Onko tämä niin suuri ruokamäärä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syöppökö?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syöppökö?

Vieras
Olen 59 kg ja 164 cm, 19v, urheilen säännöllisesti, ja paljon. Kulutan pelkällä kävelyllä viikossa vähintään 2000 kcal, + kunnon liikunta 5-6 kertaaa viikossa, ja lihaskunto. Välillä on päiviä, jolloin tykkään syödä enemmän, kuten tänään. Suht uusi kämppikseni syö melko vähän, ja hän koko ajan ihmettelee kuinka mä voin syödä niin paljon. Mulla on ollut syömishäiriö niin ei tee ne kommentit hyvää ja yritän terveellä järjellä miettiä että syönköhän sitten ihan liikaa välillä, paino ei kyllä ainakaan nouse. :) Kävelyt on siis hyötyliikuntoja, normaalisti syön vähemmän mutta tänään oli tämmönen päivä.

Esim tänään
Kuppi kahvia kevytmaidolla, sitten
20 min kävely
CXWORX 30 min.
20 min kävely
Sitten: 2 dl kaurapuuroa, 100g raejuusto, 2 mandariinia, 5 pähkinää
25 min kävely
Kävelyä jonki verran
Lounas: fetasalaatti, ruisleipä margariinilla + juustolla + kurkulla
25 min kävely
Välipala: 2 omenaa, 2 mandariinia, 2 ruisleipää margariinilla + juustolla + kurkulla, kourallinen pähkinöitä
-
Pieni pipari, 1 valkosipulipatonki (88g), munakas: 100g pinaattia, 3 kananmunaa, 30g juustoraastetta, oliiviöljyssä paistettu, porkkanaraastetta (2 porkkanaa)
45 min. juoksu
Maitorahka, porkkana, n. 200g suklaata, mandariini
Ajattelin syödä vielä leivän tms :)

Ei mun mielestä mitenkään huolestuttavaa... vai? En syö näin joka päivä, mutta välillä tekee mieli syödä masu ihan täyteen, mitäs mieltä ootte?

Syömishäiriöiseltä kuulostaa tuollainen itsensä, syömistensä, liikkumisensa kontrollointi, sen tarkkailu, mitä muut kommentoivat, mandariinia, rahkaa, munaa, salaattia, raejuustoa, pähkinää, kurkkua..,grammojen ja kappaleiden tarkkailu, pähkinöiden laskeminen.

No söin aamulla viisi pähkinää, en laskenut vaan muistan että söin viisi. Pitäisikö sanoa "muutama", joka voi tarkoittaa mitä vaan? En grammoja tosiaan laske, vaan jos syön puolet 200g raejuustopakkauksesta niin siinä on 100g ilman laskemisia. Ja niin, pitää syödä terveellisesti että jaksaa liikkua. En ole merkkaillut ruokia ylös vaan muistan ne, pitäisikö teeskennellä että ei muista? :D Ei oo syyllinen olo syömisestä enkä laihduta. Kuulostaa aika vajaan ihmisen touhulta puhua jostakin mistä ei tiedä mitään ;) selvästikään.

Joo,epäterveeltä kuulostaa munkin mielestä toi syömisen ja liikkumisen tarkka laskeminen. Ja syömiset suklaata lukuunottamatta kuulostaa laihduttajan ruokavaliolta. Missä ns oikea ruoka (riisi/pasta/peruna tai muut*juurekset,liha/kana/kala/pavut)?

Mut itsehän kysyit mielipiteitä.

Sellasen kommentin haluaisin vielä lisätä,että vaikka syömistesi määrät muuten kuulostavat ihan kohtuullisilta,niin mun mielestä toi välipala on ISO. Tai ainakin mun välipaloihin verrattuna - itse syön yleensä n puolet tuosta tai vähemmän. Esim yksi omena,yksi mandariini TAI 1-2 voileipää.

Joo,epäterveeltä kuulostaa munkin mielestä toi syömisen ja liikkumisen tarkka laskeminen. Ja syömiset suklaata lukuunottamatta kuulostaa laihduttajan ruokavaliolta. Missä ns oikea ruoka (riisi/pasta/peruna tai muut*juurekset,liha/kana/kala/pavut)?

