Onko tämä liian kuuma vauvalle joka syntyy kuun lopussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiru
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tiedä että onko liian kuuma. Voihan sitä rattaisiin laittaa vähemmän peittoja, jos tuota haluaa käyttää-illat on edelleen viileitä, loppukuustakin. Päivällä ja autoon varmasti kuuma!

Hmm... etsintä jatkunee :)
Hei toinen kysymys.. Olen nähnyt sellasia imetysliinoja naisilla. Sellasia mitkä on ns.kaulurityyppisiä/rengasmaisia..
Enkä löydä sitten mistään.. kätsympi olis kun joku harso edessä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Pieni kuitenkin tarttee lämmintä päälle, että voisin vaikka ostaakin. Mistäs sitä tietää kuin kylmä on. Kesäkuukin on vielä usein viileä.

Ja illat voi olla varsinkin vielä tosi kylmiä. Mä ostaisin ja möisin sitten vaikka jos ei tarvis.
Osta ap kahta kokoa niin saat syksyllekkin sit samallaisen puvun käyttöön ;)

Aivan ja eihän tuo sen paksummalta näytä kuin muutkaan vastaavat puvut vauvoille. Kangasta tuolla vaan on sisällä, eikä mikään villavuori.

Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Hei toinen kysymys.. Olen nähnyt sellasia imetysliinoja naisilla. Sellasia mitkä on ns.kaulurityyppisiä/rengasmaisia..

En ole moisesta kuullutkaan?
Imetyspaittaa olen käyttäny. Ja toppi paita yhdistelmää. Ja sit huivia tai harsoa lisäksi.

No voihan se olla liian kuuma, enkä maksaisi siis siitä paljoa jos jäisikin käyttämättä, mutta ite otan sairaalaan mukaan fleacehaalarin varmuuden vuoksi mukaan. JOS onkin kylmä ja sateine päivä. Koska ei sitä tästä suomen ilmastosta tiedä mitä tulee oleen... joten kyllä vähän lämpimämpään kannattaa varautua. :)

ja toi on oikeasti huono malli, toi että jalat on "kiinni" ja kangas on hankalasti puettavaa. Mulla oli tollainen ja jäi ihan kertaan/kahteen käyttö. Jotkut voi tykätätkin mutta PALJON ihanampia, ja käytännöllisempiäkin löytyy!!

Ostaisin sen verran ison, että menis vielä syksylläkin. :) 62 tai 68 (ota huomioon, että nuo ulkopuvut on usein aika reiluja kooltaan. Meillä 62 fleece meni niin pitkään, että ostin seuraavan vasta kokoa 74). Tosin jo 62 voi olla vastasyntyneelle iso.

Sitä ei tiiä, kuinka hukkaan menee. Jos on kylmä kesä, tommosella nukuttaa vaunuissa sadesäällä kummasti. :)

Alkuperäinen kirjoittaja 4 lapsen äiti:
ja toi on oikeasti huono malli, toi että jalat on "kiinni" ja kangas on hankalasti puettavaa. Mulla oli tollainen ja jäi ihan kertaan/kahteen käyttö. Jotkut voi tykätätkin mutta PALJON ihanampia, ja käytännöllisempiäkin löytyy!!

Mä tykkään kanssa enemmän semmosista, joissa voi alkuun kääntää jalat suppuun ja sit kun kasvaa, niin jättää auki. Pitkäikäisempiä. :)

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja 4 lapsen äiti:

Mä tykkään kanssa enemmän semmosista, joissa voi alkuun kääntää jalat suppuun ja sit kun kasvaa, niin jättää auki. Pitkäikäisempiä. :)

Joo, mä myös. Ja toi on siitäkin hankala puku ettei sitä voi pitää liian isona, kun ei saa hyvin jalkaosaa ja sitten se on hetkessä ihan liian pieni, eikä sitä voi pitää...

Riippuu ihan siitä, mitä tuo vuori on? Jos on pelkkää ohutta puuvillaa, niin ei edes välttämättä ole liian kuuma, ei vaan tartte sinne alle tumpata sitten montaa kerrosta.

H&M:n lähes vastaavassa ajattelin omani kuskata ainakin reissun sairaalasta kotiin.

