onko tampereella mamuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muuttaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muuttaja

Vieras
harkitsen muuttoa pienestä itäsuomalaisesta kaupungista suurempaan, mutta pääkaupunkiseutu ei ehkä kiinnosta kovinkaan paljon asuntojen hintojen ja mamupitoisuuden takia. Olen asiantuntijatehtävissä joten kaupunki johon muutan, saisi olla ns. teknologiapainotteinen kasvukeskus (esim. oulu, jyväskylä, tampere jne).

Mikä on tampereen tilanne tällä hetkellä? Onko paljon "kulttuuria rikastuttavia maahanmuuttajia"? Ovatko asunnot valtavan kalliita? Onko kaupunki muuttunut jo liian "suurkaupunkimaiseksi" vai vieläkö on sellainen kotoisa tunnelma (ainakin lomareissun perustella tuntui kivalta kaupungilta).

Jos tamperelaisia paikalla, niin mikä asuinalue olisi lapsiperheelle paras? Eli neuvolat, hyvät päiväkodit jne lähellä.

Alkuperäinen kirjoittaja -Jonttu-:
Onko auringossa kuuma?

no joo, tiedät kyllä mitä tarkoitin, kaikkialla niitä toki on mutta onko niitä PALJON eli samassa suhteessa kuin esim. helsingissä?

En nyt halua tarkemmin perustella ns. rasistisuuttani mutta sanotaanko näin että itselläni on ikävämmäpuoleisia kokemuksia aihepiirin tienoilta.

onhan täällä mamuja, etenkin hervannassa jossa niitä teknologia-juttuja ainkin on.. Sinne en ite koskaan muuttaisi mutta kyllähän täällä on viihtysiä asuinalueita jossa mamuja ei juurikaan näe. Esim. pispala on hyvämaineinen. Mutta sitten taas em. alueilla hintakin on usein hulppea.

Kyllä niitä mamuja on mansessakin ja ihan liikaa. Varsinkin iltasella saa olla varovainen kun yksin kävelee.
Ovat kovin ahkeria pakkorakastelemaan.

Asunnot on myös hinnoissaan mutta ei hesan tasoa.
Muuta ouluun. =)

Hervannassa ehkä eniten mamuja, mielestäni sieltä kuitenkin löytyy parhaita paikkoja lapsiperheen asua. Ei ehkä kannata muuttaa käymättä itse paikanpäällä. Hyviä alueita löytyy muualtakin, mutta niiden päiväkotiasioista ja neuvoloista en tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Suomessahan ei yhtäkään suurta kaupunkia edes ole mutta rasistin, kuten sinä olet, olisi parasta pysyä siellä landella.

Tekeekö se ihmisestä rasistin jos on mamuvastainen?
Monilla on mamuista huonoja kokemuksia, joten sitäkö ei saisi mainita ilman rasistin leimaa.
Katsoppa rikostilastoja niin ehkä sinunkin mamurakkautesi kokee kolauksen.

Alkuperäinen kirjoittaja tre:
Hervannassa ehkä eniten mamuja, mielestäni sieltä kuitenkin löytyy parhaita paikkoja lapsiperheen asua. Ei ehkä kannata muuttaa käymättä itse paikanpäällä. Hyviä alueita löytyy muualtakin, mutta niiden päiväkotiasioista ja neuvoloista en tiedä.

onko hervannassa omatkotialueita? Olen joskus käynyt siellä, mutta vaikutti enemmän ns. kerrostalolähiöltä jossa oli paljon opiskelijataloja. Tosin läpiajamalla ei nyt kovin hyvää kokonaiskuvaa saa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Trelainen:
Kyllä niitä mamuja on mansessakin ja ihan liikaa. Varsinkin iltasella saa olla varovainen kun yksin kävelee.
Ovat kovin ahkeria pakkorakastelemaan.

