuja? mitkä on nettotulot kk? oletko koulutettu ja jos olet niin minkä koulutuksen saanut? kiitos jos joku jaksaa vastailla :)

Mukavaa hommaa. N 11 vuotta olen tehnyt koulusiivousta. Saa oa YKSIN, mitä arvostan tosi korkealle. Ei tarvitse kelleen selitellä mitä tekee ja missä järjestyksessä, kunhan hoitaa hommansa. Kouujen oma-ajat katkaisee kivasti ns normisiivouksen. Perussiivoukset kun on taas ihan eriaisia kuin ylläpitosiivous.

Työajat on ihan normi seittämästä puol neljään. Palkkaus on tosiaan kunnallisella puolella parempi kuin yksityisellä. Vastaa koulunkäntiavustajan palkkaa ja siivoustyö on henkisesti PAAAALJON helpompaa :D.

En tee viikonloppuja.

Olen koulutukseltani laitoshuoltaja.

Täällä ollaan. Ison sairaalan isolla vuodeosastolla. Mahtavaa ja antoisaa työtä. Siivoamista noin 3 tuntia työvuorosta, muu on ihan muuta hommaa.

Olen vakituinen, koulutettu ja omassa työssäni. Palkka nettona noin 1700€ lisineen. Vuorotyö, joka on hieno juttu. On arkivapaita ja pyhälisiä...

En haluais olla muualla laikkarina. Vuodeosastotyö on niin monipuolista ja vaihtelevaa.

Tienaan 9,25 euroa tunnissa, kokopäivätyö. Pieni palkka koska työ on raskas ja kohde vaativa. Silti esimies valittaa miten tullaan kalliiksi... Töitä ei aina ehdi aikataulussa. Koulutusta on paljon, mutta eri alalle. Työ menettelee, mutta jatkuva kiire raskasta. Kunnalliselle puolelle en pääsisi ilman laitoshuoltajan tutkintoa, enkä missään sairaalassa haluaisi siivotakaan, kammoan niitä muutenkin.

Olen ollut alalla 24v. kunnalla. Tällä hetkellä olen terveyskeskuksessa töissä. Työaika on 7-15 ja kerran viikossa 12-20. Joskus olen sijaisena vuodeosastolla viikonloppuna. Netto 1500 ja risat/kk. Opiskelen työn ohella oppisopimuksella ammattitutkinnon.

Olen valmistunut laitoshuoltajaksi -90-luvulla koti-ja laitostalousoppilaitoksesta, koulutus kesti 2 vuotta, vuoden yleisjakso ja vuoden laitoshuoltajalinja.

Tällä hetkellä teen pelkkää päivätyötä, palkka bruttona 2005 e/ kk. Kun tein kaksivuorotyötä eli aamua, iltaa ja 12 h viikonloppuvuoroja, palkkani oli noin 2500 e/kk. Minulla on kaksi kokemuslisää sekä henkilökohtainen, harkinnanvarainen lisä, (ns. hyvän työntekijän lisä) joka on 60 e/kk.

Olen työskennellyt 2 vuotta sairaalan toimenpideosastolla. Työni ei ole kiireistä vaan pääsääntöisesti omatahtista. Minulla on erittäin mukavat työkaverit sekä myös osaston muu henkilökunta on mukavaa, ja minuun suhtaudutaan hyvin, osana porukkaa. (sairaalassa on aika paljon sitä että laikkaria katsotaan alaspäin, pahimpia ovat yleensä nuorehkot, alle 3-kymppiset sairaanhoitajat) En voisi kuvitella itselleni mukavampaa työpaikkaa. Pidän itse työstäkin, koska olen aina tykännyt siivoamisesta. Kotonakin useinmiten rentoudun niin että ajan väen pihalle, pistän popit soimaan ja alan puunata paikkoja. :-D

Älyllistä haastettahan työssä ei ole, mutta sitä saan luovista harrastuksistani. Työni pitää minut sutjakkana, vaikka muuten en olekaan mikään kauhean liikunnallinen tyyppi. :-)

Tämä työ siis sopii minulle täysin, enkä ole ajatellut alan vaihtoa, ellei polveni nivelrikko joskus äidy niin pahaksi etten pysty enää tätä työtä tekemään. Vielä ei kuitenkaan pahemmin oireile, onneksi.