Ja siitä ulkoilusta: Mä olen aina saanut ohjeen, että kesällä voi viedä samantien ulos, ei ole mitään viikkoja tai kaksia kun pitäisi nököttää torpassa sisällä. Ja kyllä touko-kesäkuun vaihde pitäis aika kesää jo olla, vaikka keleistähän se onkin kiinni...

Alkuperäinen kirjoittaja meah:
Riippuu ihan siitä, mitä tuo vuori on? Jos on pelkkää ohutta puuvillaa, niin ei edes välttämättä ole liian kuuma, ei vaan tartte sinne alle tumpata sitten montaa kerrosta.

H&M:n lähes vastaavassa ajattelin omani kuskata ainakin reissun sairaalasta kotiin.

Ja siitä ulkoilusta: Mä olen aina saanut ohjeen, että kesällä voi viedä samantien ulos, ei ole mitään viikkoja tai kaksia kun pitäisi nököttää torpassa sisällä. Ja kyllä touko-kesäkuun vaihde pitäis aika kesää jo olla, vaikka keleistähän se onkin kiinni...

Joo minäkin sain ohjeen että saa heti viedä ulos :)

Tarkoitatkohan Mammaliinan ihokontaktitoppia? Siis toppi, jonne vauva tulee sisälle? Niitä saa Mammaliinan sivuilta sähköpostilla tilaamalla, en osaa linkittää..

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Tarkoitatkohan Mammaliinan ihokontaktitoppia? Siis toppi, jonne vauva tulee sisälle? Niitä saa Mammaliinan sivuilta sähköpostilla tilaamalla, en osaa linkittää..

Ei kun olen nähny ikään ku ruokalappuja naisilla (siis kivan näkösiä ) joka sujautetaan kaulan ympäri..
Niinku liina missä on päälle reikä :D Kätsyn näköstä kun kiepauttaa..:)

Ei kun olen nähny ikään ku ruokalappuja naisilla (siis kivan näkösiä ) joka sujautetaan kaulan ympäri..

Ai, no se on minullekin jotain aivan uutta!

Riippuu ihan missä päin Suomea asut ja millainen kesä tulee. Asutaan Pohjois-pohjanmaalla ja saatiin pari vuotta sitten lapsi toukokuun lopulla. Vauvalla oli juuri tuollainen puku välillä kesällä käytössä. Ainoa ero oli, että jalat olivat avonaiset. Se kesä oli aika kolea, joten kyllä tuli tarpeeseen tuo puku. Ja kun oli tarpeeksi reilu niin meni vielä syksylläkin. Eli minä kyllä suosittelen ostamaan ainakin tuon tyyppisen :)

Meillä vauva syntyi kesäkuun alussa. Synnytyspäivä oli todella kuuma ja varauduin kevyisiin vaatteisiin. Kuitenkin lopulta ilma oli niin viileä, että tuon tyylinen puku piti laittaa päälle ja sitä tarvi melkein kesäkuun vauvalla. Ilmoista ei oikein tiedä ja ainakun luvattu on,että kylmä kesä tulisi.

Ei ole liian kuuma, uskoisin. Meillä nukkui toissapäivänä vauva vielä villa-asu, toppapuku ja makuupussi päällä vaunuissa eikä ollut hikinen kun otettiin sisälle.

Alkuperäinen kirjoittaja höppö:
no pientä et saa viedä ulos kahteen viikkoon (paitsi jos tietty on lämmintä) joten on valitettavasti liian kuuma. Kuitenkin kuun loppu on suomeksi kesäkuun alku jolloin tollanen on liian kuuma. Varmaan riittäisi ihan gollege asu...:)

Miksiköhän tähän vuodenaikaan ei saisi ulos viedä??

Siis täh?Niin minkä vuoksi.vauvahan se siinä syä eikä äiti,vai et äippä voi vedellä keittoa samalla sotkematta vauvaa?;)

No jos nää ilmat tämmösinä jatkuu, niin tuskin on liian kuuma, ainakaan aamu ulkoilulla, kuhan ei laita paljon sinne alle. Mut jos normaali kesäilma on (yli +15), niin sit on kyl kuuma...

Yhteistyössä