onko tämä hyvä häämenu? lisäisitkö tähän jotain tai jättäisitkö jotain pois?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja helmiäinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja melle:
Iltamuonitus: häissä, joissa oltiin, niin oli just "yöpalana" pikkunakkeja, pikkulihapullia tms. Monellehan tulee naukkaillessa suolaisennälkä.. Ja musta konvehdit on ihan kiva juttu boolin kera, on sellaista "naposteluruokaa", mutta sipsit tosiaan jättäisin pois. Voisko ajatella esim. TSI-coctailpalapöytää. Tarjolle cocktailtikkuja, sitten esim. marinoitua fetaa, pikkulihapullia, pikkunakkeja, kurkunpaloja, minitomaatteja yms. miniä ja jokainen saisi muokata mieleisiään cocktailtikkuja? ;)

Luin moneen kertaan ja mietin, kenen miniä? Sulhasen vanhempien? Entäs vävy? SItten vasta tajusin, että piti jaksottaa teksti toisin: yms. miniä (pientä ), ja jokainen... Pilkku oikeassa paikassa olisi selventänyt asiaa ensi lukemalla. :ashamed:

Meillä on vajaan 3 viikon päästä häät. Ja tarjoillaan jotain tällästä:

Alkumaljat

maito
vesi
kotikalja
tumma leipä
vaalea leipä
margariini
juusto
paria salaattia
savukalaa
lihaa
lihapyöryköitä
ruskea kastike
keitetyt kasvikset
keitetyt perunat
kasvislaatikko
En muista tuliko muuta...Anoppi näistä enempi tietää

Kahvit ja muuta asiaan kuuluvat juomat
Hääkakku
keksit

Booli (alkoholiton myös)

Iltapalalle lihaa, yms. mitä ruualta jäänyt
sämpylöitä
Salaattia
Ja jotain? Mutta ei ihmeellisiä

Niin ja kaikki katsottu sillain, että gluteeniton, kasvissyöjä ja maidotonkin saa.

Oikein herkullinen tuo teidän lista. Mä jättäsin pois noita kahvitarjottavia. Esim. pullaa, keksiä ja kuivakakkua menee tosi vähän. Ja iltapalaan ei tarvitse kamalasti panostaa, jos porukka jo juo silloin. Tarpeeksi teidän listassa on ehdottomasti.

Mielestäni ruokapöydässä voi olla kyllä juustoa vaik 2 erilaista mut leikkeleen jättäsin pois. Ensinnäkin harva kaipaa ruan kanssa leikkelettä leivälle tai muutenkaan ja toiseksi jos on kova helle tai muuten kuuma juhlapaikka menevät tosi äkkiä huonon näköiseksi ja pahaksi. Ja jälkeenpäin sellanen läjä pöydässä lämminnytä kinkkua on paha käyttää mihinkään eli roskiin lentää. Ja minusta myös pulla ja/tai kuivakakku pois. Muuten oli hyvä! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Ooha:
Mun mielestä pitäis olla muutakin kun karjalanpaisti, jotain siivulihaa tai sitten lihapullia, itte laittasin molempia.
Ja ainakin yhden kalan lisää savukalaa ja vaikka jotain silliä.
Salattejan saa olla ainakin kahta jos ei kolmea.
Ja minä itse, mutta tämä on mun mielipide ja näin tein omissa häissä, lisäisin laatikoita, esim. peruna ja kasvis.

Kahvi pöytään ei paljon muuta tarvita kun kakkua.
Kuivakakut on aiva turhaa, koska on juuri syöty, ei montaa sorttia oteta.