Asunnot on myös hinnoissaan mutta ei hesan tasoa.
Muuta ouluun. =)

Eipä noita pakkorakastelijoita ole Tampereella vastaan tullut, vaikka paljon kaupungilla ja myöhäänkin liikuskelen. Mistä näitä oululaisia oikein sikiää. Niitä kannattaa enmmänkin varoa. mamuja täällä on siinä kuin muissakin kaupungeissa. Kannattaa tosiaankin muuttaa Lapin perukoille, niin ei riesana ole kuin saamelaisia.

Olisihan se tosiaan kamalaa jos vastaan tulisi ihan ulkomaalainen :O Ja kannattaisi alaakin varmaan vaihtaa sillä esim. IT-alan asiantuntijoina on Suomessakin todella monia maahanmuuttajia.

Alkuperäinen kirjoittaja sipaliina:
mikä ihmeen rasistipaska olet!!! tottakai maahnmuuttajii on jo nykyään joka paikassa suomessa! kaannattaisko sun muuttaa keskelle metää kauas asutuksesta mis ei oo maahanmuuttajii.

olen sellainen rasistipaska joka ei halua omaa lastaan samaan päiväkotiin tietyn nimeltämainitsemattoman etnisen kansanryhmän kanssa. Suurin osa mamuista on OK, varsinkin työn perässä tulleet, minulla on paljon ulkomaalaistaustaisia kollegoita työssänikin ja kaikkien kanssa homma hoituu. Nyt on kyse siitä onko mamuja tampereella PALJON ja nimenomaan niitä tietyn sorttisia. En nyt sano sitä tässä mutta useimmat tietävät mitä tarkoitan.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Helsingissäkin voi mennä monta päivää ettei näe mamun mamua (tai tunnista).

Täh??
Taidat olla sokea. Helsinki on aivan mamujen valloittama ja sitä myöten täysin pilalla.
Asun meilahdessa jossa onneks suht vähän mamuja mutta tuo vieressä oleva huopalahti pursuaa somaleja, jos läpi kävelee niin 2/3 osaa ihan varmaa somppuja. *Huokaus*
Todella huonosti käyttäytyvää porukkaa ovat.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mikä ihmeen rasistipaska olet!!! tottakai maahnmuuttajii on jo nykyään joka paikassa suomessa! kaannattaisko sun muuttaa keskelle metää kauas asutuksesta mis ei oo maahanmuuttajii.

olen sellainen rasistipaska joka ei halua omaa lastaan samaan päiväkotiin tietyn nimeltämainitsemattoman etnisen kansanryhmän kanssa. Suurin osa mamuista on OK, varsinkin työn perässä tulleet, minulla on paljon ulkomaalaistaustaisia kollegoita työssänikin ja kaikkien kanssa homma hoituu. Nyt on kyse siitä onko mamuja tampereella PALJON ja nimenomaan niitä tietyn sorttisia. En nyt sano sitä tässä mutta useimmat tietävät mitä tarkoitan.

no kuule enemmän niitä suomalaisii rikollisii ja raiskareit tääl treel on ku ulkomaalaisii!

no kuule enemmän niitä suomalaisii rikollisii ja raiskareit tääl treel on ku ulkomaalaisii!

mutta oisko siinä jotain itua että 5% vähemmistä (hatusta temmattu luku) tekee vaikka puolet (taas hatusta temmattu luku, mutta suhteet lienee lähellä) seksuaalirikoksista?

Me asutaan Hervannassa ja vaikka täällä on paljon mamuja, en ole huomannut sellaisia lieveilmiöitä kuin mitä pääkaupunkiseudulta kuulee. Täällä kuitenkin huomattava osa mamuista on mm. Tampereen teknillisen yliopiston tai Tampereen yliopiston opiskelijoita, mm. Nokian ja yliopiston työntekijöitä jne. Muitakin toki löytyy, mutta porukka on paljon vaihtelevampaa, joita ainakaan minä en pysty laittamaan minkään yhden nimittäjän alle.

