Onko tämmösiä miehiä vieläkin paljon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SalladDressing
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä sä tässä ihmettelet. Hyvä että kaikki keskittyy osaamisalueisiinsa. Vai vaihdatko sä renkaat autostas ite?

Tarvittaessa vaihdankin. Mutta meillä kotona jokainen saa valita syömänsä annoksen määrän. Meillä ei harrasteta laitosmaisuutta. :p

[QUOTE="-p-";28198834]Mun mies on kasvissyöjä, mutta minä ja lapsi ei olla. Että joskus näinkin päin. Ja koulutukseen mies on lukion käynyt, yliopistosta ei koskaan valmistunut, kun sai hyvän työn jo opiskeluaikana.[/QUOTE]

Lisätään nyt vielä, että 45-vuotiaasta miehestä on kyse, eli ei nuorikaan enää.

Kyllä salaatin syöminen on keskimäärin suoraan verrannollinen koulutustasoon. Korkeakoulutetut miehet syövät lähes poikkeuksetta salaattia kun taas osa duunarimiehistä (nuoristakin) ei edes koske. Toki nuoremmassa porukassa tää juttu on parantunut vähän koulutettujenkin piirissä.

Toisaalta sitten taas kasvissyöjämiehet... Niitä on tosi vähän kyllä... no on ne yleensä lukion ainakin käyneet.En ole kuullutkaan miesamiksesta joka olis kasvissyöjä...

mun eksä ei ollut käynyt mitään koulua peruskoulun jälkeen, ja oli kasvissyöjä, vieläpä ylipainoinen sellainen vaikka oli ollut vege jo useamman vuoden ennen kuin alettiin seurustelemaan. Kunnon ennakkoluulojen rikkoja siis. :D

WTF??? :O
jep:) Näin meillä... Mä teen myös leivät jos niitä syödään, kuorin kananmunat, kun se ei tunnu osaavan...
Mutta on siinä puolensa, jos se ekana pääsisi itse ottamaan, se ottaisi vain lihaa ja muille jäisi potut ja salaatit.
Ja toisekseen mitäpä se hyödyttäisi senkin tulla sinne ahtaaseen keittiöön pyörimään, kun mä laitan annokset kuitenkin muillekin.
Eli laitan ensin sille, ja se menee syömään olohuoneeseen, kun ei pöydän ääreen mahdu.

Alkuperäinen kirjoittaja Määä;28198868:
jep:) Näin meillä... Mä teen myös leivät jos niitä syödään, kuorin kananmunat, kun se ei tunnu osaavan...
Mutta on siinä puolensa, jos se ekana pääsisi itse ottamaan, se ottaisi vain lihaa ja muille jäisi potut ja salaatit.
Ja toisekseen mitäpä se hyödyttäisi senkin tulla sinne ahtaaseen keittiöön pyörimään, kun mä laitan annokset kuitenkin muillekin.
Eli laitan ensin sille, ja se menee syömään olohuoneeseen, kun ei pöydän ääreen mahdu.
Pidä nälässä, kyllä se oppii kun aikansa maha kurnii. :O
Ja mikä koira se oikein on, kun se syö eri paikassa kun te?

WTF??? :O

Mitäs ihmeellistä tuossa on? Kyllä mäkin laitan miehelle ruuan lautaselle, ihan vaan ystävällisyyttäni. Okei, ehkä ihan vähän myös laiskuuttani. :D tämä siksi että meillä yleensä taaperon ruoka laitetaan ekana lautaselle jäähtymään. Yleensä poika kumminkin istuu jo malttamattomana pöydässä odottamassa ruokaansa, joten yleensä isänsä istuu pöytään pilkkomaan ja puhaltelemaan pojan ruokaa, jolloin mä laitan meidän vanhempien ruoat lautaselle ja kannan pöytään, ettei miehen tarvii enää uudestaan nousta pöydästä. Mä en tyyliin ikinä kata pöytää, vaan ruoka otetaan hellalta ja lautaset kaapista. Pääsen siis tällä tavoin itse helpommalla.

Kyllä toi mun mies syö salaatteja, vihanneksia ja hedelmiä.
Mies on 41 vuotias, yksin asuessaan ei paljoo syönny salaatteja tai vihanneksia.

Oon kiinnittänyt huomiota duunipaikassamme siihen, että yksi mies (jotain 40v) ei ikinä ota salaattia tms. kun syödään. Ottaa kyllä lautasen täyteen, mutta vain sitä lämmintä ruokaa. Jälkiruoka kyllä kelpaa, tosin ei sekään jos on esim. kovin hedelmäistä tms...

