Onko tämä työhakemus ihan surkea? Mitä muuttaisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kannattaako laittaa cv:hen ylimmäiseksi tuo kaupallinen koulutus, vaikka periaatteessa siinä pitäisi olla se viimeisin koulutus ensin? Se on kuitenkin tuo kampaaja eli eikö olisi tätä työpaikkaa hakiessa parempi laittaa se kaupallinen puoli eka?

Näin ilmoituksen (missä?) teillä avoinna olevasta työpaikasta. Etsitte ennakkoluulotonta, innokasta ja tuloshakuista myyjää, joka kykenee itseohjautuvaan, aktiiviseen ja oma-aloitteiseen myyntityöskentelyyn. Olen juuri etsimänne kaltainen henkilö. Tarjoamanne työtehtävä vaikuttaa kiinnostavalta ja sopivan haastavalta minulle.

Minulla on kaupallinen koulutus. Viimeksi olen tehnyt töitä parturi-kampaajana omalla toiminimelläni vuokratuolilla. (Mitä muuta kyseisen työpaikan kannalta sopivaa työtä olet tehnyt?) Myynti- ja markkinointipuolen tehtävät ovat kiinnostaneet minua kuitenkin aina.

Aiemmissa työpaikoissa sekä tietysti yrittäjänä olen tottunut tekemään itsenäistä työtä, jossa kannan vastuun tekemästäni työstä. Olen avoin, sosiaalinen, tehokas ja asioiden organisointi käy minulta luonnostaan. Suullinen ja kirjallinen ilmaisu ovat vahvoja puoliani. Työ ei ole minulle vain pakollinen rutiini, vaan haluan työltäni enemmän. Haluan haasteita, kehittää itseäni ja oppia uusia asioita sekä sitoutua tekemääni työhön.

Uskon, että tarjoamanne työpaikka sopii minulle ja toivon saavani tilaisuuden keskustella työpaikasta kanssanne henkilökohtaisesti.

Pois tuo viimeinen "tarjoamanne työpaikka sopii minulle" ja tilalle "sovin tarjoamaanne työpaikkaan" :) Muuten vaikutti ihan hyvältä paitsi että häiritsi tuo toisto "haluan työltä enemmän ja annan itse enemmän", ehkä tyyliin "haluan työltä enemmän ja olen valmis antamaan kaikkeni" tai jotain sinne päin.

Minun mielestäni hakemuksessasi tökkii äidinkieli. Itseäni ainakin häiritsee lauseet joissa toistetaan samantyylisiä sanoja. Pahin on heti tuossa alussa tuo kiinnostukseni - kiinnostavalta...:/

Muuten ok, perushakemus.

[QUOTE="alkup";23099808]No minusta tuo lause ei silti ole mitenkään negatiivinen... no mietin asiaa.[/QUOTE]

"Toivon työltäni haasteita ja mahdollisuutta kehittää itseäni oppimalla uusia asioita. Olen avoin, sosiaalinen, tehokas ja asioiden organisointi käy minulta luonnostaan. "

Tuota sitoutumusta työhön miettisin vielä hetken. Mitä se sinulle itsellesi tarkoittaa? Mitä sitoutumisesi tarkoittaa työnantajalle? Sitä, että pystyt joustamaan työajoissa, ottamaan töitä kotiin vai mitä? Jos olet joustava, mainitse se.

[QUOTE="vierailija";23099724]Heipä hei,

mutta minäkään en lukisi työnantajana alkukappaletta pidemmälle. Tässäpä joitain silmätikkuja.

Tarjoamanne työ _vaikuttaa_ kiinnostavalta (mitä se ON, ei miltä se sinun mielestäsi vaikuttaa...)
Työkokemusta ei juuri tämän tyyppisestä työstä ole. (Kokonaan pois, korosta vahvuuksia)
Uskon olevani juuri sellainen (USKO ei vaan riitä, vaan pitää olla)
päästä kokeilemaan siipiäni (= mälläämään yrityksen rahoilla? :O)
En asennoidu työntekoon niin, että se olisi vain pakollinen rutiini päivässä (no et tietenkään, kuka asennoituisi?)
Uskon, että tarjoamanne työpaikka sopii minulle (USKO ei edelleenkään riitä....)

Se kaupallinen koulutus ON kova juttu, ei mikään "minulla on myös...". Minulla on kaupallisen alan koulutus, ja---"

Itseohjautuva = oma-aloitteinen. Jätä toinen pois.[/QUOTE]

Miten voisi muka sanoa, että työ ON kiinnostava ja itse ON tietynlainen työssä, koska ei ole mitään kokemusta juuri tästä nimenomaisesta työstä. Mun mielestä on liioittelua väittää, että työ ON kiinnostava vaan ihan oikein ilmaista että työ VAIKUTTAA kiinnostavalta.

Mun mielestä sulla on kaks vähän nurinperin ilmaistua asiaa tossa hakemuksessa.