Täysi peesaus tähän... lisää valinnan varaa ruokaan, ja pelkkä kakku riittää kahvin kanssa kun juuri on alle syöty. Boolin kanssa sitten jotain pientä suolaista naposteltavaa, silloin taas maistuu. Muuten oikein kivan tuntuinen menu. =)

Alkuperäinen kirjoittaja helmiäinen:
meille olisi tulossa tällainen kattaus:

alkumaljat, tavallinen + alkoholiton

PÄIVÄLLINEN:
karjalanpaisti
graavilohi
perunat
salaatit
vaalea leipä
tumma leipä
aito voi
juustoa, leikkelettä
maito
kotikalja
mehu
vesi

KAHVIT:
hääkakku
konvehteja
kuivakakkuja
piirakkaa
keksiä
pullaa
kahvi
tee
mehu

ILLANVIETETTÄ:
limpparia
boolia
olutta
teräviä
ruokaisaa salaattia
piirakoita
sipsiä
konvehteja

mitä tuohon siis itse lisäisit tai jättäisitkö jotain pois? miten te toteutitte häidenne ruokapuolen?

=) :flower:

Itse lisäisin jos lapsia tulee niin lihapullia tai jotain pientä mistä lapset tykkää.
kahvissa tein sellaisen huomion että pelkkä kakku ja keksit riitti.Jos olisi ollut pullaa sun muuta olisi jäänyt syömättä.
meillä oli yöpalana kinkkupiirakkaa ja salaattia ja ne oli kyllä tosi hyvä veto.hyvin monella oli jo illalla nälkä.

En tiedä joko olet perehtynyt hintoihin. Ne meillä ainakin vaikutti jonkun verran. Alkoholikin tulee aika kalliiksi isolle määrälle. Meillä on tuollanen melko arkinen lista. Porukka tulee kaukaa ja on tarjottava kunnon ruokaa. Kutsuttuja 200 plus 50 lasta.

Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Alkuperäinen kirjoittaja niih:
Karjalanpaistia en omissa häissäni tarjoaisi, on niin arkista ruokaa :)
Enkä lihapullia ja ruskeaa keastiketta..
Kirjoitushärö.. siis kastiketta

Musta toi karjalanpaisti on ihanaa perinteistä ruokaa.se on oikein ruokaisa ruoka jota itsekkin ekana mietin omiin häihini.
Meillä tuli kylläkin haudutettua vasikanpaistia ja kermakastiketta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja niih:
Karjalanpaistia en omissa häissäni tarjoaisi, on niin arkista ruokaa :)
Riippuu mihin tottunut... Mule se esim on ns parempaa pyhäruokaa. Ja perinneruuat mielestäni aina juhlavia!

Minäkin pidän pyhäruokana, siis ihan oikeata karjalanpaistia mitä hiljalleen haudutellaan kolmisen tuntia uunissa... nam :p Muutenkin olen sitä mieltä ettei ruoan tarvitse olla erikoista, kunhan on hyvää. Esim. lihapullat kun on hyviä, kelpaa juhliinkin, mutta einespullat ei. Kovin erikoiset ruokalajit ei välttämättä kaikille tee kauppaansa... ei kannata lähteä liian erikoista hakemaan, hyvät perusruoat kauniisti tarjottuna ajavat asiansa. =)

Muuten hyvä menu, mutta illaksi tarjolle myös siideriä kun on oluttakin. Tietysti, jos tiedätte ettei sitä kukaan juo, niin ei tarvi, mutta itselleni on häissä ollut ongelma kun vain olutta tarjolla ja itse en sitä pysty juomaan.

Minäkin ehdotan jotain kasvista pääruoalle, tai todellakin graavilohen tilalle savulohta. Itse en ole kasvissyöjä, mutten välitä graavilohesta enkä karjalanpaistista, ja olisi noloa lähteä pöytään vain perunoiden ja salaatin kanssa :ashamed: Tosin näinkin joutunut eräissä häissä tekemään, kun tarjolla ei ollut mitään kasvisvaihtoehtoa.

