Onko tämä sinusta syy eroon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Lapsia 3, yhteiseloa takana useampia vuosia. Mies on aina tykännyt ottaa alkoa. Arkisin ei ota kun on töitä, mutta viikonloppuisin kyllä.. On itsekkin sanonut ettei pysty vähentämään. Kesälomilla ym saattaa ottaa viikollakkin. No, miehellä on aika huono viinapää ja saattaa nuokkua pöydän ääressä, nukahtaa siihen.. tätä sammumista tosin sattunut pari kertaa vaan mutta hänestä kyllä huomaa että kännissä on. Meistä on tämän takia tehty lastensuojeluilmoituksia. Minä olen kyllä aina kotona hoitamassa lapsia selvänä, mutta taas oli tehty lastensuojeluilmotus miehen juomisesta enkä jaksa tätä enää.... olen miettinyt että jos erotaan se rumba loppuu etteivät meillä ramppaa kokoajan. Mitä te muut tekisitte?

Lapsia 3, yhteiseloa takana useampia vuosia. Mies on aina tykännyt ottaa alkoa. Arkisin ei ota kun on töitä, mutta viikonloppuisin kyllä.. On itsekkin sanonut ettei pysty vähentämään. Kesälomilla ym saattaa ottaa viikollakkin. No, miehellä on aika huono viinapää ja saattaa nuokkua pöydän ääressä, nukahtaa siihen.. tätä sammumista tosin sattunut pari kertaa vaan mutta hänestä kyllä huomaa että kännissä on. Meistä on tämän takia tehty lastensuojeluilmoituksia. Minä olen kyllä aina kotona hoitamassa lapsia selvänä, mutta taas oli tehty lastensuojeluilmotus miehen juomisesta enkä jaksa tätä enää.... olen miettinyt että jos erotaan se rumba loppuu etteivät meillä ramppaa kokoajan. Mitä te muut tekisitte?
No jos susta tuntuu siltä, niin kyllä se on. Ehkä lapsillekaan ei oo kiva kasvaa kännisen isän kanssa. Ei toi teidän tilanne kyllä hyvältä ulkopuolisen korvaan kuulosta. Voimia.

Musta tuo olisi ollut ehdoton syy olla tekemättä kolmea lasta! Itsepä otit tuollaisen.

myönnän että olen ollut tyhmä ja sokea.. Aluksi en edes tajunnut kuinka paha ongelma on, ja mies on luvannut vähentää mutta ei ne kauaa ole kestänyt ne lupaukset. Mies osaa olla hyvä isä kuitenkin. Ja suuri ongelma on myös se, että riidellään sitten sen takia kun juo. Ehkä minussakin vikaa kun en voi hillitä itseäni ja olla motkottamatta ja lapset kuulee kun riitaa asiasta

No aivan ehdottomasti on pätevä syy eroon ja sinun TÄYTYY erota jos haluat olla vastuullinen ja hyvä äiti.
Ei ensi viikolla, ensi kuussa tai maanantaina vaan nyt.
Olisi pitänyt lopettaa jo aiemmin, miehelläsi selvästi on alkoholiongelma ja sinä olet sen edessä voimaton.
Sittenkun asutte erillänne ja lapset ovat turvassa, jos mies hankkii apua ja oikeasti muuttuu niin voittehan te tapailla erillänne asuessa.
Vasta sittenkun mies on osoittanut selkeästi muuttuneensa ja sitoutuneensa hoitoon, voitte harkita saman katon alle muuttamista.

Ehkä toi ei ole syy suoraan erota, mutta on ehdottomasti syy ottaa aikaa teille kahdelle ja keskustelulle. Älkää alkako riidellä kun on lapset paikalla. Se on lapsille ihan hirveää eikä johda mihinkään. Sun on laitettava lapset hoitoon ja teidän on puhuttava täysin avoimesti tilanteesta ja miten kumpikin kokee sen ja miten löydätte uuden suunnan yhteiselle elämälle. Jos mies löytäisi uuden tavan käsitellä asioista, stressiä yms ja rentoutua niin juomisen lopettaminen vois olla hänen elämänsä paras päätös.