"Etsitte ennakkoluulotonta, innokasta ja tuloshakuista myyjää, joka kykenee itseohjautuvaan, aktiiviseen ja oma-aloitteiseen myyntityöskentelyyn. Olen juuri tälläinen. "

Tää kuulostaa musta tätä että sä luit noi ominaisuudet niiden työpaikkailmoituksesta, ja toteat että joo, just mä. Käännä noi asiat mielummin omaksi oivallukseksesi kirjoittamalla se muotoon:
"Olen ennakkoluuloton, innokas ja tuloshakuinen työntekijä, joka kykenee aktiiviseen, oma-aloiteiseen ja yhteistyökykyiseen myyntityöskentelyyn." Ja mun mielestä perään voit vielä mainita sen kaupallisen koulutuksesi.

Toinen nurinkurinen kohta on:
"En asennoidu työntekoon niin, että se olisi vain pakollinen rutiini päivässä vaan haluan työltä enemmän ja haluan itse antaa sille enemmän ja sitoutua tekemääni työhön. Haluan haasteita sekä kehittää itseäni ja oppia uusia asioita."
Kirjoita sekin samaan tapaan toisinpäin: "Etsin työtä johon voin sitoutua. Haluan työstäni enemmän kuin pelkän rutiinin, haluan antaa täyden panokseni joka päivä, ja saada ilon ja onnistumisen tunteita oppiessani uusia asioita ja kehittyessäni työssäni."

Huomasin myös ettei hakemuksessasi mainita missään kohtaa minkä ikäinen olet? Mielestäni se kannattaisi ujuttaa johonkin väliin. :)

[QUOTE="ulla";23099862]Näin ilmoituksen (missä?) teillä avoinna olevasta työpaikasta. Etsitte ennakkoluulotonta, innokasta ja tuloshakuista myyjää, joka kykenee itseohjautuvaan, aktiiviseen ja oma-aloitteiseen myyntityöskentelyyn. Olen juuri etsimänne kaltainen henkilö. Tarjoamanne työtehtävä vaikuttaa kiinnostavalta ja sopivan haastavalta minulle.

Minulla on kaupallinen koulutus. Viimeksi olen tehnyt töitä parturi-kampaajana omalla toiminimelläni vuokratuolilla. (Mitä muuta kyseisen työpaikan kannalta sopivaa työtä olet tehnyt?) Myynti- ja markkinointipuolen tehtävät ovat kiinnostaneet minua kuitenkin aina.

Aiemmissa työpaikoissa sekä tietysti yrittäjänä olen tottunut tekemään itsenäistä työtä, jossa kannan vastuun tekemästäni työstä. Olen avoin, sosiaalinen, tehokas ja asioiden organisointi käy minulta luonnostaan. Suullinen ja kirjallinen ilmaisu ovat vahvoja puoliani. Työ ei ole minulle vain pakollinen rutiini, vaan haluan työltäni enemmän. Haluan haasteita, kehittää itseäni ja oppia uusia asioita sekä sitoutua tekemääni työhön.

Uskon, että tarjoamanne työpaikka sopii minulle ja toivon saavani tilaisuuden keskustella työpaikasta kanssanne henkilökohtaisesti.[/QUOTE]

Tää on kaikenkaikkiaan parempi kuin alkuperäinen.

Mun mielestä sulla on kaks vähän nurinperin ilmaistua asiaa tossa hakemuksessa.

"Etsitte ennakkoluulotonta, innokasta ja tuloshakuista myyjää, joka kykenee itseohjautuvaan, aktiiviseen ja oma-aloitteiseen myyntityöskentelyyn. Olen juuri tälläinen. "

Tää kuulostaa musta tätä että sä luit noi ominaisuudet niiden työpaikkailmoituksesta, ja toteat että joo, just mä. Käännä noi asiat mielummin omaksi oivallukseksesi kirjoittamalla se muotoon:
"Olen ennakkoluuloton, innokas ja tuloshakuinen työntekijä, joka kykenee aktiiviseen, oma-aloiteiseen ja yhteistyökykyiseen myyntityöskentelyyn." Ja mun mielestä perään voit vielä mainita sen kaupallisen koulutuksesi.

Toinen nurinkurinen kohta on:
"En asennoidu työntekoon niin, että se olisi vain pakollinen rutiini päivässä vaan haluan työltä enemmän ja haluan itse antaa sille enemmän ja sitoutua tekemääni työhön. Haluan haasteita sekä kehittää itseäni ja oppia uusia asioita."
Kirjoita sekin samaan tapaan toisinpäin: "Etsin työtä johon voin sitoutua. Haluan työstäni enemmän kuin pelkän rutiinin, haluan antaa täyden panokseni joka päivä, ja saada ilon ja onnistumisen tunteita oppiessani uusia asioita ja kehittyessäni työssäni."

Huomasin myös ettei hakemuksessasi mainita missään kohtaa minkä ikäinen olet? Mielestäni se kannattaisi ujuttaa johonkin väliin. :)

Pitääkö ikä mainita, kun se näkyy cv:stä?

