Onko tässä liian paljon muutoksia 1,5v?

Vilma vasikka

Jäsen
06.04.2010
879
0
16
Vai onko helpoin tehdä kaikki kerralla?
Ensi viikolla aion lopettaa imettämisen, poika saa opetella nukahtamaan omaan sänkyyn ja siirtyä omaan huoneeseen. Nyt imetän poikaa vielä monta kertaa päivässä (ja yössä ), vähentämällä lopettaminen ei onnistu. Poika nukahtaa pelkästään tissille ja siitä sitten kannetaan hiippaillen omaan sänkyyn :ashamed: , ja sieltä sitten tulee jossain vaiheessa meidän keskelle :headwall:
Me kaikki nukutaan huonosti, kun herätään toistemme pyörimisiin ja koursauksiin... ja vauva syntyy 5kk päästä, niin nyt olisi sopiva aika harjoitella omaan huoneeseen siirtyminen ja muu, ettei sitten yhdistä vauva tuloon :)

En kyllä tekisi kaikkia noita muutoksia kerralla. Lopeta ensi viikolla imetys, mutta anna lapselle muuten sitten paljon läheisyyttä ja hellyyttä sekä anna ihmeessä nukkua vielä lähellä. Parin viikon päästä voitte sitten opettaa omaan huoneeseen ja sänkyynsä. Kyllä viiden kuukauden aikana ehditte nuo kaikki tehdä, vaikka annatte vähän aikaa väleissä.

Olet imettänyt puolitoistavuotiasta?? Meillä lapsi oli niin ison lapsen oloinen puolitoistavuotiaana, etten olisi todellakaan imettänyt. Meillä juotiin silloin jo maito tavallisesta mukista... Voi olla vähän liian iso muuto kerralla.

Alkuperäinen kirjoittaja Mitä:
Olet imettänyt puolitoistavuotiasta?? Meillä lapsi oli niin ison lapsen oloinen puolitoistavuotiaana, etten olisi todellakaan imettänyt. Meillä juotiin silloin jo maito tavallisesta mukista... Voi olla vähän liian iso muuto kerralla.

Meidän poika on tällä hetkellä nipin napin 7kg ja pituutta n.70cm, niin ei se niin kamalan isolta tunnu :D Ja kun ei suostu juomaan kupista, pullosta, lasista... ja sairastaa koko ajan, niin eipä niin helposti onnistukaan lopettaminen vaikka haluaiskin =)

Alkuperäinen kirjoittaja Mä vain:
En kyllä tekisi kaikkia noita muutoksia kerralla. Lopeta ensi viikolla imetys, mutta anna lapselle muuten sitten paljon läheisyyttä ja hellyyttä sekä anna ihmeessä nukkua vielä lähellä. Parin viikon päästä voitte sitten opettaa omaan huoneeseen ja sänkyynsä. Kyllä viiden kuukauden aikana ehditte nuo kaikki tehdä, vaikka annatte vähän aikaa väleissä.

samoin ajatuksin..
Niin ja itselläni oli isokokoinen poika ja pienempi tyttö, joita imetin 1v3kk asti..

Jossain vaiheessa meinattiin aloittaa unikoulu ja silloin se nainen sanoi, että kaikki muutokset pitäis tehdä samalla kertaa. Se unikoulun aloitus vaan sitten sairastelun takia siirtyi, kun pitäisi silloin olla terveenä ja aina meillä joku tauti on :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Vilma vasikka:

Meidän poika on tällä hetkellä nipin napin 7kg ja pituutta n.70cm, niin ei se niin kamalan isolta tunnu :D Ja kun ei suostu juomaan kupista, pullosta, lasista... ja sairastaa koko ajan, niin eipä niin helposti onnistukaan lopettaminen vaikka haluaiskin =)

Niin ja ei ollut tarkoitus sanoa pahalla. Ihmettelin vain. Onpas pienikokoinen lapsi. Meillä lapsi nyt 2,5 -vuotias eikä ole ollut koskaan sairaana, vaikken imettänyt kuin 4 kk. Saan olla onnellinen. Mutta tosiaan, kannattaa varmaan ensin lopettaa imetys ja sitten vähitellen siirtää omaan huoneeseen nukkumaan, jottei tulee liikaa muutoksia kerralla.

Niin ja ei ollut tarkoitus sanoa pahalla. Ihmettelin vain. Onpas pienikokoinen lapsi. Meillä lapsi nyt 2,5 -vuotias eikä ole ollut koskaan sairaana, vaikken imettänyt kuin 4 kk. Saan olla onnellinen. Mutta tosiaan, kannattaa varmaan ensin lopettaa imetys ja sitten vähitellen siirtää omaan huoneeseen nukkumaan, jottei tulee liikaa muutoksia kerralla.

Meillä oli kotona kamala home-ongelma, niin siksi koko perhe sairasteli :/ Mä oon kyllä ollut ihan kypsä tuohon imetykseen jo puoli vuotta, mutta kun aina on ollut flunssa päällä, niin ei oo viittiny lopettaa, kun syöminen on muutenkin ollut huonoa :|
Mutta jos lopettais imetyksen ja opettais nukkumaan omassa sängyssä, sitten hetken päästä siirtäisi omaan huoneeseen?

