Onko tämä teistä kummallista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 11:47 vieras harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 11:40 HelmenTyttö kirjoitti:
Oudoltahan tuo salailu kuullostaa. Oisko miehes voinu laskea keskiverto kuukausitulot siihen, vai saako joka kuukausi tietyn kiinteän summan? Tai jospa hän arveli jättää vähän pelivaraa ettei tuu liian tiukaksi budjettia vedettyä?

1500 ? tulee siitä kun laskee tuntipalkan*tunnit kuukaudessa. Mutta kun mies tekee aina pidempää päivää ja lisäksi hän saa yölisää sekä sunnuntailta tuplapalkan, silloin kun on töissä.
Ja sille ketä epäili prvovoksi niin, ei ole, vaikka niin haluaisinkin. :(

No toihan kuullostaa järkeenkäyvältä eli siis ottaa lainalaskelmiin tuloina huomioon vain se perustulo, noi muut kun ei ole mitenkään varmoja. Aina ei välttämättä ole mahdollisuus tehdä niitä pidempiä päiviä. Ja mukavahan on kun ei laske budjettia liian tiukaksi.

Ei mekään lainalaskelmissa otettu huomioon miehen matkakorvauksia ja päivärahoja vaikka tieto on että matkapäiviä tulee n. 100/vuosi.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 12:02 haaskalintu kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 11:47 vieras harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 11:40 HelmenTyttö kirjoitti:
Oudoltahan tuo salailu kuullostaa. Oisko miehes voinu laskea keskiverto kuukausitulot siihen, vai saako joka kuukausi tietyn kiinteän summan? Tai jospa hän arveli jättää vähän pelivaraa ettei tuu liian tiukaksi budjettia vedettyä?

1500 ? tulee siitä kun laskee tuntipalkan*tunnit kuukaudessa. Mutta kun mies tekee aina pidempää päivää ja lisäksi hän saa yölisää sekä sunnuntailta tuplapalkan, silloin kun on töissä.
Ja sille ketä epäili prvovoksi niin, ei ole, vaikka niin haluaisinkin. :(

No toihan kuullostaa järkeenkäyvältä eli siis ottaa lainalaskelmiin tuloina huomioon vain se perustulo, noi muut kun ei ole mitenkään varmoja. Aina ei välttämättä ole mahdollisuus tehdä niitä pidempiä päiviä. Ja mukavahan on kun ei laske budjettia liian tiukaksi.

Ei mekään lainalaskelmissa otettu huomioon miehen matkakorvauksia ja päivärahoja vaikka tieto on että matkapäiviä tulee n. 100/vuosi.

Näin juuri. Mekin laitettiin lainalaskelmiin vain perustulo, niin tulee laina maksettua silloinkin, jos ei ylityö- tms. korvauksia olekaan.

Hm. Kyllähän monikin voi tulonsa arvioida tuollaiseen todellisuutta pienemmiksi. Esim jo ehdotettu seikka, ettei sitten vetäisi lainaa liian tiukaksi jos tuo 1500 on se "varma" tulo kuukausittain, (Eihän oikeasti voi laskea ylityötulojen varaan), olis ihan hyvä selitys. Mutta tuo, että salailee palkkanauhojaan, kuulostaa vähän oudolta. Meillä mies suorastaan niuho noiden kirjeiden ja laskujen avaamisten yms suhteen. En ikinä uskaltaisi mennä niitä itsenäisesti aukomaan. Ja hänenkin on vaikea minulle lähetetettyjä kuoria avata, vaikka olen monesti sanonut että availee vain, minua ei vaivaa pätkääkään. Mutta tulojaan hänkään ei ole koskaan salaillut mitenkään. Täytyyhän minun perheen toisena vastuullisena aikuisena tietää taloudelliset tosiseikat, ei siinä sen kummempaa mystiikkaa tarvita. Voisitkohan ottaa selvää kuinka paljon hänen alallaan miehet yleensä ansaitsevat? Ja kysyä sitten sen pohjalta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 11:45 Soluttautuja kirjoitti:
Meillä suurinpiirtein sama tilanne. Ollaan oltu yhdessä 12 vuotta, molemmilla on omat tilit, joihin toisella ei ole käyttöoikeutta. Tiedän kyllä miehen palkan 100-200 euron tarkkuudella, eikä se sen tarkemmin minua kiinnostakaan. Kertaakaan ei olla tämän 12 vuoden aikana rahasta riidelty =)
Meillä myös suurinpiirtein näin.Olimme jo suht iällä kun muutettiin yhteen,kumpikin tottunu toimimaan omien rahojensa kanssa jne. En edes koe et haluisin yhteistä tiliä. Miksi se pitäs olla?? Eipä tule sanomista siitä mita hankitaan.Tiedän miehen tulot ja menot tarkkaan koska olen meidän talon kirjanpitäjä arkistoija ja nettipankin käyttäjä. Tiedän siis myös miehen pankitunnukset ym mut sekään ei ole koskaan tuottanut ongelmia. Päinvastoin tulee laskut maksettua ajallaan :whistle:

Uusimmat

Yhteistyössä