Onko teidän 3,5 vuotiaat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apuva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Apuva

Vieras
Sellaisia että kaikkia mahdollista halutaan ja halutaan ja sitten jätetään...??? Meidän lapselle ei tunnu mikään maistuvan vaikka niin kovasti haluaa... Kaikki ruoka jätetään ja karkkia ja mehua sen jälkeen halutaan.... Voi perkele sanon minä suoraan...

Jätän ilman ruokaa tuon ipanan tälle päivää, mitään en enään anna, vettä saa muuta ei...

Aamulla halus lemppari aamupalaa, syömättä jäi, äsken halus jäden, syömättä jäi koska se oli niin pahaa ja ennen on tykännyt... Ja tää kaikki ei oo tämän päivän juttu vaan tätä on jatkunut jo 3 vkoa...

Kaikki ruoka on kuulemma niin pahaa ettei sitä voi edes maistaa... Halavattu ko minä kohta annan sille semmosen opetuksen että muistaa se penikka sen lopun ikäänsä...

Kuuluuko tämä tähän ikään vai mikä ihme tuolla on?? Millä saan ruokahalut nousemaan???

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Älä nyt ruoatta jätä. Jos ei syö, ei syö. Mutta pitää kuitenkin tarjota ruokaa. Noita kausia tulee ja menee.

Mieli tekis jättää ruatta kyllä kun kaikki menee roskiin mitä tarjotaan, ei oo kivaa haaskata vähästä... Vaikka laittaisin lautaselle vaan sen lusikallisen niin syömättä jää...

Alkuperäinen kirjoittaja mupeli:
Sanoppa se. Meillä samanlainen 3v5kk tyttö. Ja sellanen uhma vielä siihen päälle että oksat pois. Eli minäkin otan ideoita vastaan.

just sama meininki!!!

nytkin istuu tuossa vastapäätä ja itkee kuinka jauhelihakastike on niiiin pahaa, vaikka eilen juuri toivoi jauhelihaa kun kana oli niin pahaa!!

Onpa kiva huomata ettei me onneksi olla ainut perhe joilla näin on asian laita... Tuntuu vaan niin tyhmältä tää touhu ja pelkään että menetän malttini kun kaikki menee roskiin...

Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja mupeli:
Sanoppa se. Meillä samanlainen 3v5kk tyttö. Ja sellanen uhma vielä siihen päälle että oksat pois. Eli minäkin otan ideoita vastaan.

just sama meininki!!!

nytkin istuu tuossa vastapäätä ja itkee kuinka jauhelihakastike on niiiin pahaa, vaikka eilen juuri toivoi jauhelihaa kun kana oli niin pahaa!!

Just!!! Meillä oli sama homma, tein eilen kanakastiketta lapsen pyynnöstä ja kun sen tarjosin niin sepäs olikin niin pahaa ja nyt hän haluaa sitten makaronilaatikkoa mutta enpäs kehtaa tehä kun sekin on sitten niin pahaa...

Meillä kans sama homma. Nimenomaan olen huomannut sen, että kaikki on muka pahaa ja mitään ei tosiaan syö loppuun, ku ei tykkääkkään vaikka ennen olis tykännyt. Tässä tapauksessa meillä neiti jää ilman ruokaa, meillä on aina ollut vähän tappelua ruokailun kans ja nyt on päätetty, että sitä syödään mitä annetaan ja jos ei syödä niin on ilman. Vaihtoehtoja voidaan antaa esim. 2-3 ja niistä saa valita. Esim. tänään aamulla olis neidin pitäny saada Campingiä (makkaraa) paloina ketsupin kans.. (on siinä aamupala..) Tähän mennessä on syönyt pienen palan rieskaa... (meillä neuvolassakin täti sanoi, että ei ne nälkään kuole, että antaa taas ruokaa, ku on seuraava ruoka-aika...)

Alkuperäinen kirjoittaja JANICATAR:
Meillä kans sama homma. Nimenomaan olen huomannut sen, että kaikki on muka pahaa ja mitään ei tosiaan syö loppuun, ku ei tykkääkkään vaikka ennen olis tykännyt. Tässä tapauksessa meillä neiti jää ilman ruokaa, meillä on aina ollut vähän tappelua ruokailun kans ja nyt on päätetty, että sitä syödään mitä annetaan ja jos ei syödä niin on ilman. Vaihtoehtoja voidaan antaa esim. 2-3 ja niistä saa valita. Esim. tänään aamulla olis neidin pitäny saada Campingiä (makkaraa) paloina ketsupin kans.. (on siinä aamupala..) Tähän mennessä on syönyt pienen palan rieskaa... (meillä neuvolassakin täti sanoi, että ei ne nälkään kuole, että antaa taas ruokaa, ku on seuraava ruoka-aika...)

Minä olen kans alkanut tätä menetelmää noudattamaan mutta meillä ei vaihtoehtoja tule... Eli syödään sitä mitä tarjolla on ja jos ei mene niin pois pöydästä ja päivällinen/lounas tai iltapala on seuraava mitä tarjotaan... Nuorin syö kyllä kaiken mutta tää isoin ei, nuorin syö valotkin jääkaapista...

On ihan pakko vastaa.
Meillä likka söi tänään aamupalaks makaronilaatikkoo ja kaks leipää.Kun ei pikkunen taho syödä mitään muuten niin annoin sille sitä mitä pyysi...
Maito on kokonaan pois kun ei suostu juomaan,annan jos huolii ja onneks menee muut maito tuotteet.
Eilen piti ronkkii kaikki porkkanat ja lantut pois jauheliha keitosta koska ne on niin rumia.

Olen aina toiminut niin jos lapsi syö huonosti niin saa sitä mitä pyytää mutta mitään makeeta ei tule.Jos pyytää aamupalaks vaikka kalakeittoo niin sitä se saa,tämä tapa ei jää päälle koska se korjaantuu jotenkin itsekseen ajan kanssa mutta samalla tarjoan aina niitä "oikeita"ruokia niiden syönti aikaan.

Yhteistyössä