Ajattele koko asiaa niin, että hakemuksesi on yksi parinsadan joukossa. Rekrytoijan ei ole mikään pakko lukea hakemustasi edes loppuun asti saati sitten lukea CV:täsi. Hakemuksesi tulee olla sellainen, että rekrytoijan mielenkiinto sinuun sopivana työntekijä ei hetkeksikään hakemustasi lukiessaan herpaannu. Viimeisen lauseen jälkeen rekrytoijalla pitää olla edelleen positiivinen mielikuva sinusta firman uutena työntekijänä, jolloin hän haluaa katsoa myös CV:si.

Minä en mainitsisi hakemuksessa.
Rekrytoijalla on varmasti mielikuva, millainen haettavan henkilön pitäisi olla. Tarkoitus ei ole, että rekrytoija lukee hakemusta ja välillä etsii oleellisia tietoja CV:stä. Olen joutunut tekemään tätäkin ja minusta se on iso miinus, jos pitää plarata useampaa paperia löytääkseen haluamansa tiedot. Hakemuksessa on hyvä ilmetä oleelliset asiat ja CV on ikäänkuin "todiste" hakijan hakemuksessaan itsestään kertomille asioille.

[QUOTE="ulla";23099862]Näin ilmoituksen (missä?) teillä avoinna olevasta työpaikasta. Etsitte ennakkoluulotonta, innokasta ja tuloshakuista myyjää, joka kykenee itseohjautuvaan, aktiiviseen ja oma-aloitteiseen myyntityöskentelyyn. Olen juuri etsimänne kaltainen henkilö. Tarjoamanne työtehtävä vaikuttaa kiinnostavalta ja sopivan haastavalta minulle.

Uskon, että tarjoamanne työpaikka sopii minulle ja toivon saavani tilaisuuden keskustella työpaikasta kanssanne henkilökohtaisesti.[/QUOTE]

Tässä sulle parempi!

[QUOTE="alkup";23100122]

Katson pieneksi edukseni sen, että firman omistaja tuntee minut.[/QUOTE]
Tuo lisää merkittävästi mahdollisuuksiasi. Tsemppiä työnhakuun!

Ullan ehdotusta kannatan minäkin. Ei ole viisasta heti ensimmäisessä kappaleessa mainostaa alan työkokemuksen puutetta. Kun voi tyssätä hakemuksen lukeminen jo siihen...

Kieli olisi ok, jos ei mainitsisi vahvuudekseen kirjallista ilmaisua. Mutta kun sen mainitsee, kielen täytyisi olla kyllä vähän parempaa. Ei saisi olla esim. tällaisia rakenteita: "Haluan haasteita sekä kehittää itseäni ja oppia uusia asioita." En muista mikä tämän kieliopillinen termi on, mutta tuo haluta-verbi ei saisi samassa virkkeessä viitata sekä substantiiviin että verbiin. Pitäisi muotoilla jotenkin toisin, tyyliin "Toivon työltäni haasteita ja haluan kehittää itseäni sekä oppia uusia asioita." Tuo esimerkki ei ollut mikään paras vaihtoehto, mutta tajuat varmaan mitä tarkoitan.

No nyt on väännetty ja käännetty ja olen kyllä sitä mieltä, että asiasta on tietysti jokaisella oma näkemyksensä, mutta tältä tämä nyt näyttää:

Näin ilmoituksen teillä avoinna olevasta työpaikasta ja se herätti mielenkiintoni, koska tarjoamanne työ on kiinnostava ja sopivan haastava. Olen 31 vuotias, ennakkoluuloton, innokas ja tuloshakuinen työntekijä, joka kykenee aktiiviseen, oma-aloitteiseen ja yhteistyökykyiseen myyntityöskentelyyn.

Minulla on kaupallinen koulutus. Viimeksi olen tehnyt töitä parturi-kampaajana omalla toiminimelläni vuokratuolilla. Myynti- ja markkinointipuolen tehtävät ovat kiinnostaneet minua kuitenkin aina.

Sovin tarjoamaanne työpaikkaan ja toivon saavani tilaisuuden keskustella kanssanne henkilökohtaisesti.

--

Laitanko tuohon tosiaan perään, että näin Työ- ja elinkeinohallinnon sivuilla ilmoituksen? Mielestäni tuo ei ole edes ollut missään muualle eli esim. lehdissä.

ei millään pahalla, mutta oletteko miettineet näitä ceevee ja työhakemus-juttujanne tänne laittaessanne, että mahdollisesti hakemuksen käsittelijä saattaa myös lukea näitä palstoja, eipä anna kovin hyvää kuvaa hakijasta kun kyselee neuvoja netistä.

[QUOTE="hmmm";23100240]ei millään pahalla, mutta oletteko miettineet näitä ceevee ja työhakemus-juttujanne tänne laittaessanne, että mahdollisesti hakemuksen käsittelijä saattaa myös lukea näitä palstoja, eipä anna kovin hyvää kuvaa hakijasta kun kyselee neuvoja netistä.[/QUOTE]

Mietin kyllä ja totesin, että jos se siihen kaatuu niin en voi asialle mitään. Mielestäni neuvoa saa kysyä. Tyhmä on se, joka ei kysy. Ja jos nyt tosiaan niin vinha tuuri käy, että juuri se henkilö näkee tuon ja kokee sen huonoksi niin kökkö säkä. :)

Yhteistyössä