Onko täällä useamman lapsen perheitä jotka ovat köyhiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
voi kuule aika moni työssäkäväkään ei tarvitse autoa. kaikki alle 10km matkat voi pyöräilläkin.

Tämä menee jo yli alkuperäisen aiheen, mutta huomioi se että vaikka työmatka olisi alle 10 kilsaa, lapsi pitää viedä ensin hoitoon toiseen suuntaan jolloin matka pitenee. Ja toisekseen ainakaan meillä ei olisi varaa ilman omaa autoa käydä esim. isovanhemmilla enää. On nimittäin tilanteita jolloin oma auto tulee _halvemmaksi_ kuin julkiset. Mutta eiköhän sossun "köyhät" keksi vielä uudenkin syyn minkä takia työssäkäyvät eivät voi olla yhtä köyhiä kuin he, hekun eivät kerta kaikkiaan hyväksy sitä jostain syystä.

[QUOTE="tättärää";23056602]Köyhyys on enimmäkseen korvien välissä. Taloudellista niukkuuttaan päivittelemisen ja ainaisen valituksen sijaan voisi panostaa vaikka henkisen pääoman kasvattamiseen. Sama pätee hyvätuloisiinkin. Suomessa on vaikea olla todella köyhä, ellei itse ole tilannetta aiheuttanut tai ole todellinen väliinputoaja. Niin, ja itse olen ns. köyhä, laskujen jälkeen minulle ja kahdelle lapselleni jää noin 600 euroa elämiseen. Hyvin pärjätään, jää säästöönkin![/QUOTE]

no johan tuosta jääkin, mutta jos perheesä on 6 ja elää samalla summalla, voi ola vaikeaa saada säästöön mitään.

[QUOTE="vieras";23056634]Tämä menee jo yli alkuperäisen aiheen, mutta huomioi se että vaikka työmatka olisi alle 10 kilsaa, lapsi pitää viedä ensin hoitoon toiseen suuntaan jolloin matka pitenee. Ja toisekseen ainakaan meillä ei olisi varaa ilman omaa autoa käydä esim. isovanhemmilla enää. On nimittäin tilanteita jolloin oma auto tulee _halvemmaksi_ kuin julkiset. Mutta eiköhän sossun "köyhät" keksi vielä uudenkin syyn minkä takia työssäkäyvät eivät voi olla yhtä köyhiä kuin he, hekun eivät kerta kaikkiaan hyväksy sitä jostain syystä.[/QUOTE]

Jos mu työpaikka sijaitsee ale 15km päässä, pyöräilen kyllä töihin. huyötyliikuntaa parhaimmillaan.
ja minkä takia haukut kaikkia sossun asiakkaiksi, kun sieltä ei todellakan kaiki apua saa.
Sossussa voi myös työssäkäyvä käuydä, jos on pieni palkka.
ITse me maksetaan vuokrat ja mut niitä ei muut maksa, joten kyllä todellakin tiedän mitä meilä menee rahaa mihinkin. : nytkin on tässä kuussa makssettavaa sairaalalaskua, vuokra, mopovakuutus, akuankka,netti ja tytön koulukirjoja.
jossakin perheessä vaan halutaan liikkua ja mikä on paras tapa pitää itsensä kunnossa. h se päivittäinne hyötyliikunta.

Jos mu työpaikka sijaitsee ale 15km päässä, pyöräilen kyllä töihin. huyötyliikuntaa parhaimmillaan.
ja minkä takia haukut kaikkia sossun asiakkaiksi, kun sieltä ei todellakan kaiki apua saa.
Sossussa voi myös työssäkäyvä käuydä, jos on pieni palkka.
ITse me maksetaan vuokrat ja mut niitä ei muut maksa, joten kyllä todellakin tiedän mitä meilä menee rahaa mihinkin. : nytkin on tässä kuussa makssettavaa sairaalalaskua, vuokra, mopovakuutus, akuankka,netti ja tytön koulukirjoja.
jossakin perheessä vaan halutaan liikkua ja mikä on paras tapa pitää itsensä kunnossa. h se päivittäinne hyötyliikunta.

