Onko tässä 5kk päivärytmissä jotain vikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äittä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äittä

Vieras
klo 07 ylös
klo 08 maito (n.150ml)
klo 09 puolen tunnin unille
klo 10.30 sosetta puoli purkkia ja n. 80ml maitoa
klo 12.00 puolen tunnin unille
klo 13.30 150 ml maitoa
klo 15 puolen tunnin unille
klo 16 sosetta puoli purkkia ja n. 80ml maitoa
klo 17.30 puolen tunnin unille (joskus jäävät nämä pois)
klo 19.00 n 200ml maitoa
klo 19.30 nukkumaan
klo 02-04 140ml maitoa

aamuyöstä varsinkin kauhea ähinä ja itku päällä, rauhoittu kantaessa, mutta ei oikein sitäkään jaksaisi joka yö tehdä. Tuntuu että vatsa kipeä. Onko kellään mitään kommentteja tuohon rytmiin/syömisiin. Päiväunet ovat tosiaan noita puolen tunnin pätkiä vaikka mitä tekisi..

Mitä jos nukuttaisit vaunuun, jos ei nuku pidempään? Siis puolen tunnin unissahan ei pääse ns. syvään uneen.

Joo ja mitä jos antaisit vaikka jo iltapuuroakin? Ja jos on vatsa kipeä, niin sitten eliminoit ensin kaiken pois ja aloitat maistelun taas uudelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Siis puolen tunnin unissahan ei pääse ns. syvään uneen.

Samaa ajattelin. En ikinä herättänyt omia vauvojani syömään, mutta olin kyllä valmiina syöttämään, kun he heräsivät. Herätätkö nokosilta?

Kannattaa lukea tämä juttu -loppuun asti:
http://www.hs.fi/omaelama/artikkeli/Syv%C3%A4+uni+vilkeunta+t%C3%A4rke%C3%A4mpi/HS20030712SI1AT0169x

juu, kahdet pidemmät unet tarvis tulla, ainakin puolitoista tuntia/päikyt, että tulisi oikeaa lepoa.. opeta nukkumaan rattaissa ja että lapsi osaa mennä yli siitä kevyen unen vaiheesta, ja nukahtaa uudestaan, siitä on hyötyä yöuniinkin =)

En herätä unilta vauvaa vaan itse heräilee kellon tarkasti puolen tunnin päästä. Esikoinen teki samaa =( Jos rattailla tarkoitatte, että parvekkeella nukkuisi niin sitä meillä ei ole.. Pitäisi ilmeisesti siis tehdä piiiitkä vaunulenkki aina päivässä.

Tuota ruoka-aineiden purkamista vatsavaivojen varalle olen miettinyt, mutta se vaatii tosissaan koko homman alusta aloittamista. Pakkohan se kuitenkin on jos siitä on apua.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En herätä unilta vauvaa vaan itse heräilee kellon tarkasti puolen tunnin päästä. Esikoinen teki samaa =( Jos rattailla tarkoitatte, että parvekkeella nukkuisi niin sitä meillä ei ole.. Pitäisi ilmeisesti siis tehdä piiiitkä vaunulenkki aina päivässä.

Tuota ruoka-aineiden purkamista vatsavaivojen varalle olen miettinyt, mutta se vaatii tosissaan koko homman alusta aloittamista. Pakkohan se kuitenkin on jos siitä on apua.

Tarviiko sun välttämättä tehdä pitkää lenkkiä? Entä jos lapsi oppiikin vaunussa nukkumaan pidempään? Kunhan vaan pääsette sen puolen tunnin yli?

onko sulla rattaat sisällä? nukuta rattaisiin sisällä? tai sitten pinnikseen, mutta todellakin, tarpeen on yrittää päästä yli siitä kevyen unen vaiheesta ilman heräämistä...

Auttaisko iltapuuro? vaunuissahan voi nukkua vaikka eteisessä, ei vaan laita niin paljon päälle, meillä oli kanssa jossain vaiheessa unet lyhyitä, mutta alettiin nukuttaa pipopäässä vaunuissa sisällä niin alkoi nukkumaan 2x1,5 h unet päivässä, tämä auttoi myös yöuniin.

Meillä poika nukkui 4x puoli tuntia tuon ikäisenä.Nimenomaan ulkona vaunuissa.Välillä heijasin puolen tunnin kohdalla takaisin uneen ennen,kuin kerkesi kunnolla heräämään.
Tätä vaihetta kesti varmaan kuukaus ennen,kun alkoi helpottaa.Siirryttiin nukkumaan sisälle ja heti unet piteni.

Alkuperäinen kirjoittaja xxx:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tarviiko sun välttämättä tehdä pitkää lenkkiä? Entä jos lapsi oppiikin vaunussa nukkumaan pidempään? Kunhan vaan pääsette sen puolen tunnin yli?

hmm..tähän on pakko kommentoida sen verran että kaikki vauvat EI nuku vaunuissa.esikoinen nukkui 2h päikkäreitä vaunuissa vielä 2 vuotiaanakin ja 3v on muutamat unet myös niissä ottanut..mutta pikkusiskonsa EI vieläkään ole nukkunut yhtiäkään unia vaunuissa vaikka jo vuoden..ei ikimaailmassa nukahtais vaunuihin..

Auttaiskohan päiväuniin jos söis hieman enemmän aterialla? Oma 5kk vanhan pojan päivä- ja ruokarytmi on seuraava:

07.00 noustaan ylös
08.00 aamupuuro, maitoa
09-11 päikkärit
12.00 liha- tai kasvissosetta 1prk, maitoa
14-16 iltapäiväpäikkärit
17.00 soseateria (samoin kuin klo 12)
19.30 iltapuuro
20.30 iltamaito jonka jälkeen yöunille
04-05 yömaito (ei välttämättä joka aamu)

Lisäksi poikani on hereillä oloaikanaan paljon lattialla jossa touhuilee itsekseen ihan koko ajan. Poika myös ryömii joten väsyttävää touhua on ihan koko ajan.

Yhteistyössä