Jossain vaiheessa meinattiin aloittaa unikoulu ja silloin se nainen sanoi, että kaikki muutokset pitäis tehdä samalla kertaa. Se unikoulun aloitus vaan sitten sairastelun takia siirtyi, kun pitäisi silloin olla terveenä ja aina meillä joku tauti on :headwall:

Kaikki muutokset kerralla vaan. Jos ei näytä parissa viikossa toimivan, niin sitten muutatte jotain niistä "takaisinpäin".

Minä lopetin imetyksen kokonaan ja siirsin tytön 11kk perhepedistä pinnasänkyyn, kaikki samana iltana ja oikein hyvin meni. Parin kk päästä siirrettiin lastenhuoneeseen nukkumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Itse tekisin niin, että kaikki nuo yötouhut samaan syssyyn (imetyksen lopettaminen, oma sänky jne.) mutta jatkaisin vielä jonkin aikaa päiväimetystä :)

Tuo imetys on se asia, jonka noista eniten haluan muuttaa :| Mä alan pikkuhiljaa vihata koko touhua, kun ei poika oikein osaa varoa hampaidensa kanssa ja rinta on aivan täynnä märkiviä haavoja :/

Itse tekisin niin, että kaikki nuo yötouhut samaan syssyyn (imetyksen lopettaminen, oma sänky jne.) mutta jatkaisin vielä jonkin aikaa päiväimetystä :)

Tuo imetys on se asia, jonka noista eniten haluan muuttaa :| Mä alan pikkuhiljaa vihata koko touhua, kun ei poika oikein osaa varoa hampaidensa kanssa ja rinta on aivan täynnä märkiviä haavoja :/

Ymmärrän. Onko imetys lapselle tärkeää? Vai onko vain sellainen "pikkuhupi"? Jos ei ole kauhean tärkeää läheisyyden yms. kannalta, niin ehkä sitten vaan kerrasta poikki kaikki. Aloittaisin kuitenkin aamulla enkä illalla. Eli heti ekaksi aamulla kun lapsi haluaa tisua sanoisin, että "nyt on käynyt niin, että maito on äidin tisuista loppu" tai jotain vastaavaa eli ei "maitohanoja" vasta yötä vasten kiinni :)

Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:

Kaikki muutokset kerralla vaan. Jos ei näytä parissa viikossa toimivan, niin sitten muutatte jotain niistä "takaisinpäin".

EI näin.

Mä oon edelleen sitä mieltä että ei ne lapset nälkään tai janoon kuole jos imetyksen lopettaa kertalaakista, ei tietenkään juo mukista tms jos kerran on tottunu rinnasta saamaan. Jos juo hetken aikaa vähemmän maitoa niin ei sekään haittaa. Mutta tosiaan pikkuinen on poikasi, alkaisko syömään enemmän muutakin ravintoa jos et enää imettäisi?

Ymmärrän. Onko imetys lapselle tärkeää? Vai onko vain sellainen "pikkuhupi"? Jos ei ole kauhean tärkeää läheisyyden yms. kannalta, niin ehkä sitten vaan kerrasta poikki kaikki. Aloittaisin kuitenkin aamulla enkä illalla. Eli heti ekaksi aamulla kun lapsi haluaa tisua sanoisin, että "nyt on käynyt niin, että maito on äidin tisuista loppu" tai jotain vastaavaa eli ei "maitohanoja" vasta yötä vasten kiinni :)

Tsemppiä!

Poika rakastaa tissiä :headwall: Haluaa maitoa nukkumaan mennessä, herätessä, kun on pahamieli.... Ja aina tulee ääneen nauraen tissille, eli aika tärkeä taitaa olla :heart: Jotenkin säälittää lopettaakin, mutta nyt maito vie paljon tilaa ruualta, eikä paino meinaa nousta niinkuin pitäisi.

MInäkin kyllä varmaan tekisin kaikki muutokset kerralla. Muutoksia kun on monta, niin menee melkoisen kauan jos yksi kerrassaan noita lähtee muuttamaan ja odottaa aina, että tilanne tasaantuu ennen seuraavaa muutosta. Ehkäpä alkuun vielä jos mahdollista niin isä tekisi tuon iltanukutuksen ja reagoisi lapsen yöheräilyihin, saattaisi mennä helpommin...

Alkuperäinen kirjoittaja Nanne:
MInäkin kyllä varmaan tekisin kaikki muutokset kerralla. Muutoksia kun on monta, niin menee melkoisen kauan jos yksi kerrassaan noita lähtee muuttamaan ja odottaa aina, että tilanne tasaantuu ennen seuraavaa muutosta. Ehkäpä alkuun vielä jos mahdollista niin isä tekisi tuon iltanukutuksen ja reagoisi lapsen yöheräilyihin, saattaisi mennä helpommin...

Näin on suunnitelmissa, mies on koko ens viikon vapaalla, niin jaksaakin paremmin :D

Mä opetin ensin nukahtamaan itsekseen omaan sänkyynsä. Ilman rintaa tai maitopulloa. Sitten jätin yösytön pois. Seuraavaksi lopetetaan koko imetys. Niin ja meillä ihan pian 2vee. Tiedän monia jotka imettävät 2vuotiaaksi tai pidempäänkin. Ei ole mikään ihan outo juttu. Tämä siis tiedoksi sille joka ihmetteli että noin isoa lasta imetetään.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:
Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:

EI näin.

Vaan miten? Jatketaan vaikka väkisin?

Samoilla linjoilla. Se on iso asia luopua tissistä, korvaisin asian muulla läheisyydellä myös öisin. Helpointa varmaan kaikille.

Yhteistyössä