No aivan ehdottomasti on pätevä syy eroon ja sinun TÄYTYY erota jos haluat olla vastuullinen ja hyvä äiti.
Ei ensi viikolla, ensi kuussa tai maanantaina vaan nyt.
Olisi pitänyt lopettaa jo aiemmin, miehelläsi selvästi on alkoholiongelma ja sinä olet sen edessä voimaton.
Sittenkun asutte erillänne ja lapset ovat turvassa, jos mies hankkii apua ja oikeasti muuttuu niin voittehan te tapailla erillänne asuessa.
Vasta sittenkun mies on osoittanut selkeästi muuttuneensa ja sitoutuneensa hoitoon, voitte harkita saman katon alle muuttamista.

Mutta olenko minä mikään sanomaan tai pyytämään muuttumaan, kun itsekkin kyllä tykkäään joskus alkoa ottaa? tosin en lasten nähden enkä haluaisikaan heidän nähden olla humalassa. Olen miettinyt, onko se liikaa vaadittu, jos pyydän että ei joisi niin nopeaa tahtia ja jois edes vasta kun lapset nukkuu.. En tiedä kai mä olen itsekkin jo sokaistunut tähän tilanteeseen, en tiedä.

Eikö sun miestä hätkähdytä lastensuojeluilmoitukset?

Millä perusteella ilmoitukset on ylipäätään tehty, jos kerran sinä, lasten äitinä olet selvinpäin ja huolehdit lapsista?

Oletko ehdottanut miehellesi antabuskapselia?
Oletteko keskustelleet asiasta neuvolassa?
Oletteko käyneet terapiassa?

Ehkä toi ei ole syy suoraan erota, mutta on ehdottomasti syy ottaa aikaa teille kahdelle ja keskustelulle. Älkää alkako riidellä kun on lapset paikalla. Se on lapsille ihan hirveää eikä johda mihinkään. Sun on laitettava lapset hoitoon ja teidän on puhuttava täysin avoimesti tilanteesta ja miten kumpikin kokee sen ja miten löydätte uuden suunnan yhteiselle elämälle. Jos mies löytäisi uuden tavan käsitellä asioista, stressiä yms ja rentoutua niin juomisen lopettaminen vois olla hänen elämänsä paras päätös.

Hän ei halua lopettaa kokonaan, on sen itsekkin sanonut. Hänestä hän on oikeutettu ottamaan muutama ja rentoutumaan raskaan työviikon jälkeen.. Olen ehdottanut että ei joisi joka vkl. vaan vaikka joka toinen, mutta ei hän ala kuulemma siihen. Ja se on aika koomista ja outoa, kun olen erosta puhunut ja sanonut että eihän hän edes saa lapsia vkl jos ei voi olla selvinpäin, kun ei voi niistä humalassa huolehtia, niin sanoo että sitten se olis pakko olla juomatta.. Miksei nyt voi jos sitten kerta voi olla juomatta koko vkl?? En itsekkään haluaisi lasten kuullen riidellä, mutta en vaan voi sille mitään etten osaa olla hiljaa asiasta ja mulla niin monesti tympäsee niin tulee sanottua ja riidaksi menee. Pitäisikö olla vaan hiljaa lasten takia?

Eikö sun miestä hätkähdytä lastensuojeluilmoitukset?

Millä perusteella ilmoitukset on ylipäätään tehty, jos kerran sinä, lasten äitinä olet selvinpäin ja huolehdit lapsista?

Oletko ehdottanut miehellesi antabuskapselia?
Oletteko keskustelleet asiasta neuvolassa?
Oletteko käyneet terapiassa?

