Onko tämä enää normaalia? Tyttäreni kaverin yökyläilystä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tyttöni saa kerran kuussa ottaa kaverin yökylään meille. Yökylään tulee eräs tyttö, jolla on pikkuveli n. 2v. Yökylään tulevan tytön äiti soittaa minulle aina edellispäivänä ennen yökylää, että valitettavasti "Pinja" ei saa tulla yökylään, jos hänen pikkuveljensä ei pääse myös mukaan. No enhän minä enää viitsi kieltää, kun jo sovittiin että Pinja tulee yökylään ja tyttöni on odottanut tätä niin pitkään. Joudun siis aina suostumaan, että myös Pinjan veli tulee meille yökylään!!!! Ja hän on kaiketi vain 2v. joten eihän hänestä ole tytöille seuraa tai jos on niin hän vain häiritsee ja sotkee, joten minä joudun joka kerta hoitamaan tätä 2-vuotiasta, kun Pinja tulee yökylään!!!!!! Kaiketi tämä 2v. on kova yöheräilijä ja heräilee ja itkee yössä monta kertaa... Kaiken lisäksi me sovimme Pinjan äidin kanssa, että hän hakee lapsensa meiltä klo: 10.30 aamulla. Näin ei kuitenkaan lähes koskaan tapahdu vaan hän tulee vasta 12 aikoihin. Sanoo syyksi, että piti käydä kaupassa ja näin se onnistui paremmin, kun ei tarvinnut ottaa "kauhukakaraa" (hän kutsuu 2v. lasta kauhukakaraksi) mukaan.

Ei oo todellista! Laittaisinko seuraavan kerran esikoiseni mukaan nuo pikkuveljet (6v autisti ja juuri 3v täyttäneet)....saisin vähän omaa aikaa....oikeesti uskomatonta.

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;25166718:
Ei oo todellista! Laittaisinko seuraavan kerran esikoiseni mukaan nuo pikkuveljet (6v autisti ja juuri 3v täyttäneet)....saisin vähän omaa aikaa....oikeesti uskomatonta.

laita ihmeessä

Onko kyseessä jokin sukulaisenne? Minä en vieraalle 2 -vuotiasta lasta edes antaisi, saatikka hoitoon ottaisi!! Lapsen serkut ovat asia erikseen jos hoitoapua tarvitsevat. Mutta ottavat sitten meidänkin lapset vastavuoroisesti yökylään kun tarvetta on.

Alkuperäinen kirjoittaja tytönjapoikienmamma;25166718:

Niin, ja sanomattakin selvää, ettei ole tuo normaalia...

Mulle olisi ihan itsestäänselvyys että sanoisin ei kiitos. Pinja saa tulla, mutta 2 v pikkuveljen hoitajaksi en ala, kiitos ja hei. Saattaisin sanoa sen suht suoraan ja tiukkaan sävyyn, jos on pelko siitä ettei viesti muuten mene perille.

Se on sitten voi voi jos Pinjakaan ei pääse - kutsuttaisiin joku toinen kamu Pinjan tilalle.

äiti keksinyt 'hyvän' keinon vapaailtaan. Minkä ikäinen tyttösi on? Mä olisin katkassu tuon ekaan kertaan, mut ei vieläkään oo myöhäistä. Sano tytöllesi et tää kaveri voi jatkossa tulla vain ilman pikkuveljeään, eli sovit sen omasi kanssa ehdollisesti ja varmaan tämä kertoo viestin eteenpäin. Ja jos ja kun äiti taas soittaa, olet tiukkana ja sanot tuon mitä siitä veljestä kerroit ja ettet voi etkä halua ottaa häntä. Kun tyttösi tietää varauta tähän vaihtoehtoon, ei pettymys ole niin suuri ja pääset eroon hyväksikäytöstä.

Kylläpä jotkut kehtaa. En olis kans suostunut, kuulostaa kiristykseltä. Jos reilusti kysyis oisko 2-vuotiaankin mahdollista tulla niin voisin ehkä joskus (en joka kerta) ottaa hoitoon hänetkin.

