Ei ole ok, jos asiasa ei ole etukäteen sovittu. Loukkaantuisin, jos mieheni ei minua muistaisi vaikka minä olisin hänelle lahjan hankkinut. Minusta se olisi suorastaan törkeää välinpitämättömyyttä ja laiskuutta. Jos ei sen vertaa saa aikaiseksi, että käy vaikka jostain marketista ostamassa jonkin saippualahjapakkauksen tai edes joulukukan, niin jäisi kyllä minultakin seuraavana jouluna siivoukset, ruoanlaitot, kuusenkoristelut sun muut tekemättä. Sen verran pitää olla viitseliäisyyttä.
Oma mieheni osti aiemmin aina lahjan minulle, vaikka selvästi lahjojen ostaminen ei ole hänelle mieluista puuhaa, eikä hän oikein osaa ostaa sopivaa. En ole edes mitenkään vaikea lahjottava, mutta kun hän menee jotenkin lukkoon kun pitäisi miettiä jotain toiselle sopivaa. Päätimmekin sitten yhteisymmärryksessä muutama vuosi sitten, ettemme enää ostele toisillemme lahjoja. Saatamme yhdessä ostaa jotain isompaa, tarpeellista kotiimme, ikäänkuin joululahjana tosillemme.
Suosittelen ap, että sovit miehesi kanssa samalla lailla lahjattomuudesta, niin ei tarvitse pettyä ja loukkaantua kun mies ei ostakaan mitään.