Täältä löytyy tilastotietoakin Tampereesta.
http://www.tampere.fi/material/attachments/k/5gh48q14o/KV-koulutus_110509_Kielet_ja_kansalaisuudet.pdf

Sieltä käy ilmi, että 3,3 % Tampereen asukkaista on ulkomaan kansalaisia (toki mamuja on Suomenkin kansalaisissa). (Helsingissä 6,7 %) Eniten täällä on Venäjän, Viron, Intian, Kiinan ja Afganistanin kansalaisia. Yleisimmät vieraat kielet ovat venäjä, arabia, englanti, viro, persia ja kiina.

Samasta lähteestä käy ilmi, että Hervannassa on eniten (suomalaisten jälkeen) Venäjän, Intian, Viron ja Kiinan kansalaisia. Leikkipuisto-otannalla arvioisin, että edellinen pitää ainakin lapsiperheiden kohdalla kohtuullisen hyvin paikkaansa.

Yhteenvetona sanoisin, että Tampereella ei ole mielestäni mitenkään paljon mamuja verrattuna Helsinkiin.

joku aika sitten oli lehdessä juttua että päiväkodeissa (jossain pk-seudulla) piti tytöt eristää pojista, koska tietyn etnisen kansaryhmän pojat eivät voineet nukkua samassa huoneessa tyttöjen kanssa koska tytöt olivat saastaisia ja arvottomia. Joku riita oli tullut siitä, että tyttö oli nukkunut kerrossängyn yläpedillä ja mamupojan olisi pitänyt nukkua alapedillä.- Sehän ei siis käynyt lainkaan koska arvoton tyttö ei voi olla miehen yläpuolella.

Joten siis, tällaista tarhakanssakäymistä joskus voi olla tämä monikulttuurinen meininki. Itse haluaisin että lapset opetetaan pienestä pitäen tasa-arvoon eikä aleta aitaamaan eri osastoihin päiväkodeissä niitä arvokkaita poikia ja arvottomia tyttöjä....

Jos arvaan oikein mitä tarkoitat, niin ei, heitä ei ole paljoa Tampereella, ei edes Hervannassa. (Ks. aiempi linkkini.)

Mikä ihmeen loisen rakastaja sinä olet!!
Mamuista on enimmäkseen pelkkiä ongelmia, joten niiden hyysääminen ois syytä loppua.
Meillä on ikävä kyllä raiskaajia ihan omasta takaakin.

Olen asunut ongelman ytimessä ja voin kertoo ettei ole mukavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja muuttaja:
harkitsen muuttoa pienestä itäsuomalaisesta kaupungista suurempaan, mutta pääkaupunkiseutu ei ehkä kiinnosta kovinkaan paljon asuntojen hintojen ja mamupitoisuuden takia. Olen asiantuntijatehtävissä joten kaupunki johon muutan, saisi olla ns. teknologiapainotteinen kasvukeskus (esim. oulu, jyväskylä, tampere jne).

Mikä on tampereen tilanne tällä hetkellä? Onko paljon "kulttuuria rikastuttavia maahanmuuttajia"? Ovatko asunnot valtavan kalliita? Onko kaupunki muuttunut jo liian "suurkaupunkimaiseksi" vai vieläkö on sellainen kotoisa tunnelma (ainakin lomareissun perustella tuntui kivalta kaupungilta).

Jos tamperelaisia paikalla, niin mikä asuinalue olisi lapsiperheelle paras? Eli neuvolat, hyvät päiväkodit jne lähellä.

Mitäs jos työssäsi joudut kohtaamaan tai jopa työskentelemään mamujen kanssa?! Juoksetko karkuun tai otatko nenästä kiinni?

Miten yksinkertainen ihminen voi olla??
...koitappa suhteuttaa rikostilastot väestömäärään niin totuus avautuu EHKÄ sinullekin.

Yhteistyössä