Pinja ja tyttöni ovat 10v.

Höh. Tuon ikäiset (ikäinen) ei vielä osaa tuskin hoitaa 2vuotiasta, toisaalta eivät varmaan osaa leikkiä enää tuon ikäiselle sopivia leikkejäkään. Onko 2vuotias sitten sinun "niskoillasi" koko ajan, nukutukset, vaipanvaihdot? Sanoisin varmaan että ei kiitos tälle Pinjan äidille. Olette pyytäneet lapsen kylään yöksi seuraksi omalle tytöllenne, ette taaperoa sinun hoidettavaksesi.

En ottaisi missään tapauksessa noin pientä yökylään tyttöjen leikkejä (ja omia yöuniani) sotkemaan. Ystävällisesti, mutta tiukasti, sanoisin, että "voi harmi, kun Pinja ei pääse, toisen kerran sitten." Saattaisin jopa piruuttani ehdottaa, että "entäs jos "Jenni" tulisikin sitten teille yökylään, jos veli ei osaa ilman siskoaan olla?"

Hyväksikäyttöä, mielestäni, ja tosi törkeää sellaista :(

[QUOTE="Anne";25166953]Höh. Tuon ikäiset (ikäinen) ei vielä osaa tuskin hoitaa 2vuotiasta, toisaalta eivät varmaan osaa leikkiä enää tuon ikäiselle sopivia leikkejäkään. Onko 2vuotias sitten sinun "niskoillasi" koko ajan, nukutukset, vaipanvaihdot? Sanoisin varmaan että ei kiitos tälle Pinjan äidille. Olette pyytäneet lapsen kylään yöksi seuraksi omalle tytöllenne, ette taaperoa sinun hoidettavaksesi.[/QUOTE]

2v. on minun hoidettavani koko tämän ajan... En edes viitsi tyrkyttää häntä Pinjalle ja tyttärelleni, koska tiedän että Pinja tuli meille nimenomaa viettämään laatuaikaa kaverinsa kanssa ei pikkuveljeään vahtimaan. Minä nukutan 2-vuotiaan, syötän, leikitän ja ulkoilen hänen kanssaan... Nukutuskin kestää usein toista tuntia, kun vieraassa paikassa ei oikein meinaa uni tulla toiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja Alaston lohikäärme;25166975:
Voi elämä.
Ihan kun mun yks kaveri, jos niiden kohta 5-vuotias saa esim. synttärikutsun, niin sinne menee mukaan aina myös 2½-vuotias sisko. :headwall: Tai toisinpäin.

En vaan voi käsittää. Miksi oi miksi ihmiset on ääliöitä?

2v. on minun hoidettavani koko tämän ajan... En edes viitsi tyrkyttää häntä Pinjalle ja tyttärelleni, koska tiedän että Pinja tuli meille nimenomaa viettämään laatuaikaa kaverinsa kanssa ei pikkuveljeään vahtimaan. Minä nukutan 2-vuotiaan, syötän, leikitän ja ulkoilen hänen kanssaan... Nukutuskin kestää usein toista tuntia, kun vieraassa paikassa ei oikein meinaa uni tulla toiselle.

Minusta tuo olisi törkeää käytöstä vaikka lapsen äidille olisi ok että pieni taapero syö saarioisen pitsaa aamusta iltaa, tillottaa dvd:tä koko päivän ja nukahtaa kuin nuijan iskusta illalla ollessaan hoidossa. Ja ties vaikka hänelle olisikin ok. Varmaan onkin.
Mutta että ulkoilutat, hoidat koko ajan ja nukutuskin on vaikeaa. En jaksaisi jos en olisi itse halunnut ottaa hoitoon. Sanoisin Pinjan äidille, että jos ei voi tyttö tulla teille, niin jospa teidän tyttö menisi vuorostaan sinne.?

Yhteistyössä