Pyöräilisit isovanhemmillekin 200 kilsan suuntaansa? Pyöräilisit kesken työpäivän 20 kilsaa n. 100 kilon painot mukanasi? Joo, niin varmaan :D Hemmetin typerää muuten maksaa 2000 euron tuloista vuokraa 1200 euroa...

[QUOTE="vieras";23056872]Pyöräilisit isovanhemmillekin 200 kilsan suuntaansa? Pyöräilisit kesken työpäivän 20 kilsaa n. 100 kilon painot mukanasi? Joo, niin varmaan :D Hemmetin typerää muuten maksaa 2000 euron tuloista vuokraa 1200 euroa...[/QUOTE]

vaikka meillä olis auto ei käytäsi anopilla useammin, ei haluta sinne tupakansavuun. ja meiltä heille on matkaa noin 12 km. mun isä asuu 800km päässä, joten hyvä jos kerran vuodessa nähdään. iellä kun ei voi yöpyä kun ei kaikki mahduta hänen asuntoonsa kerralla.

Tietenki jos on työ missä taritse autoa, mutt aika moni pystyisi pyöräilemään töihin, jos haluaisi.

ja typeräät ai ei, mutta kun sattumalta ei ole 5h +k asuntoja oikin vapaana ( jos on niin ovat sitten tuolla 25km ja pitäis ola auto, jolloin ei tule yhtään säästöä)
Pätkätöitä tekeville ei asumtolainaa myönnetä ja aina ei voi saada muita kun kaupungin vuokra-asuntoja. usein ylsityisetkin ovat tarkkoja siitä että pitää ola työpaika. rovaniemellä kun KAUPUNGIN asunnot ovat kalliimpia kuin yksityisten

Mä olen pitänyt meitä aina köyhinä, mutta ehkä ollaan vaan pienituloisia, kun ei ole jouduttu koskaan tt-tukeen turvautumaan. Iso perhe, mutta molemmat töissä, tulot yhteensä n.3100-3300/kk+lapsilisät. Lainaa on jouduttu ottamaan asuntoon, autoon, opintoihin jne. mutta osa on jo maksettu pois, lainakulut tällä hetkellä (sis.asuntolainan) n. 580 kk.

[QUOTE="inez";23057428]Mä olen pitänyt meitä aina köyhinä, mutta ehkä ollaan vaan pienituloisia, kun ei ole jouduttu koskaan tt-tukeen turvautumaan. Iso perhe, mutta molemmat töissä, tulot yhteensä n.3100-3300/kk+lapsilisät. Lainaa on jouduttu ottamaan asuntoon, autoon, opintoihin jne. mutta osa on jo maksettu pois, lainakulut tällä hetkellä (sis.asuntolainan) n. 580 kk.[/QUOTE]

Vai että köyhiä..meillä nettotulot 2000 euroa eikä todellakaan olla köyhiä, säästetäänkin...

Televisiosta nyt ylipäätään tulee sellaista kuonaa että ihmetyttää kuka sitä tv-lupaa enää pitää välttämättömänä menona. Sama pätee sanomalehteen, turhaa paperiroskaa siitä vain tulee. Netti sen sijaan on nykyaikana aika must kun kaikki pankki- yms. asiatkin ovat siirtyneet nettipohjaisiksi.

no johan tuosta jääkin, mutta jos perheesä on 6 ja elää samalla summalla, voi ola vaikeaa saada säästöön mitään.

No se on ihan totta, mutta silloin mennään jo todella pahasti alle toimeentulotukinormien. Mekin olisimme oikeutettuja jonkinlaiseen summaan toimeentulotukea, mutta en hae sitä koska pärjäämme mainiosti ilmankin. Lähinnä ärsyttää se, että suht hyvätuloisetkin jaksavat maukua rahan puutteesta kun kyse on vain oman talouden huonosta hallinnasta. Jos teidän perhe elää 600 eurolla kuukaudessa 6 ihmistä niin nostan todellakin hattua!

[QUOTE="vieras";23056607]saakos tiedustella mikä ala ja oletko jo ollut koulutusta vastaavassa työssä? ihmettelen miten saada jalka oven väliin... hohhoi.[/QUOTE]

En ole oikeastaan ollut koulutusta vastaavassa työssä, mut opiskeluaikana tein paljon erilaisia töitä. Valtiotieteellisestä valmistuin.

Yhteistyössä