Onko tämä tyttöjen vai poikien värinen juttu?

Heili Karjalasta

Aktiivinen jäsen
06.01.2006
10 581
0
36
Neuloin tämmöisen vauvan torkkupeiton ja itse kun en ymmärrä värien sukupuolisuutta, siis että mikä sopii kellekin, niin kertokaas te, onko tämä tyttöjen vai poikien värinen torkkupeitto? Että kumman merkkiselle vauvalle sopii antaa lahjaksi vaikkapa?

Pitänee alkaa neulomaan perus sinisiä ja punaisia, niin ei tuu tämmösiä ongelmia....

Sit vielä, että jakaakohan miten kovin mielipiteitä, kun on räväkät värit..? Mietin kaverin vauvalle... että pitäskö tehdä neutraalimpi peitto ja jättää tuo "varmemmin pitävälle" jemmaan, jos joku vaikka sais vauvan joskus...

Mietin semmosta hillitymmän väristä, johon tytölle vois huovuttaa ja ommella kiinni vaikkapa sydämen ja pojalle esim. tähtikuvion siniseen peittoon.. Tähän kirjavaan ei oikein tarvi mitään kun on niin iloinen jo ilmankin... *kasvattelee neulomisvimmaansa*

Itse en kovin värikkäitä vauvalle laittaisi. Siis toki värejä käytän ja käyttäisin, mutta en noin montaa väristä väriä sekaisin, enkä raitoina tai pilkkuina ainakaan. Liian levoton mielestäni.

Alkuperäinen kirjoittaja vherries:
Itse en kovin värikkäitä vauvalle laittaisi. Siis toki värejä käytän ja käyttäisin, mutta en noin montaa väristä väriä sekaisin, enkä raitoina tai pilkkuina ainakaan. Liian levoton mielestäni.

Mun mielest taas vauvalle nimenomaa pitää olla värikästä, ku ei ne mitään pastelleja erota. Ja vauvat yleensä tykkää väristä (tykkä kattoa siis).

Tosi hieno on!

Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Alkuperäinen kirjoittaja vherries:

Mun mielest taas vauvalle nimenomaa pitää olla värikästä, ku ei ne mitään pastelleja erota. Ja vauvat yleensä tykkää väristä (tykkä kattoa siis).

Tosi hieno on!

Eihän kukaan ole väittänytkään, ettei värejä tulisi käyttää. En minä niin väittänyt. Mutta tuollainen värien sekamelska on mielestäni ihan liian levotonta, varsinkin vauvan silmille.

Yhteistyössä