Onko tämä ihan tavallista? Lapsiperheet itsensä kylään kutsumisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tanja T
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tanja T

Vieras
Kuinka yleistä Hesassa on että kaverin äiti ehdottaa itse aktiivisesti että hänen lapsensa voisi tulla teille kylään leikkimään? Siis tarkoitan että kerta toisensa jälkeen lapsi käy kylässä ja aktiiviesesti lapsen äiti sitä ehdottaa. Mutta koskaan vastavierailu kutsu ei konkretisoidu.
Onko täällä Hesassa tapana, että itsensä voi kutsua kylään, mutta että kylään ei oman lapsen kavereita juurikaan kutsuta?
Onglemia tulee koska heidän lapsi on vielä se verran vastuuton, että häntä ei voi jättää ilman aikusista. Eli tarkoittaa että minun pitäisi olla vahtimassa häntä kotonani neljän seinän sisässä.
Oma lapsi ei enää tarvitse lapsenvahtia. Monta kertaa olen nyt joutunut kieltäytymään, kun on ollut jokin oma meno, jota en toisten lasten takia ole halunnut perua, kun itsellä ei enää oma lapsi rajoita omia menoja.

Anyone? Siis onko hesassa tapana noin?
Olisi hyvä tietää, että sitten itsekin voisin tehdä samoin, lähetellä vain viestejä silloin kun mulla on meno, että pääseekö lapset teille. Eikä tarvis koskaan kutsua ketään. Tähän asti oon ilmeisestikkii ihan uunosti kutsunut.

Kyllä noita on. Kannattaa vain kylmästi sanoa silloin kun ei sovi, eikä perua omia menoja. Voivat sitten kysellä muilta, aina ehkä jollekin sopii. Tosin tosi harva kauaa jaksaa olla ilmainen lapsenlikka.

Kyllä miellä on ollut vanha vuoroin vieraissa käydään. Ei tulisi mieleenkään ruveta vahtimaan aina toisen tenavia. Siis jos en ite ole kutsunut nimenomaan niitä kylään mulle sopivana aikana.

Kumma että akat ei kommentoi tätä aloitusta kiivaasti. Toihan on tosi törkeää, mutta suurin osa mammoista tekee noin. Ja siitä ne riidat sitten lähtee, kun joku ottaa lasta aina kun pyydetään ja lopulta kyllästyy ja kieltäyty niin sitten suututaan että miks meidän Jenna Jamina ei enää kelpaa kylään???!!#:(

En kyllä ole törmännyt tuollaiseen, onneksi. Itse voin pyytää lapsen kaveria meille joskus leikkimään, mutta omiani en kyllä kenellekään tyrkytä. Keväällä pyysin yhtä lapsen kaveria meille leikkimään ja otin mukaan päiväkodista ja heti kaverin äiti lupasi että mun poika voi myös tulla heille leikkimään ja piti myös lupauksensa.

Mulla on tuttava joka kertoo ihan suoraan että kun haluavat lähteä miehensä kanssa asioille niin pistävät lapset kavereiden luokse kylään. Kyse päiväkoti-ikäisistä. 4 ja 6 v. Eli lapset jotka tarvitsee hoitoa.

Miksi vitussa noi jotka niitä lapsiaan aina tyrkyttää toisilleen kylään ei koskaan tajua että muillaki on elämä, siis muutakin kun paapoa heidän kersojaan. Ajatteleeko ne että yrittää silti, vaikka todennäköistä on että muuta menoa on. Varsinkin jos sen tekee viime tingassa.
Ite oon saanut päivällä töihin viestejä joissa ehdotetaan että tänään tulis meidän marja teille leikkimään.