Onko täällä muita jotka eivät saa mieheltään jouluna lahjoja ja se on ihan ok?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uyghj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uyghj

Vieras
Itse olen kyllä ostanut miehelle muutaman lahjan, lapsille enemmän. Mies tuskin ostaa minulle ja olen hänellekin sanonut että se on ihan ok, jos tarvitsen jotain niin ostan sitten itse.

Mies ei osta tänä jouluna mulle lahjaa ja se on täysin ok, koska itse sitä pyysin. Edellisvuosina en ole saanut mitään hyödyllistä joululahjaksi (miehellä on tyhmääkin tyhmempi periaate ettei koskaan osta lahjaksi sitä mitä joku toivoo) ja nyt päätin etten halua enää turhaa tavaraa pölyttymään kaapin pohjalle. Hälle kyllä ostin pienen lahjan koska tykkään ostella lahjoja ja tiedän että hän sitä tarvitsee ja tulee varmasti käyttöön. Mutta ei siis haittaa yhtään etten saa vastalahjaa. :)

Mulle ei oo ok et mies ei osta mulle lahjaa. Niin se ei siis ostaa muinakaan juhlapäivinä ja mä koen sen vähän loukkaavaksi, kun tuntuu et se ei välitä. Joo tiedän et toi kuulostaa tyhmältä enkä tarvi mitään kalliitta lahjoja vaan sen et muistais jotenkin.

Mä en ole ostanut miehelle mitään, eikä mies toivottavasti minulle. Näin olemme keskenämme ainakin sopineet. Toisinaan meistä jompikumpi on kuitenkin rikkonut tuon sopimuksen, kun eteen on tullut jotain sellaista, minkä haluaa ihan "pakosti" toiselle ostaa. :D Meillä oli viime kesänä 10-vuotishääpäivä ja olemme puhuneet sormusten "uusimisesta", joten mieluummin kerään rahaa sitten siihen tarkoitukseen. Ensi kesänä sitten tuhlaamme toisiimme.

Emme osta mitään ellei jompikumpi saa jotain hyvää lahjaideaa ja ainakin mulle se on ok. Oon mielummin ilman lahjoja kuin otan vastaan "huonon" tai väkisin ostetun lahjan.

[QUOTE="joku";22727770]Mulle ei oo ok et mies ei osta mulle lahjaa. Niin se ei siis ostaa muinakaan juhlapäivinä ja mä koen sen vähän loukkaavaksi, kun tuntuu et se ei välitä. Joo tiedän et toi kuulostaa tyhmältä enkä tarvi mitään kalliitta lahjoja vaan sen et muistais jotenkin.[/QUOTE]

Mullekaan ei ole ok!

Mä en saa tänä vuonna, kun pitkän harkinnan jälkeen ehdotin itse niin. Mä oon aina saanut tosi kivoja lahjoja. Törsään kuitenkin aika tavalla alennusmyynneissä, niin ajattelin että se olkoon lahjani. Itse ostin miehelle lahjan jonka uskon olevan todella mieluisa. Lahja tulee meidän punttikselle, joten hyödyn siitä kyllä itsekin.

[QUOTE="vieras";22727815]Mullekaan ei ole ok![/QUOTE]

Sama täällä! Edes joku pikkujuttu ilahduttaisi vaikka tiedän että ylimääräistä rahaa ei pahemmin tällä hetkellä ole...

Ihmettelin, että miten tämä joulun odotus ei tunnu yhtään niin stressaavalta kun yleensä... koska en osta lahjoja kenellekään. Helpotus. Mies ostin meille ilmalämpöpumpun, siinä lämmintä ja romanttista lahjaa molemmille :D. Mulle ei tällaiset niin merkkaa, enemmän olin iloinen kun se työmatkalta toi mulle hajuvettä, vaikka ei ollutkaan mikään kaupallinen juhlapäivä.

Ei ole ok, jos asiasa ei ole etukäteen sovittu. Loukkaantuisin, jos mieheni ei minua muistaisi vaikka minä olisin hänelle lahjan hankkinut. Minusta se olisi suorastaan törkeää välinpitämättömyyttä ja laiskuutta. Jos ei sen vertaa saa aikaiseksi, että käy vaikka jostain marketista ostamassa jonkin saippualahjapakkauksen tai edes joulukukan, niin jäisi kyllä minultakin seuraavana jouluna siivoukset, ruoanlaitot, kuusenkoristelut sun muut tekemättä. Sen verran pitää olla viitseliäisyyttä.