Hyvältä kuulostaa, ja makuasioistahan ei voi kiistellä...Itse olin viime kesänä häissä, joissa paistin ja pottujen lisäksi oli lihapullia ja kermaperunoita, ja vierailta oli tullut palautetta, että ihana kun sai kerrankin syödä mahat täyteen, kun oli vara valita mitä ottaa ja ottaako vaikka kaikkea. Lasten suursuosikit(ja minun myös)oli juuri nuo ihanat lihapullat ja vielä ihanammat kermaperunat. Savulohi teki myös hyvin kauppansa. Mutta sitten taas kahvipöydässä kuivakakut jäi melkeinpä koskemattomiksi(vaikka vieraita 100), koska vasta oli syöty mahat täyteen ruokaa. Täytekakku ja pikkuleivät meni kyllä kuumille kiville. Mutta kuten sanoin, yksi tykkää toisesta ja toinen toisesta. Toivon teille onnistunutta hääjuhlaa! :flower:

meillä on aikalailla suurinpiirtein samanlainen menu, boolia emme tarjoa vieraille, mutta tarjoamme 2 lasillista viiniä ruuan yhteydessä. hääpaikassamme on a-oikeudet niin jokainen vieras voi sitten illan kuluessa ostaa itselleen juotavaa mikäli mielii.
samoin kakun kanssa on vain keksiä ja konvehteja tarjolla.

jättäisin leikkeleet pois, koska ruokaa on noin paljon ja laidasta laitaan sortteja. Olisi juhlavampaakin... Kahvileipää todella on liikaa. Pullaa eivät jaksa syödä. Somaahan se tietysti on pullakranssi, jonka sisällä itsetehdyt pikkuleivät -- ei siis mitään kaupan keksejä!

Alkuperäinen kirjoittaja maria:
jättäisin leikkeleet pois, koska ruokaa on noin paljon ja laidasta laitaan sortteja. Olisi juhlavampaakin... Kahvileipää todella on liikaa. Pullaa eivät jaksa syödä. Somaahan se tietysti on pullakranssi, jonka sisällä itsetehdyt pikkuleivät -- ei siis mitään kaupan keksejä!

ap on vissiin jo häänsä juhlinut ja ruuat syönyt... :D

Illanviettoon lisäisin juomaksi vielä vettä ja kivennäisvettä. Jos on tanssia yms, tulee ihan vain jano ja itse en ainakaan janoon tykkää kitata jatkuvasti limsaa saati sitten alkoholia.

En tiedä oonko mä ainoa jkoka on tätä mieltä (en lukenut koko ketjua) mutta sipsit ehdottomasti pois!! muuten ihan ok, mutta karjalanpaisti... :X mutta jokainen tyylillään.

Alkuperäinen kirjoittaja Siljuska:
meillä on aikalailla suurinpiirtein samanlainen menu, boolia emme tarjoa vieraille, mutta tarjoamme 2 lasillista viiniä ruuan yhteydessä. hääpaikassamme on a-oikeudet niin jokainen vieras voi sitten illan kuluessa ostaa itselleen juotavaa mikäli mielii.

Must tää on jotenkin törkeetä! En tiedä miksi, mutta kyllä häissä pitää tarjota viinat (koska jokainen tuo teille kalliin lahjan) eikä käskeä ostamaan juotavansa jos jotain haluaa. ja kaksi lasia viiniä.. oisitte edes tuon laittaneet ilman määrä rajoituksia.

Alkuperäinen kirjoittaja minä vaan:
Alkuperäinen kirjoittaja Siljuska:

Must tää on jotenkin törkeetä! En tiedä miksi, mutta kyllä häissä pitää tarjota viinat (koska jokainen tuo teille kalliin lahjan) eikä käskeä ostamaan juotavansa jos jotain haluaa. ja kaksi lasia viiniä.. oisitte edes tuon laittaneet ilman määrä rajoituksia.

Se juo kuka haluaa...ja kuka haluaa niin maksaa. Entäs mummot,lapset , nuoret , "kuskit" sekä lukemattomat muut alkottomat.Mitenkäs heille "hyvitetään" tämä kallis häälahja? varmaan näille alkollisisillekin on samalla tavalla ilmaiseksi tarjolla limppaa,mehua ja vettä...se riittää ihan hyvin.

Eli tällä logiikalla, jos ei juo viinaa ei tarvitse tuoda kuin halpa lahja? Tää olikin ihan uusi sääntö.

Alkuperäinen kirjoittaja raskaana häihin:

Eli tällä logiikalla, jos ei juo viinaa ei tarvitse tuoda kuin halpa lahja? Tää olikin ihan uusi sääntö.

Niin just!! =) =D

Yhteistyössä