En tiedä miksi ne on tehty vaikka minä huolehdin. Poika oli koulussa sanonut, että isä on juonut ja ollut humalassa ja minä olen asiasta suuttunut ym. ja koululta on tehty nyt lastensuojeluilmoitus. Yks naapuri on myös tehnyt, ja soskun on kuulemma pakko ne tarkistaa. Naapuri oli soskuun sanonut että miehellä alko ongelma.
Minua vaan pelottaa että jos erotaan, niin mies tekee itselleen jotain. Hänellä työstressiä ym. ei mies suostu kapseleihin kun haluaa ottaa välillä kuitenkin, eli joka vkl. Ei arkisin kuitenkaan. En ole uskaltanut puhua miehen alko ongelmasta kenellekkään kun pelkään että menetän lapset.. Olen yrittänyt jopa pitää miehen puolia kun pelkään lapsien menettämistä :(

Niin eli ottakaa nyt aikaa puhua onko huomiselle vaihtoehtoja vai ei. Pitää oppia muita tapoja rentoutua. Miettikää mikä se voisi olla. Yhteinen kävely perjantaina, pizzaa kynttilänvalossa ja sauna vaikka? Lapset useammin hoitoon ja teille kahdenkeskistä aikaa? Kaikki ovat hyviä vaihtoehtoja. Mun mielestä lasten ei pidä joutua kuuntelemaan riitelemistä ja aikuisten ongelmia.

En tiedä miksi ne on tehty vaikka minä huolehdin. Poika oli koulussa sanonut, että isä on juonut ja ollut humalassa ja minä olen asiasta suuttunut ym. ja koululta on tehty nyt lastensuojeluilmoitus. Yks naapuri on myös tehnyt, ja soskun on kuulemma pakko ne tarkistaa. Naapuri oli soskuun sanonut että miehellä alko ongelma.
Minua vaan pelottaa että jos erotaan, niin mies tekee itselleen jotain. Hänellä työstressiä ym. ei mies suostu kapseleihin kun haluaa ottaa välillä kuitenkin, eli joka vkl. Ei arkisin kuitenkaan. En ole uskaltanut puhua miehen alko ongelmasta kenellekkään kun pelkään että menetän lapset.. Olen yrittänyt jopa pitää miehen puolia kun pelkään lapsien menettämistä :(

Miksi ihmeessä sinä menettäisit lapsesi, jos miehellä on alkoholiongelma?
Oliskohan teidän syytä käydä keskustelemassa jonkinlaisessa parisuhdeterapiassa ja miettiä esim. antabuskapselia?

Miksi ihmeessä sinä menettäisit lapsesi, jos miehellä on alkoholiongelma?
Oliskohan teidän syytä käydä keskustelemassa jonkinlaisessa parisuhdeterapiassa ja miettiä esim. antabuskapselia?

Niinku sanoin, mies ei suostu mihinkään kapseleihin, ei ikinä. Siitä on joskus puhuttu ja haluaa kyllä ottaa eikä ikinä lopettaisi kokonaan. Niin en tiedä, voisihan terapia ehkä auttaa.

Miksi se että muut saisivat tietää miehen juomisesta johtaisi siihen että menetät lapset? Vai ajatteletko että lasu määräis ettei juoppo mies saa asua yhdessä lasten kanssa ja tästä seurais se että lapset otettais pois koska et suostu jättämään miestä?

Kuinka monesta perheestä tehtäisiinkään tuon perusteella lastensuojeluilmoituksia jos toinen vanhempi ottaa viikonloppuna alkoholia. Miehesi ei kuitenkaan ilmeisesti örvellä mitenkään ottaessaan tai ole väkivaltainen. Jotenkin outo syy pelkästään tuon takia tehdä ilmoitus mutta ehkä joku on jotenkin huolissaan.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Kuinka monesta perheestä tehtäisiinkään tuon perusteella lastensuojeluilmoituksia jos toinen vanhempi ottaa viikonloppuna alkoholia. Miehesi ei kuitenkaan ilmeisesti örvellä mitenkään ottaessaan tai ole väkivaltainen. Jotenkin outo syy pelkästään tuon takia tehdä ilmoitus mutta ehkä joku on jotenkin huolissaan.