Mistä lähtien pasta, riisi ja peruna ovat olleet "oikeaa ruokaa"...syömisesi kuulostavat aika lailla samalta kuin omani enkä laihduta. Itse kyllä syön lihaa. Hedelmiä syöt aika paljon, niitä syön itse maksimissaan yhden per päivä.
Minusta syöt ihan hyvin, tosin proteiinin määrää voisi lisätä, jos liikut paljon.

Ihan normaalit syömiset on!!!! Enemmänkin vois syödä!! Taitaa kämppikselläs olla se syömishäiriö jos tuota pienemmät eväät.. Joillekkin se vaan on kauhistus et toiset oikeesti syö säännöllisesti useamman aterian päivässä niinku kuuluu...

Mut itsehän kysyit mielipiteitä.

Sellasen kommentin haluaisin vielä lisätä,että vaikka syömistesi määrät muuten kuulostavat ihan kohtuullisilta,niin mun mielestä toi välipala on ISO. Tai ainakin mun välipaloihin verrattuna - itse syön yleensä n puolet tuosta tai vähemmän. Esim yksi omena,yksi mandariini TAI 1-2 voileipää.

Samaan kiinnitin huomiota. Välipala tosiaan on valtava.
Leipää ap syö vähän joka välissä.

Ei ole lämmintä ruokaa. Mä en pärjäisi tuolla, työni on kuitenkin aika raskasta. Aloittajan ruoka on aika puputtamista, vähän sitä ja vähän tota ja sitten vielä lisää ja vielä vähän näin. Sitten uskotellaan itselle, että "on tullut syötyä paljon", vaikka ruokailu on päin vittua.

Viisi ateriaa päivässä, joista vähintään yksi on selkeästi lämmin ruoka. Sillä pääsee pitkälle.

Ei ole lämmintä ruokaa. Mä en pärjäisi tuolla, työni on kuitenkin aika raskasta. Aloittajan ruoka on aika puputtamista, vähän sitä ja vähän tota ja sitten vielä lisää ja vielä vähän näin. Sitten uskotellaan itselle, että "on tullut syötyä paljon", vaikka ruokailu on päin vittua.

Viisi ateriaa päivässä, joista vähintään yksi on selkeästi lämmin ruoka. Sillä pääsee pitkälle.

Munakas?

Mulla on myös menkat, joten sekin vaikuttaa tohon ruokamäärän. Leipää en syö joka päivä, oikeasti ja hedelmiäkin syön yleensä vain 1-2/pv. Mutta kuten sanoin, VÄLILLÄ on tämmösiä päiviä :) sanoin myös, et yleensä syön vähemmän. Ja yleensä teen itse ruoan, mut tänään satuin syömään muualla.

Tiedän että tuskin olette lääkäreitä, mutta jos joku tietäisi jotain. Parin päivän ajan mulle on välillä tullut semmonen outo tunnen oikeaan kylkeen. Vaikea selittää miltä se tuntuu, ei satu, tavallaan tuntuu kuin ihon sisään tai ulos virtaisi ilmaa hetken aikaa juuri siitä kyljen kohdalta. Outo tunne, kutittaa tavallaan ihon alla, välillä taas tuntuu semmonen paine syvemmällä. Verikokeet ja sydänjutut katsottu pari kk sitten (ihan vain varmuudeksi, kun käytin hetken aikaa yhtä lääkettä, en ole pitkään aikaan käyttänyt, ei siitä voi johtua.) ja ne siis oli ok. Olen nuori nainen ja normaalipainoinen, terveellinen ruokavalio, liikun, yms joten älkää säikäyttäkö syövällä, vaikkei se tietenkään ole mahdotonta. En tiedä viitsiikö lääkäriin tämmöisen "vaivan" takia mennä, mutta jos jollain olisi ideaa mihin voisi mahdollisesti liittyä/kokemuksia niin haluaisin kuulla. :)