Onko tämä ongelmajuomista, vai pelkäänkö turhaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mehiläinen"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mehiläinen"

Vieras
Siis olen yksin asuva opiskelija jolla ei juurikaan ole vapaa-aikaa töiden ja opintojen takia. Mutta aina kun minulla on vapaata, edellisenä iltana minun on pakko juoda vähintään 3 siiderin verran, mieluiten ihan känniin asti. Näitä iltoja on kuussa noin 4 kpl luokkaa. Joskus saan kavereita mukaan ja juominen on sosiaalista, mutta viime aikoina vapaat on mennyt parin kaverin kanssa ristiin ja olenkin päätynyt yksin juomaan. Nytkin juon kossuvissyomenamehu juomaa kun tätä kirjoittelen.

Itselle tämä juominen ei ole ennen ollut ongelma, mutta aloin vaan miettimään asiaa kun juttelin yhden kaverin kanssa hänen miesystävänsä juomistottumuksista, ja kaverin mielestä se pari kertaa kuussa kun mies joi, oli jo liikaa, ja kaverini muutenkin ihmetteli miksi on aina pakko juoda kännit, eikä vaan nauttia...

Kavereille en ole kertonut yksin juomisestani, oikeastaan pitävät minua varmaan muuten kunnollisena ja jne. Koskaan en kuitekaan juo jos tiedän että seuraavana päivänä on menoa, tai lintsaa jotta saisin juoda. Kuitenkin juon aina kun siihen tulee mahdollisuus. Eli pitäisikö minun pitää "selviä" vapaa-iltoja ja jättää juominen pois?

sun on "pakko" juoda aina vapailla (eli aina tietyssä tilanteessa), juot yksin, salailet (?) juomistasi, ja mietit onko sulla ongelma.

noiden perusteella sanoisin, että on, ainakin jonkin asteinen.

Yhteistyössä