Juu itsekkin ihmettelen miksi tehdään kun minä kuitenkin lapsista huolehdin. enkä jaksa tätä stressiä ja rumbaa... että joku käy meillä katsomassa miten eletään.

Ensinnakin, sinun on opittava itsehillintää. Älä koskaan aloita riitaa lasten nähden ja kuullen vaikka kuinka ärsyttäisi miehen juominen. Toisekseen, järjestä lapset hoitoon toviksi jotta saatte miehen kanssa rauhassa asiat puhua läpi.

Jos mies ei ole halukas rajoittamaan juomistaan, esim. aikoihin jolloin lapset ovat nukkumassa jo, niin silloin sinulla ei ole paljon muuta vaihtoehto kuin heittaa mies pihalle. Lasinen lapsuus on kamala kokemus ja jättää traumat loppuelämäksi.

Ensinnakin, sinun on opittava itsehillintää. Älä koskaan aloita riitaa lasten nähden ja kuullen vaikka kuinka ärsyttäisi miehen juominen. Toisekseen, järjestä lapset hoitoon toviksi jotta saatte miehen kanssa rauhassa asiat puhua läpi.

Jos mies ei ole halukas rajoittamaan juomistaan, esim. aikoihin jolloin lapset ovat nukkumassa jo, niin silloin sinulla ei ole paljon muuta vaihtoehto kuin heittaa mies pihalle. Lasinen lapsuus on kamala kokemus ja jättää traumat loppuelämäksi.

Mun mielestä on ihan tervettä, että lapset näkevät aikuisten joskus riitelevän ja sopivan. Erimielisyydet kuuluu elämään, eikä mun mielestä niitä tarvitse salata lapsilta. Tietysti on ongelmallista, jos riitely on jatkuvaa, väkivaltaista, solvaamista, haukkumista ja ilkeilyä, mutta sellainen normaaliin elämään kuuluuva erimilisyys on mun nähdäkseni ihan hyvä lastenkin nähdä.

Mun nähdäkseni on myös ihan ok, että vanhemmat voi käyttää kohtuullisesti alkoholia lastensakkin seurassa.
Toki en laske kohtuulliseksi sitä, että nuokutaan tai sammutaan pöytään tai örvelletään muuten.

Jollei kerran mies ole halukas mihinkään muutokset etkä sinä voi elää nykytilan kanssa eikä keskustelu onnistu ja tilanteesta aiheutuu alinomaan riitaa, niin silloin se varmaan on parasta erota. Varmaan se ongelma on ihan selkeä jos lastensuojeluakin on tarvittu ja päiväkoti-ikäiset ovat jo saaneet oppia että isä on taas viikonloppuna humalassa. Minäkin mietin että mitähän lastensuojelu on todennut otettuaan yhteyttä.

Kuinka "näkyvää" tuo tilanne on sitten lapsille? siis että näkeekö lapset selkeästi joka viikonloppu hänet humalassa, höpöttääkö lapsille tms.. ?

Entäs naapuri, kuinka hän tietää alko-ongelmasta? pyöriikö miehesi humalassa pihallanne vai.. ?

Soskusta ovat vaan sanoneet että heillä pakko tarkistaa ilmoitukset ja alko ongelma on vakava ongelma. Tekivät selvityksen ja kaikki ok, käynnit loppu. Mutta en tiedä mitä nyt sanovat kun uus ilmoitus koululta mennyt sinne. No tämä naapuri on vaan semmoinen kyttä, on kai nähnyt miehen tupakalla etupihalla humalassa tms. itse asiassa en tiedä mistä naapuri tietää :D

Yhteistyössä