Palkka toki ei ole suurensuuri, mutta koska olen pienituloisesta perheestä lähtöisin, olen tottunut tulemaan suht vähällä toimeen, minulle jää joka kuukausi 100-300 e säästöönkin.

ihanaa että löytyy näin paljon työstään pitäviä laitoshuoltajia :) olen itse lähdössä nyt syksyllä opiskelemaan alaa :) ala tuntuu juuri minulle sopivalta ja vaikka palkkaus on mitä on niin koen alan olevan se oikea minulle.

ihanaa että löytyy näin paljon työstään pitäviä laitoshuoltajia :) olen itse lähdössä nyt syksyllä opiskelemaan alaa :) ala tuntuu juuri minulle sopivalta ja vaikka palkkaus on mitä on niin koen alan olevan se oikea minulle.

Kiva kun tykkäät alasta, minä myös!:-) Ja palkkauksesta, ainakaan kunnalla ei mikään kauhean huono palkka ole, kokemuslisineen ainakin mulla lähestulkoon sama kuin lähihoitajilla. Ja kun ei ole tottunut enempään niin kyllä tällä pärjää, varsinkin jos miehelläkin on samansuuruinen tai vähän isompi palkka. Kun olin sinkkuna ja tein vuorotyötä, rahaa jäi säästöön aina satasia kuussa. :-)

Minä opiskelin laitoshuoltajaksi työvoimakoulutuksena yhdessä vuodessa. Sinne pääsi työkokemuksen ja aiemman koulutuksen perusteella. Työ on ihan kivaa kun siihen oikein asennoituu ja valitsee työpaikan omien mieltymysten mukaan. Ei kannata hakea sairaalaan töihin jos ei siedä sairaaloita, ei kannata hakea virastotaloihin jos ei kestä toimistosiivousta, ei taloyhtiöiden siivouksiin jos ei kunto kestä rappusten nousua jne. Muita laitoshuoltajille normikohteita mm. koulut, tehdassiivoukset, uimahallit, remontin jälkeiset siivoukset ym. Työpaikkoja löytyy töitä tekevälle. Palkka on paska, siitä ei pääse mihinkään, mutta työ voi olla mukavaakin jos kohde on itselle sopiva. Vaihtelua pitää kestää, koska laitoshuoltajan työ on usein liikkuvaista ja ainoastaan hoitokodeissa yms. laitoksissa työ pysyy pääasiassa samassa paikassa koko ajan, kaupungilla vaihdetaan paikkaa tai vaikka ei vaihdettaisi, siellä voidaan pompottaa perussiivousten aikaan väkeä vähän ympäriinsä ja perussiivousten aikaan työ on muutenkin kiireistä ja raskastakin. Yksityisissä firmoissa työ on nimenomaan sitä paikasta toiseen siirtymistä , mutta vaihtelua on enemmän. KONEITA EI SAA PELÄTÄ eikä työ sovi ihmisille, joka ei kestä kumihanskan kosketusta ilman ärtyvää ihoa. Nykyaikainen siivous on jo hyvin koneellista ja joidenkin koneiden käyttö voi vaatia vähän opettelua. Ei myöskään saa olla ihmisarka. Tämä on hyvin sosiaalista työtä.

Palkkauksesta sen verran, että palkka on sama, siivoat sinä
Sitten leikkaussaleja, osastoja tai portaita.
Mielestäni palkassa pitäisi ottaa huomioon työn vaativuus.
Tämän on kait ammattiyhdistysliikkeet saaneet aikaiseksi :(
Mutta jokainenhan voi valita sen missä työskentelee.
Kannattaako samaan rahaan jossain paikassa väsyttää itsensä puolikuoliaaksi, vai valitseeko jonku
Vähän lepposamman paikan...

Kiva kun tykkäät alasta, minä myös!:) Ja palkkauksesta, ainakaan kunnalla ei mikään kauhean huono palkka ole, kokemuslisineen ainakin mulla lähestulkoon sama kuin lähihoitajilla. Ja kun ei ole tottunut enempään niin kyllä tällä pärjää, varsinkin jos miehelläkin on samansuuruinen tai vähän isompi palkka. Kun olin sinkkuna ja tein vuorotyötä, rahaa jäi säästöön aina satasia kuussa. :)
Kyllähän toi laikkarin liksa on ihan "perusettiä"naisvaltasella alalla.Esim.klinikkaeläinhoitaja,12vuoden työkokemuksella,päivätyö,nettoliksa 1678e/kk!Ja mitään lisiä ei makseta.Ja ammattitutkinto suoritettu.Ja Suomessahan nyt ei REHELLISELLÄ duunilla rikastu!

Yhteistyössä