Kyllä noissa tehtaan puolen tyypeissä, etenkin vanhemmissa, noita tapauksia on paljonkin. Mutta luulin, että nuoremmat osaavat jo salaattiakin syödä. Syökö teidän mies salaattia, hedelmiä jne. vai onko "kaniruokaa" johon ei kosketa? Entäs duunikaverit? Ja onko semmoisia naisiakin, jotka skippaa salaatit totaalisesti?

Kyllä mies syö salaattia. Hän tekee hyvin tietoisia valintoja mitä suuhunsa pistää ja kuinka paljon. Pelkkää makaroonia ja läskisoossikastiketta puputtamalla ei lihakset kasva :)

Pidä nälässä, kyllä se oppii kun aikansa maha kurnii. :O
Ja mikä koira se oikein on, kun se syö eri paikassa kun te?
No ei se mua haittaa, kuten jo sanoin enemmän harmia siitä olisi siellä tolskaamassa likaisine käsineen ja syömässä parhaat palat.
Musta se nyt ei ole mitenkään outoa. Lapsillekin mä laitan annokset, koska ne ottaisivat vain lusikallisen kun ovat niin huonoja syömään.
Mutta mies sitten vuorostaan saa keitellä mulle kahveja. Ja käydä kaupassa.

Siksi parhaat salaattipöydät ovat sellaisia, joissa on kutakin ainesosaa omassa lootassaan, vaikka annoksessani tahtookin olla ananaksen ja viinirypäleiden yliedustus.

Niitä vaan ei ihan joka nurkilla ole. : / Näissä, missä itse olen työaikana käynyt, on useimmiten vain yksi tai kaks salaattisekoitusta tarjolla.

Hienosti ignorasit feger mun kysymykset siitä mihin sä pyrit tuolla käytökselläs. Vähän sä oot nolo. :laugh:

418860_135812909930461_1795424355_n.jpg

Alkuperäinen kirjoittaja Señora;28198757:
Mun mies ei syö salaattia, eikä mitään muitakaan kylmiä ruokia. Kasviksia menee tosi huonosti, pelkästään ei syö kuin uunijuuresten muodossa, ruokaan sekoitettuna kyllä. Hedelmistä tykkää.

Minunkaan mies ei syö salaattia, eikä pidä kylmästä ruoasta.

eli sunkaan mielestä meidän muiden ei kannata välittää sun pään rääpimisestäs, itteshän sä tuolla vaan nolaat? Eiku... :laugh:

Kerro nyt miksi sä koet ittes paremmaksi jos ET laita ruokaas miehes lautaselle?
Niin just, ei tartte välittää! :)

Mitä sä tässä ihmettelet. Hyvä että kaikki keskittyy osaamisalueisiinsa. Vai vaihdatko sä renkaat autostas ite?

Eikö naiset sitten voi vaihtaa autoonsa renkaita itse?! Kyllä minä usein vaihdan, en käy todellakaan missään ammattilaisella vaihdattamassa, tai pyydä miestä vaihtamaan.

Itse olin autokorjaamossa töissä (toimistossa) ja siellä kerran ruokatunnilla kaksi korjaamon puolella työssäolevaa miestä (38v ja 50+) keskustelivat siitä missä kasvisravintolassa on parhaimmat kasvisruuat. Ja toisaalta olen tavannut paljon näitä 45+ naisia, jotka eivät voi syödä kasvisruokaa vaikka sitä on tarjolla ja ilmaiseksi saisi. Opiskellessani ammattikoulussa meidän luokalla oli kaksi "poika"kaverusta, toinen otti aina paljon salaatteja, ja toinen otti vain porkkanaraastetta jos oli tarjolla, muihin kasviksiin ei koskenut.

söi vähän huonosti, siis salaattia, muita kasviksia kyllä ja hedelmiä, mutta sitten rupesin tekemään kaikille oman salaatin pikkulautasille, niin siitä se sitten yllättäen kyllä syö. Ei vissiin tykännyt ottaa ruokalautaselle niitä rehuja, ja vielä sekin, että nyt se syö sen salaatin vasta ruoan päälle, eikä alkupalaks, mutta kukin tyylillään.

Mieheni on 40v vegaani, että ei nuo "rehujen" syömiset mistään iästä ole kiinni. Koulutukseltaan mies on offset painaja, että meni noi koulutus teoriatkin vähän metsään...koko meidän tuntemamme ajan on kasvissyöjä ja punkkari ollut. Vartaloltaan ihan normaali.

Yhteistyössä