Oma mieheni osti aiemmin aina lahjan minulle, vaikka selvästi lahjojen ostaminen ei ole hänelle mieluista puuhaa, eikä hän oikein osaa ostaa sopivaa. En ole edes mitenkään vaikea lahjottava, mutta kun hän menee jotenkin lukkoon kun pitäisi miettiä jotain toiselle sopivaa. Päätimmekin sitten yhteisymmärryksessä muutama vuosi sitten, ettemme enää ostele toisillemme lahjoja. Saatamme yhdessä ostaa jotain isompaa, tarpeellista kotiimme, ikäänkuin joululahjana tosillemme.

Suosittelen ap, että sovit miehesi kanssa samalla lailla lahjattomuudesta, niin ei tarvitse pettyä ja loukkaantua kun mies ei ostakaan mitään.

[QUOTE="vieras";22727886]

Suosittelen ap, että sovit miehesi kanssa samalla lailla lahjattomuudesta, niin ei tarvitse pettyä ja loukkaantua kun mies ei ostakaan mitään.[/QUOTE]

No kun en ope pettynyt enkä loukkaantunut ilmeisesti vastoin yleistä odotusta :D
En kaipaa mitään lahjoja, minulle tulee joulufiilis siitä että saan katsoa kun perheeni availee hankkimiani tarkaaan mietittyjä lahjoja ja yhdessä ollaan ja syödään ja ulkoillaan :)
Minulla on kaikki mitä haluan ja tarvitsen ja rahaa hankkia jos jotain haluan. Mieheni muistaa minua arjessa paljon en tarvitse lahjoja sitä todistamaan että hän välittää.

emme ole vuosiin ostaneet lahjoja mieheni kanssa toisillemme . ei jouluna , isänpäivänä, äitienpäivänä , eikä syntymäpäivänä . meillä on joka vuosi jokin yhteinen unelma jonka toteutamme ja se kattaa kaikki lahjat . lapsille ja lapsenlapsille laitetaa paketteja .

emme ole vuosiin ostaneet lahjoja mieheni kanssa toisillemme . ei jouluna , isänpäivänä, äitienpäivänä , eikä syntymäpäivänä . meillä on joka vuosi jokin yhteinen unelma jonka toteutamme ja se kattaa kaikki lahjat . lapsille ja lapsenlapsille laitetaa paketteja .

On ihan ok :) Parina ekana yhteiselon jouluna ja synttärinä taisin lahjan saada, mutta sen jälkeen ei. Enkä kyllä miekään vastaavasti sit stressaa hänen lahjojensa kanssa. Ostetaan jos jotain tarttee, silloin kun tarttee - miettimistä ihan tarpeeks noiden muksujen (omien ja kummimuksujen) lahjoissa.

Kun eleltiin kaksistaan, emme ostaneet toisillemme lahjoja. Nyt kun on lapsi, ollaan ajateltu, että ihan lapsen vuoksi ostetaan myös aikuisille yksi tai kaksi pakettia per pää. Mä luulen että lapsi ihmettelisi, miksei isä ja äiti saakaan lahjoja - meillä ainakin on niin empaattinen neljävuotias, että toi vois olla jopa ahdistavaa lapsesta.

[QUOTE="Mitsi";22727846]Meillä ei ostella puolisoiden kesken lahjoja. Emme kumpikaan ole tavaran perään.[/QUOTE]

Mä tulen ihan mielettömän onnelliseksi mieluisasta tavarasta, mutta en silti tarvitse lahjomista.

Ei ostella koskaan toisillemme lahjoja. Ja ihan yhteisymmärryksessä näin ollaan sovittu. Jos jompi kumpi jonkun asian haluaa, niin voi sen ihan itse ostaa. Hyvin toimii!

Mies ei osta tänä jouluna mulle lahjaa ja se on täysin ok, koska itse sitä pyysin. Edellisvuosina en ole saanut mitään hyödyllistä joululahjaksi (miehellä on tyhmääkin tyhmempi periaate ettei koskaan osta lahjaksi sitä mitä joku toivoo) ja nyt päätin etten halua enää turhaa tavaraa pölyttymään kaapin pohjalle. Hälle kyllä ostin pienen lahjan koska tykkään ostella lahjoja ja tiedän että hän sitä tarvitsee ja tulee varmasti käyttöön. Mutta ei siis haittaa yhtään etten saa vastalahjaa. :)

Jotenkin kumma tilanne, että ap:n mies muistaa arkena, mutta ei sitten kuitenkaan jouluna, vaikka hän saa vaimoltaan lahjan. Itse olisin ainakin ihan nolona ja tulisi tunne, että on selitettävä jotain. Eikö miehesi sitten koskaan sano syytä, miksi hän ei ole mitään ostanut? Istuu siinä aukomassa lahjaansa ja myhäilee tyytyväisenä, vaikka itse ei ole vaimolleen mitään hankkinut. Jotenkin typerää...

Yhteistyössä