Onko tämmösiä miehiä vieläkin paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SalladDressing
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

SalladDressing

Vieras
Oon kiinnittänyt huomiota duunipaikassamme siihen, että yksi mies (jotain 40v) ei ikinä ota salaattia tms. kun syödään. Ottaa kyllä lautasen täyteen, mutta vain sitä lämmintä ruokaa. Jälkiruoka kyllä kelpaa, tosin ei sekään jos on esim. kovin hedelmäistä tms...

Kyllä noissa tehtaan puolen tyypeissä, etenkin vanhemmissa, noita tapauksia on paljonkin. Mutta luulin, että nuoremmat osaavat jo salaattiakin syödä. Syökö teidän mies salaattia, hedelmiä jne. vai onko "kaniruokaa" johon ei kosketa? Entäs duunikaverit? Ja onko semmoisia naisiakin, jotka skippaa salaatit totaalisesti?

Mun mies ei syö salaattia, eikä mitään muitakaan kylmiä ruokia. Kasviksia menee tosi huonosti, pelkästään ei syö kuin uunijuuresten muodossa, ruokaan sekoitettuna kyllä. Hedelmistä tykkää.

Alkuperäinen kirjoittaja Señora;28198757:
Mun mies ei syö salaattia, eikä mitään muitakaan kylmiä ruokia. Kasviksia menee tosi huonosti, pelkästään ei syö kuin uunijuuresten muodossa, ruokaan sekoitettuna kyllä. Hedelmistä tykkää.

No minkä ikänen on ja mites pituus/paino?

Vähemmän kai tuollaisia on, nekin jotka tiedän ovat jo iäkkäitä. Mieheni setä esimerkiksi, yli seitsemänkymppinen on sitä mieltä ettei syö pupunruokaa eikä muitakaan ruohoja. Hedelmiäkään ei syö, paitsi omenia jos ne ovat omenapiirakassa tms.

mä olen opettanu mun miehen syömään salaatteja. ennen ei koskaan ollut edes tehnyt itse salaattia mutta mun kanssa sit joutu niitäkin tekemään ja syömään ja totesi kyllä sitten että sehän onkin ihan hyvää ;)

Minun mies ottaa kyllä sitä salaattiakin. :)

Itse skippaan useimmat salaatit ihan siitä syystä, että joka helkkarin sekoitukseen pitää tunkea tomaattia. Olen allerginen tuoreille tomaateille ja suuhun tulee aftan-tyyppisiä rakkuloita. Harmikseni joudun siis useimmiten ihan oikeasti siitä syystä jättämään salaatin lautaseltani pois. Eikä siihen auta se, että noplii tomaatit pois, kun ne valuttaa nestettä niihin ja pienikin määrä saa noita rakkuloita aikaan. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Señora;28198757:

Niin, lisään vielä, että mies ei pidä salaattia minään "pupunruokana", ei vaan pysty kylmiä ruokia syömään, välillä tuntuu häntä itseäänkin nolottavan tämä.

Minun mieheni tekee ihan oma-aloitteisesti salaatinkin, kun hän tekee ruokaa. Itse olen niin laiska, että viipaloin vain kurkut ja tomaatit. En jaksa mitään salaatteja alkaa sekoittelemaan.

Mun mies syö salaattia, ja usein patistaa muakin ottamaan jos ollaan yhdessä ulkona syömässä. Itse en syö alkusalaattia mielelläni, koska olen pienikokoinen ja -ruokainen ihminen. Jos syön alkupalaksi salaattia, jää pääruoasta yli puolet syömättä kun ei mahdu. :D kotona meillä on lisukesalaatti tai juuresraaste samalla lautasella, joten tulee syötyä kun voi sitten sitä ruokaakin annostella vähemmän. Eli mä oon sitten kai vaan niin pihi etten syö ulkona salaattia kun kalliista ruoasta menis sitten iso osa roskiin. :D

Mun isäpuoli on muuten sellainen mies joka ei syö mitään kasviksia, ei salaattina eikä lämpimänä. Ekan kerran kun meillä oli lapsena tortilloita ruokana, faijapuoli ei suostunut laittamaan sille lettusen sisään mitään muuta kuin jauhelihaa ja salsakastiketta, ja sitten valitti kun oli ihan aneemisen makuista ruokaa. :laugh: Sama ukko ei muuten syö pastaakaan ollenkaan, ruoan lisukkeeksi käy vain peruna, jossain pakkotilanteissa riisi. :headwall:

Kyllä salaatin syöminen on keskimäärin suoraan verrannollinen koulutustasoon. Korkeakoulutetut miehet syövät lähes poikkeuksetta salaattia kun taas osa duunarimiehistä (nuoristakin) ei edes koske. Toki nuoremmassa porukassa tää juttu on parantunut vähän koulutettujenkin piirissä.

Toisaalta sitten taas kasvissyöjämiehet... Niitä on tosi vähän kyllä... no on ne yleensä lukion ainakin käyneet.En ole kuullutkaan miesamiksesta joka olis kasvissyöjä...

Mies kohta 40v, bmi 28 (erittäin lihaksikas), perusduunari ja lautasmalli hallussa. Lempi-iltapaloja on fetasalaatti tai tonnikalasalaatti.

Isä 59v, bmi 29 (läskiä, ei lihaksia ;) ), perusduunari ja syö lautasmallin mukaan, mutta syö liikaa.

Eihän se vapaaehtoisesti ota mitään salaattia (oli se sitten vaikka perunasalaattia) tai vihanneksia.
Mutta koska mä annostelen meillä ruoat lautaselle, niin kyllä mä sille yleensä vähän laitan, ja kai ne aina katoaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Määä;28198822:
Eihän se vapaaehtoisesti ota mitään salaattia (oli se sitten vaikka perunasalaattia) tai vihanneksia.
Mutta koska mä annostelen meillä ruoat lautaselle, niin kyllä mä sille yleensä vähän laitan, ja kai ne aina katoaa.

WTF??? :O

Mun mies on kasvissyöjä, mutta minä ja lapsi ei olla. Että joskus näinkin päin. Ja koulutukseen mies on lukion käynyt, yliopistosta ei koskaan valmistunut, kun sai hyvän työn jo opiskeluaikana.

[QUOTE="-p-";28198834]Mun mies on kasvissyöjä, mutta minä ja lapsi ei olla. Että joskus näinkin päin. Ja koulutukseen mies on lukion käynyt, yliopistosta ei koskaan valmistunut, kun sai hyvän työn jo opiskeluaikana.[/QUOTE]

Minä lasken korkeakoulutetuksi ihmisen, joka on päässyt yliopistoon ja päässyt alan hommiin vaikka ei olis tutkintoa. Ei sinne yliopistoon ees pääse pösilöt.

[QUOTE="vieras";28198791]No noin nuorena ei välttämättä huono ravinto vielä näy? Mitäs miehes muuten tekee ja mikä sillä on koulutus?[/QUOTE]

En mä nyt sanois, että ravinto olisi mitenkään poikkeavan huono. Syö hän kuitenkin niitä kasviksia ruuan joukossa ja lisukkeenakin jonkin verran. Salaatti vaan ei uppoa. Tekee varastohommia, ilman koulutusta. Liikkuu myös aktiivisesti työn ulkopuolella.

Muoks. Pakko oli korjata kirjoitusvirhe :)

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä