Onko teidän eskari-ikäiset paljon yksin kotona?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miuku-Mauku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miuku-Mauku

Aktiivinen jäsen
23.07.2005
1 714
0
36
Meillä naapurin rouva ilmoitti, että heidän poikansa otetaan pois hoidosta, käy lokakuusta alkaen ainoastaan eskarissa. Heidän toinen lapsensa, vuoden nuorempi tyttö käy sitten kuitenkin hoidossa.
Eli tämä eskarilainen poika on sitten eskarin jälkeen 1,5-2 tuntia yksinään kotona, kunnes isä tai äiti tulee kotiin.

Mä oon ehkä sen verran "ylisuojeleva", että en haluais jättää poikaa vielä yksin eskarin jälkeen kotiin..

Mitäs muilla, onko eskari-ikäinen paljon yksin kotona?

Mä kun olin tarhassa töissä, niin siä kyllä sanottiin et eskarilaista ei saa ees lähettää tyhjään kotiin, pitää olla vanhempi kotona. Yks perhe oli semmonen, et ne haki sit jostain päivähoidon ylemmältä taholta erikseen luvan, et heidän lapsensa saa tulla kotiin vaikka vanhemmat on töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Mä kun olin tarhassa töissä, niin siä kyllä sanottiin et eskarilaista ei saa ees lähettää tyhjään kotiin, pitää olla vanhempi kotona. Yks perhe oli semmonen, et ne haki sit jostain päivähoidon ylemmältä taholta erikseen luvan, et heidän lapsensa saa tulla kotiin vaikka vanhemmat on töissä.

Niin, jäi mainitsematta, että jompikumpi vanhemmista on kotona, kun poika tulee, mutta lähtee sitten iltavuoroon. Joten silloin poika jää yksin, ja odottelee, koska toinen vanhemmista tulee kotiin. Eli tuon n. 1,5-2h.

No meillä poika oli tossa iässä välillä yksin sen aikaa, kun kävin kaupassa (noin puoli tuntia). Mut en olisi jättänyt päivittäin ja noin pitkäksi aikaa. En varmaan vieläkään, vaikkakin on jo koulussa.

Yhteistyössä