Ja narsistit vedetty mukaan keskusteluun. Meni siinä aika kauan ennen kuin ensimmäinen palstadiagnoosi pääsi jonkun näppikseltä.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ja narsistit vedetty mukaan keskusteluun. Meni siinä aika kauan ennen kuin ensimmäinen palstadiagnoosi pääsi jonkun näppikseltä.
Yksinkertaistaisin siis tämän ketjun tarkoitusta.
Kyseessä on siis tapaus, jossa sekä lapsi että muu perhe kokee joutuvansa "jännittämään" ja "olemaan varpaillaan" toistensa kohdatessa. Minä koen perheeni vanhemmat minua vähättelevinä (eivät kuuntele ja noudata toiveitani minuun kohdistuvissa asioissa), valehtelevina (pyrkivät tekemään mitä haluavat kiertotietä jos vastustan - esim. tulevat kanssani saunaan) ja koen, että en saa olla lapsen roolissa, vaan joudun olemaan heille se vahvempi olkapää.
Vanhempani taas kokevat, että provosoidun herkästi ja en sopeudu heidän "hyvää tarkoittaviin" sanoihin ja tekoihin ja että olen "liian kova" ja että "syyttelen" heitä, en ole tarpeeksi "rauhallinen ja yleisellä tasolla asioista puhuva, peruskohtelias ja tarpeeksi pinnallinen".
Ratkaisuja? (ei niitä diagnooseja)
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26462626:Miksi nuo vanhempiesi ja sisarustesi kokemukset ovat lainausmerkeissä?
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26462700:Sellainen mielikuva tulee, että te ette oikein kumpikaan osapuoli osaa kohdata toisianne, pelaatte ennakkomielikuvilla ja oletuksilla ja tulkinnoilla.
Sellaista tulee mieleen. Sen oikeudesta en sano mitään.
Miksi et voi vain ajatella, että perheesi on hyviä ihmisiä ja että tulet heidän kanssa toimeen. Miksi pitää selitellä, kuinka kamalia ja epäoikeuden mukaisia he ovat. Miksi toisista pitää aina muistella pahalla ja etsiä huonoja puolia. Miksi sinä olisit heitä parempi. Miksi kukaan jaksaisi sellaista ihmistä kovin pitkää, joka jatkuvasti etsii vikoja toisista ja yrittää saada oikeuksia itselleen.
Olen se eka vieras ja siis olen tietysti sitä mieltä, että vaikka sinulla asperger olisikin (ilmenee silloin tietysti muissakin jutuissa), niin ei se mitenkään oikeuta vanhempiasi käyttäytymään tuolla tavalla. Kyllä heillä siitä huolimatta voi olla aivan hirveästi kaikkia vikoja ja se, että sisaruksesi heitä sietävät, ei todellakaan tarkoita sitä, että sinussa olisi vikaa.nostan ketjua sen verran, että jos tämä ei ole aspergeria, niin onko ideoita, miten kummankin/toisen osapuolen tulee toimia? "löysätä pipoa"?
Vanhempani ja sisarukseni kysyvät tätä minulta usein juuri näillä sanoilla kuin kirjoitit. Hekin näkevät, että haluan lytätä heidät ja moittia heitä, nousta arvostelulla yläpuolelle.
Kyse on päinvastaisesta seurauksesta. Kun äiti vie rippilahjarahani kysymättä, en muista tulkinneeni asiaa niin, että äiti on huono ja surkea, vaan että minä olen niin huono lapsi, että äitini ei tunne halua kunnioittaa omaisuuttani, vaikka olisi voinut kysyä rahapulassaan lainaa esimerkiksi isältä. Hän ei varasta keneltäkään muultakaan, ei naapurilta eikä siskoiltaan. Hän varasti lapseltaan.
Perhedynamiikan seurauksena se olen minä joka tunnen itseni riittämättömäksi ja kelpaamattomaksi.
Kyllä pystyn teknisesti siihen että puhun säästä ja leipomisesta ja päivän uutisaiheista. Saman roolin voin ottaa päälle, kun juttelen bussissa ventovieraan kanssa. Eikö perheen tehtävä ole hieman laajempi?
Mikä sinua vaivaa?Minä minä minä.. Osaatko ajatella muita?