Onko tämä nyt normaalia painonnousua raskaudesta vai mistä saattaisi johtua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "höh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"höh"

Vieras
Ensin ei paino noussut yhtään. Laski ehkä vähäsen/ pysyi aika samoissa. Nyt alkanut hurjaa vauhtia nousta vaikka en kyllä syö mitenkään älyttömästi ja töiden takia liikun tosi paljon. Viikolla 17 ja risat alkoi ja nyt 19+4 ja painoa tullut yhtäkkiä 4kiloa. Mistä ihmeestä saattaa johtua? Ja tosiaan kun ymmärtäisin jos söisin paljon mutta ihan tavallista ruokaa ja tavallisia määriä menee.

Niin, katsos, olet nyt raskaana. Painonnousu voi johtua esim. Nesteen kertymisestä. Kertaakaan raskaana ollessani nopeat muutokset painossa eivät ole millään lailla liittyneet syömisiini. Meni paino ylös- tai alaspäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tilaonnytnäin;28582844:
Niin, katsos, olet nyt raskaana. Painonnousu voi johtua esim. Nesteen kertymisestä. Kertaakaan raskaana ollessani nopeat muutokset painossa eivät ole millään lailla liittyneet syömisiini. Meni paino ylös- tai alaspäin.

Ei kai sitä sitten loppuraskautta koko ajan tule noin paljon? :o Arvelin vähän että olisi turvotusta kun olen niin paljon jaloillani ja kuumat kelit olleet mutta jotenkin tuntuu ihan kauhealta kun tulee noin paljon painoa ja noin äkkiä. :(

Mulla on tuossa kohtaa 12-20 viikkojen välissä aina tullut joku pyrähdyskausi että paino pomsahtanut sitten taas tasaantunut.

Toki mulla myös 2/4 raskauksita ollut lievää r.diabetestä, normaalit syömiset on ollu liikaa et tarkempaa on pitäny kattoo.

Voisko myös nää kuumat kelit jo aiheuttaa nesteen kertymistä? Muista juoda riittävästi.. :)

Mulle tuli ensimmäiset kolme kiloa jo ennen positiivista testiä, vaikka samanaikaisesti olin tiukalla 800 kcal/päivässä dieetillä. Kun hormonit heittelee ja nestetasapaino vaihtelee, tulos on ihan eri kuin ei-raskaana. Yhteensä tuli n. 15 kiloa raskauden aikana, jotka kaikki on jo aikoja sitten sulaneet.

Eipä tullu mullekaa kiloakaan ennen 20 viikkoa. Vaikka olen alipainonen. Sit 20-30 viikon väliin tuli muutama kilo ja lopussa ei taas mitään. Eli eiköhön toi ihan normaalia sullaki oo :)

Siis muutamalla kilolla tarkoitan, et lähes kaikki raskauskilot pamahti tossa välissä :) lopussa tuli enää hituja ja alkuun ei mitään. Yhteensä paino nous 8kg josta tosiaan suurin osa väliviikoilla.

Yhteistyössä